BibTex RIS Cite

EXAMINING THE BURNOUT LEVEL OF PREP CLASS STUDENTS AT UNIVERSITY

Year 2014, Volume: 3 Issue: 6, - , 01.06.2014

Abstract

Changing life conditions that develop rapidly may cause stress and tension on people. Each individual may not overcome this situation. Hence, burn-out might accur. It was tried to be expolored if the burn-out level of students changes according to their sex, faculty, allowance in a month, accommadation and if they choose their departmend mandatorily or voluntarily. For this purpose, Maslach Burnout Inventory- Students Form was concucted to students who were studiying in prep classes at Higher School of Foreign Languages, Unüversity of Gaziantep, in 2012-2013 educational year. According to result of analysis, no significant different was found when we consider their sex, allowance in a month, and accommadation. On the other hand, significant difference was explored according to their faculty that they will study and if they choose their department mandatorily or voluntarily.

ÜNİVERSİTE HAZIRLIK SINIFI ÖĞRENCİLERİNİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2014, Volume: 3 Issue: 6, - , 01.06.2014

Abstract

Hızlı gelişmeler ve değişen yaşam şartları bireyler üzerinde stres ve gerginlik oluşturabilmektedir. Her birey oluşan bu gerilim durumunun üstesinden gelemeyebilir. Ve bunun sonucunda tükenmişlik durumu ortaya çıkabilir. Öğrencilerin tükenmişlik düzeylerinin cinsiyete, öğrenim görecekleri fakülteye, aylık harçlık mikatarına, barınma için kaldıkları yere ve öğrenim görecekleri bölümü isteyerek mi yoksa mecburen mi yazdıklarına göre farklılaşıp farklılaşmadığı bu araştırma ile tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, Gaziantep Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunda 2012-2013 öğretim yılında İngilizce hazırlık sınıflarında eğitim gören 255 öğrenciye Maslach Tükenmişlik Envanteri-Öğrenci Formu (MTE-ÖF) uygulanmış ve yapılan analizler sonucunda cinsiyet, aylık harçlık miktarı ve barınma yerlerine göre anlamlı bir fark bulunmaz iken öğrenim görecekleri fakülte ve öğrenim görecekleri bölümü isteyerek mi yoksa mecburen mi yazma değişkenlerinde tükenmişlik düzeylerinde anlamlı bir fark tespit edilmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Eyyup Akıl This is me

Taha Yazar This is me

Publication Date June 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 3 Issue: 6

Cite

APA Akıl, E., & Yazar, T. (2014). ÜNİVERSİTE HAZIRLIK SINIFI ÖĞRENCİLERİNİN TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(6).