Creativity of the people occupying the positions of management is crucial in the process of meeting the needs of education. All the distinctive features of a manager constitutes the profile of that individual and attitudes and tendencies shape this profile. A manager is a person contributing to work performance of two or more people and having a responsibility of the outcome of the work. In the literary reviews, it has been observed that there hasn't been any research carried out to determine the profiles of school managers in Turkey. The main aim of this study is to determine the profiles of the managers in Turkish primary schools. This study, aiming to determine to the profiles of the primary school managers, is a descriptive model. The environment of the study is 107 primary school managers serving in Kars province and 7 town centers. As a data collection instrument, a "School Manager Profile" questionnaire developed by the researchers themselves has been used. According to the result of the study, more than half of the managers in Kars province think that education system is not democratic enough, 2 thirds of them think that there is no equality in education in relation to possibilities and facilities, almost half of them think that privatization in education is a problem.
Eğitimin ihtiyaçlara cevap vermesi sürecinde yönetici konumunda bulunan insanların yaratıcılıkları önemlidir. Yöneticide var olan ayırt edici özelliklerin bütünü, o yöneticinin profilini oluşturur. Tutum ve eğilimler de bu profili şekillendirir. Yönetici, işe birden fazla kişinin performans katkısında bulunmasını sağlayan ve işin sonuçlanmasından sorumlu olan kişidir. Yapılan taramalarda Türkiye'deki okul yöneticilerinin profilini belirlemeyi amaçlayan bir çalışmanın da var olmadığı görülmüştür. Bu araştırmanın temel amacı ilköğretim okullarında yöneticilerinin profilini ortaya çıkarmaktır. İlköğretim okulu yöneticilerinin profillerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırma betimsel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini Kars il (Belediye sınırlarında) ve 7 ilçe merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 107 ilköğretim okulu yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen "Okul Yönetici Profili" anketi kullanılmıştır. Kars'taki okul yöneticilerinin yarısından fazlası eğitim sistemini demokratik bulmamaktadır. Okul yöneticilerinin üçte ikisi eğitim sistemimiz içerisinde fırsat ve olanak eşitliğinin olmadığını düşünmektedir. Okul yöneticilerinin yarıya yakını eğitimde özelleştirmeyi önemli bir sorun olarak görmektedir. Kadın öğretmenler okul yöneticiliği için teşvik edilmelidir. Görev yapan okul yöneticilerinin genç olması, okullarda değişimin gerçekleşmesi ve dinamizm adına olumlu yönde değerlendirilmelidir. Okul yöneticilerinin büyük çoğunluğunun bulundukları görevde asaleten görev yapmaları, bir fırsat olarak görülüp değerlendirilmelidir. Küreselleşmeyi bütün boyutlarıyla yaşadığımız bu günlerde; eğitim sistemine yön verecek okul yöneticilerinin lisans üstü eğitime daha çok yönelmeleri, teşvik edilmeleri gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 3 |