Bu araştırmanın amacı bilgi
okuryazarlık öz-yeterliği, öğretmen mesleğine yönelik tutum ve üstbiliş düşünme
becerileri arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırma Fırat Üniversitesi
pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına kayıtlı 286 öğretmen adayı
üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, bilgi okuryazarlığı öz
yeterlik, üstbiliş düşünme becerileri ve öğretmenlik mesleği tutum ölçekleri kullanılmıştır.
Ölçeklerin güvenirliği belirlemek amacıyla hesaplanan Cronbach’s Alpha
katsayıları sırasıyla .935, .874, .928 olarak bulunmuş olup araştırmada
kullanılması uygun görülmüştür. Ölçekler arasındaki ilişki korelasyon
analiziyle, yordama düzeyi ise çoklu regresyon analiziyle tespit edilmiştir.
Sonuç olarak, bireylerin bilgi okuryazarlığı öz yeterliği ile öğretmenlik
mesleğine yönelik tutum ve üst biliş düşünme becerisi arasında yüksek ilişkiler
olduğu görülmüştür. Bu bulgular araştırılan her üç değişkenin karşılıklı
ilişkisi göz önüne alınarak eğitim-öğretim süreçlerinde birlikte işe
koşulabileceğini göstermektedir.
Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum Bilgi okuryazarlığı özyeterliği Üstbiliş düşünme becerisi Regresyon analizi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 13, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 13 |