Bu araştırmada Meslek Yüksekokulunda öğrenim göre öğrencilerinin meslek yüksekokullarına
yönelik görüşleri değerlendirilmiştir. Nitel araştırma desenlerinden Olgu
bilime göre yürütülen araştırmanın çalışma grubunu Afyon Kocatepe Üniversitesi
Afyon Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören 135 öğrenci oluşturmaktadır. Altı
açık uçlu soru ile elde edilen görüşler içerik analizi ile
değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda
meslek yüksekokullarının en çok “yetersiz”,
“lise”, “bakımsız”, “diploma” gibi
metaforlarla tanımlandıkları belirlenmiştir. Katılımcılar meslek
yüksekokullarının öncelikli misyonunu ara eleman yetiştirme olarak görmekte
iken bu yöndeki olumsuz bulgularda meslek yüksekokullarının aslında bir lise
olduğu yönünde görüşler belirtilmiştir. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin
öğrenim gördükleri programı tercihlerinde öncelik sırasına göre çevresi (Aile,
Arkadaş v.b.), iş imkânlarının fazlalığına inanma ve ilgili alanı sevme
durumlarının etkili olduğu belirlenmiştir.
Araştırmaya katılan öğrenciler uygulama, araç-gereç ve laboratuvar eksiklerinin
olduğunu belirtmiş, güvenlik, ders saati düzensizliği ve sosyal aktivite
eksikliğini ise yaşanan başlıca problemler arasında göstermişlerdir. Öğrenciler
seçmeli dersler, işletme yönetimi, meslek eğitimi ve kalite güvence
standartları gibi derslerin program ayrımı olmaksızın programlardan çıkarılması
gerektiği yönünde görüş belirtmişlerdir. Öğrencilerin çoğunluğuna göre meslek
yüksekokullarının öğrenim süresi iki yıl teorik ve bir yıl staj olmak üzere üç
yıl olmalıdır. Araştırma sonucunda program içeriklerinde bazı güncellemelerin
yapılması, uygulamalara ağırlık verilmesi önerilmektedir. Bunun yanında meslek
yüksekokullarındaki derslerin yakın programları olan fakülteler ile birlikte
yürütülmesi, meslek yüksekokulu
programlarının enstitülerde temsili konusunda düzenlemeler yapılması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 15 |