Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 8 Issue: 15, 89 - 96, 02.04.2019

Abstract

References

  • ÇETİN Şaban, İdeal Öğretmen Üzerine Bir Araştırma, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 149, Ocak, Şubat, Mart 2001
  • ERGÜN,Mustafa.,DUMAN,Tayip.,KINCAL,Remzi,Y.,ARIBAŞ,Sebahattin.Af yon Kocatepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Dergisi. 3,1999. S.1–11.
  • GÜRBÜZTÜRK Oğuz, GENÇ Salih Zeki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Görüşleri Eğitim Fakültesi Dergisi(2004) cilt: 5 sayı:7Bahar
  • Şişman, MEHMET. (2002). Eğitimde Mükemmellik Arayışı(Birinci Baskı). ANKARA: Pegem A Yayınları. S 154–166
  • Tan,ŞEREF.,Erdoğan,ALATTİN.(2001) Öğretimi Planlama ve Değerlendirme (Geliştirilmiş İkinci Baskı)ANKARA Anı Yayıncılık. S 23–25
  • Saban, AHMET. (2004).Öğrenme ve Öğretme Süreci. (üçüncü baskı) Ankara: Nobel yayıncılık.s114–116
  • Şişman, MEHMET.(2006).Eğitim Bilimine Giriş(Birinci Baskı).ANKARA: Pegem A Yayınları. S 218–223
  • Kale, RASİM. (2007) ilköğretimde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi l. Baskı ANKARA: Pegem A Yayıncılık. s20–24

EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN İDEAL BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ NİTELİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2019, Volume: 8 Issue: 15, 89 - 96, 02.04.2019

Abstract

Bu çalışmada; öğretim, öğrenme, iyi öğretmen, çağdaş
öğretmen profili, ideal bir öğretim elemanının özellikleri vb. konular hakkında
genel bilgiler verilmiştir.Bu araştırmada, öğretmen adaylarının ideal beden
eğitimi öğretmenliğine ilişkin görüşleri araştırılmıştır. Öğretmen adaylarının
görüşlerini ortaya koymak amacıyla, Survey-Tarama modeli kullanılmıştır.Tarama
modeli ile yürütülen bu araştırmada, veriler, anket yöntemi ile elde edilmiş ve
toplam 446 anket değerlendirmeye alınmıştır.



Araştırmanın evreni, Türkiye’deki Üniversitelerin Eğitim
Fakültelerinin İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği öğrencileridir.
Araştırmanın örneklemi ise, tesadüfî örneklem yoluyla seçilmiş, Dicle, Fırat,
100.Yıl, Gazi ve Kocaeli Üniversiteleri eğitim fakültelerinin ilköğretim bölümü
sınıf öğretmenliği öğrencileridir. İstatistikî analizler sonucunda, anketin
Crombach Alpha güvenlik katsayısı 0.97 olarak hesaplanmıştır.



Öğretmen adaylarının; ideal beden eğitimi öğretmenliğine
ilişkin görüşlerinin, cinsiyet ve üniversite değişkenine göre dağılımına
bakıldığında; ideal beden eğitimi öğretmeni niteliklerine ilişkin öğrenci
görüşleri arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Sınıf-okul takımında
bulunma ve ortam değişkenlerine göre ise, öğrenci görüşleri arasında anlamlı
bir farklılığın olmadığı görülmüştür.

References

  • ÇETİN Şaban, İdeal Öğretmen Üzerine Bir Araştırma, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 149, Ocak, Şubat, Mart 2001
  • ERGÜN,Mustafa.,DUMAN,Tayip.,KINCAL,Remzi,Y.,ARIBAŞ,Sebahattin.Af yon Kocatepe Üniversitesi. Sosyal Bilimler Dergisi. 3,1999. S.1–11.
  • GÜRBÜZTÜRK Oğuz, GENÇ Salih Zeki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Görüşleri Eğitim Fakültesi Dergisi(2004) cilt: 5 sayı:7Bahar
  • Şişman, MEHMET. (2002). Eğitimde Mükemmellik Arayışı(Birinci Baskı). ANKARA: Pegem A Yayınları. S 154–166
  • Tan,ŞEREF.,Erdoğan,ALATTİN.(2001) Öğretimi Planlama ve Değerlendirme (Geliştirilmiş İkinci Baskı)ANKARA Anı Yayıncılık. S 23–25
  • Saban, AHMET. (2004).Öğrenme ve Öğretme Süreci. (üçüncü baskı) Ankara: Nobel yayıncılık.s114–116
  • Şişman, MEHMET.(2006).Eğitim Bilimine Giriş(Birinci Baskı).ANKARA: Pegem A Yayınları. S 218–223
  • Kale, RASİM. (2007) ilköğretimde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi l. Baskı ANKARA: Pegem A Yayıncılık. s20–24
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Bilal Çoban 0000-0003-1963-1817

Sebahattin Devecioğlu This is me 0000-0002-8205-295X

Hasan Aykut Aysan 0000-0001-9542-3716

Oğuzhan Zirek This is me 0000-0003-2896-6758

Publication Date April 2, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 8 Issue: 15

Cite

APA Çoban, B., Devecioğlu, S., Aysan, H. A., Zirek, O. (2019). EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN İDEAL BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ NİTELİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 89-96.