Bu çalışmada; öğretim, öğrenme, iyi öğretmen, çağdaş
öğretmen profili, ideal bir öğretim elemanının özellikleri vb. konular hakkında
genel bilgiler verilmiştir.Bu araştırmada, öğretmen adaylarının ideal beden
eğitimi öğretmenliğine ilişkin görüşleri araştırılmıştır. Öğretmen adaylarının
görüşlerini ortaya koymak amacıyla, Survey-Tarama modeli kullanılmıştır.Tarama
modeli ile yürütülen bu araştırmada, veriler, anket yöntemi ile elde edilmiş ve
toplam 446 anket değerlendirmeye alınmıştır.
Araştırmanın evreni, Türkiye’deki Üniversitelerin Eğitim
Fakültelerinin İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği öğrencileridir.
Araştırmanın örneklemi ise, tesadüfî örneklem yoluyla seçilmiş, Dicle, Fırat,
100.Yıl, Gazi ve Kocaeli Üniversiteleri eğitim fakültelerinin ilköğretim bölümü
sınıf öğretmenliği öğrencileridir. İstatistikî analizler sonucunda, anketin
Crombach Alpha güvenlik katsayısı 0.97 olarak hesaplanmıştır.
Öğretmen adaylarının; ideal beden eğitimi öğretmenliğine
ilişkin görüşlerinin, cinsiyet ve üniversite değişkenine göre dağılımına
bakıldığında; ideal beden eğitimi öğretmeni niteliklerine ilişkin öğrenci
görüşleri arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Sınıf-okul takımında
bulunma ve ortam değişkenlerine göre ise, öğrenci görüşleri arasında anlamlı
bir farklılığın olmadığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 15 |