Araştırmanın amacı
ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel kültür ve
motivasyon algılarını incelemektir. Araştırma kapsamında öğretmenlerin örgütsel
kültür ve motivasyon algıları betimlendikten sonra bu algıların; öğretmenlerin
cinsiyetine, kıdemine, branşına ve görev yapmakta oldukları okuldaki görev
süresine göre istatistiksel açıdan farklılaşıp farklılaşmadığı test edilmiştir.
Ayrıca araştırmada öğretmenlerin örgütsel kültür algıları ile motivasyon
algıları arasındaki korelasyon ile öğretmenlerin örgütsel kültür algılarının
motivasyon algıları üzerindeki yordayıcı etkisi incelenmiştir. Araştırma, 2017-2018
eğitim-öğretim yılında Nevşehir il merkezindeki okullarda görev yapmakta olan
159’u ilkokul öğretmeni, 165’i ortaokul öğretmeni olmak üzere toplam 324
öğretmen ile yürütülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 16 |