Okullarda yapılan programların etkililiğini ve
başarısını belirlemede program değerlendirme çalışmaları önemli bir yer tutar.
Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulunca 2013–2014
eğitim-öğretim yılından itibaren ortaokul beşinci sınıflardan başlayan ve
kademeli olarak uygulanmak üzere uygulamaya konulan ortaokul beşinci sınıf
matematik programına ilişkin, öğretmen görüşlerini değerlendirmek
amaçlanmıştır. Bu çalışma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Samsun ili Atakum,
Bafra, Canik, İlkadım ve Tekkeköy ilçe milli eğitim müdürlüklerine bağlı
ortaokullarda görev yapan 122, beşinci sınıf matematik öğretmeni ile
yürütülmüştür. Araştırma betimsel nicel niteliktedir. Araştırmacı tarafından
geliştirilen ortaokul beşinci sınıf matematik programını değerlendirme ölçeği
kullanılmıştır. Ölçekten elde edilen verilerin istatiksel ve amaçlara uygun
olarak, frekansları (F), yüzdeleri (%) ve aritmetik ortalamaları (X)
hesaplanmıştır. Ayrıca t-testi ve tek yönlü varyans analizi
hesaplanmıştır. Programın kazanım,
içerik, eğitim öğretim süreci, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin öğretmen
görüşleri beş bölümde değerlendirilmiştir. Çalışmada ölçek sonuçlarının
güvenirliğini artırmak amacıyla açık uçlu bir soruya da yer verilmiştir. Analiz
sonucunda elde edilen bulgular tablolar halinde verilmiş ve yorumlanmıştır.
Araştırma sonucunda katılımcı öğretmenler yeni programın kazanımları, içeriği,
eğitim durumları ve ölçme değerlendirme ile ilgili boyutları hakkında genel
olarak olumlu görüşe sahiptirler. Ayrıca 5. sınıf matematik öğretim programına ilişkin
öğretmen görüşleri cinsiyet, eğitim durumları, mesleki kıdem ve hizmetiçi
değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Olumsuz görüş
olarak 5. Sınıfta içeriğin çok sade olmasından dolayı öğrencilerin 6.sınıfta
zorlandıklarını belirtmişlerdir. Çalışma kitapları ve kılavuz kitapların
olmamasının sıkıntılar yarattığı ve yeniden hazırlanması gerektiği
belirtilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 16 |