Bu araştırmada, Dale’in yaşantı konisine göre yapılandırışmış ölçme ve değerlendirme dersinin öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki etkisi araştırmak için bir pilot çalışma yürütülmüştür. Bir deney ve bir kontrol grubundan oluşan toplam 63 öğrenci çalışmaya dâhil edilmiştir ve grup seçimleri küme analizine göre yürütülmüştür. Deneysel çalışmalarda deney ve kontrol grubunun eşdeğerliği önemli bir gerekliliktir. Fakat çalışmada dış değişken etkisi araştırıldığı için, bilinen grup tekniği kullanılmıştır. Çalışma grubundaki öğrencilerin başarı puanları deney ve kontrol gruplarının atamasında kullanılmıştır. Küme analizine göre başarılı ve başarısız olarak değerlendirilen öğrenciler, deneysel çalışmadan önce ve sonra analiz edilmiştir. Çalışmanın sonunda, deney ve kontrol gruplarının ön test puanları anlamlı bir şekilde deneysel grubun (başarılı öğrencilerin grubu) lehine farklılaşmıştır Bu pilot çalışmanın sonucunda grup puan ortalamaları arasındaki farka dayanılarak yapılması planlanan deneysel çalışmanın yapılabileceği, buna karşın sontest puanları açısından anlamlı fark gözlenmemesi nedeniyle de daha detaylı bir planlamanın gerektiği söylenebilir. Araştırmanın sonucunda bilinen grup tekniğinin deneysel çalışmalar öncesinde bir pilot çalışma olarak kullanılması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 17 |