Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DE KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE İLGİLİ YAPILAN LİSANSÜSTÜ ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ

Year 2021, Volume: 10 Issue: 20, 208 - 223, 30.11.2021

Abstract

Bu çalışmada Türkiye’de kavram karikatürü ile ilgili lisansüstü düzeyde yapılmış tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel olarak yapılan bu çalışmada doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmada 45 yüksek lisans 2 doktora tezine ulaşılmış ve incelenmeye alınmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler sekiz kategori üzerinden düzenlenerek sunulmuştur. Bu kategoriler; ‘‘Çalışmaların dili, yayın yılı, çalışma türü, çalışılan ders alanı, çalışılan konu alanı, araştırma türü, örneklem türü, veri toplam aracı’’ başlığı altında toplanmış ve yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda incelenen tezlerin tamamının yazım dilinin Türkçe olduğu, en çok 2019 yılında yayınlandığı, en fazla nicel araştırma yöntemi kullanıldığı, fen bilimleri başta olmak üzere matematik, sosyal bilimler ve Türkçe derslerinde çalışmaların yapıldığı, Kuvvet ve hareket, madde ve ısı, elektrik konularına gibi konuların en çok çalışıldığı, en fazla ortaokul düzeyinde çalışıldığı, veri toplama aracı olarak en fazla başarı testi, tutum ölçeği, yarı yapılandırılmış görüşme formunun kullanıldığı tespit edilmiştir.

References

  • Abu, M. (2017). Sosyal Bi̇lgi̇ler Dersi̇nde Kavram Kari̇katürleri̇ kullanımının Öğrenci̇leri̇n Derse yöneli̇k Tutum Ve Yaratıcı Düşünme Beceri̇leri̇ne Etki̇si̇.Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,Tokat.
  • Ada, S. (2020). 4. Sınıf sosyal bilgiler dersi üretim, dağıtım ve tüketim öğrenme alanında kavram karikatürü kullanımının ders başarısına etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,Düzce.
  • Alkış Küçükaydın, M. (2019). Fen Eğitiminde Kullanılan Kavram Karikatürlerinin Akademik Başarıya Etkisi: Meta-Analiz Çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 220–233. doi:10.17679/inuefd.434352
  • Aşık, T. (2017). Üslü Ve Köklü ifadelerdeki Kavrama Yanılgılarının Belirlenmesi Ve Giderilmesinde Kavram Karikatürlrinin Kullanılması.Yüksek Lisans Tezi. Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü, Sivas.
  • Atasoy, Ş., Tekbıyık, A. ve Gülay, A. (2013). Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Ses Kavramını Anlamaları Üzerine Kavram Karikatürlerinin Etkisi. Türk Fen Eğitim Dergisi, 10(1), 176–196.
  • Atılğanlar, N. (2014). kavram Karikatürlerinin İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Basit elektrik Devreleri Konusundaki Kavram Yanılgıları Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans Tezi.Hacettepe Üniversitesi İlköğretim Anabilim Dalı,Ankara.
  • Ayas, M. (2018). Kavram Karikatürerinin Din Öğretiminde Kullanılması. dergİabant (AİBÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi), 6(12), 522–539.
  • Aygün, D. (2019). Kavram karikatürü uygulamalarının 5.sınıf öğrencilerinin matematiksel dil kullanımına yansımaları: bir eylem araştırması.Yüksek Lisans Tezi. Giresun Üniversitesi.
  • Aygün, D., Karadeniz, M. H. ve Bütüner, S. Ö. (2020). Kavram Karikatürü Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Sembol, Terim/Kavram Kullanımına Yansımaları. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 7(3), 151–172. doi:10.17278/ijesim.749497
  • Ayhan, H. (2017). Ortaokul 6.Sınıf Kuvvet Ve Hareket Ünitesinde Kullanılan Kavram Karikatürlerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Ve Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonlarına Etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,Ankara.
  • Baba, M. (2012). İlkÖğretim Öğrencilerine Vatandaşlık Bilinci Kazandırmada Kavram Karikatürü Kullanımının Etkisi. Yüksek Lisans Tezi.On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Samsun.
  • Bakır, R. (2019). Kavram Karikatürü Kullanılarak Ortaokul 5. sınıf Öğrencilerinin Madde ve Değişim Ünitesindeki Kavramsal Anlamalarının İncelenmesi.Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi,Sakarya.
  • Balım, A. G., Çeliker, H. D., Kaçar, S., Evrekli, E., Türkoğuz, S., İnel, D., … Oramancı, Ü. (2012). Fen ve Teknoloji öğreti̇mi̇nde probleme dayali öğrenme yöntemi içeri̇si̇nde kavram kari̇katürleri̇ :Bi̇r etkinlik Örneği̇ " IsinaTaneci̇kleri̇n Dansi ". Western anatolıa journal of educatıonal scıence, 3(5), 68–87.
  • Barut, Y., Korkmaz, İ., Gültekin, M., Karçkay, A. T., İlhan, T., Şahan, H. H., … Ceyhu, B. A. (2019). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. (B. ORAL, Ed.)Pegem akademi. Pegem Akademi Yayıncılık. doi:10.14527/9786053641827
  • Baynazoğlu, L. (2019). Kavram Karikatürü Kullanılan Öğrenme Ortamında Öğrencilerin Argümantasyon Düzeylerinin İncelenmesi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi,Rize.
  • Baynazoğlu, Lokman ve Atasoy, E. (2020). Türkiye ’ de kavram karikatürleriyle ilgili yapılan araştırmalara yönelik bir meta-sentez çalışması. Cumhuriyet Üniversitesi Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(2), 390–409.
  • Baysari, E. (2007). İlköğretim Düzeyinde 5.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Canlılar ve Hayat Ünitesi Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımının Öğrenci Başarısına, Fen Tutumuna ve Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Olan Etkisi. Dokuz EyLül Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,İzmir.
  • Birişçi, S., Metin, M. ve Karakaş, M. (2010). Pre-service elementary teachers‟ views on concept cartoons: a sample from Turkey. Middle-East Journal of Scientific Research, 5(2), 91–97.
  • Budak, E. B. (2019). Senaryolaştırılmış Kavram Kari̇katürleri̇ni̇n 5. ve 6. Sınıf Öğrenci̇leri̇ni̇n Ölçüsel Tahmi̇n ve yansıtıcı düşünme beceri̇leri̇ne etki̇si̇ni̇n i̇ncelenmesi̇.Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi,İstanbul.
  • Canan, L. N. (2019). Ortaokul öğrencilerinin bilim-sözde bilim algılarının kavram karikatürleri aracılığıyla incelenmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi,Konya.
  • Çelik, B. (2014). Dokuzuncu Sınıf Bilgi Ve İetişim Teknoojisi dersinde Mizah Ve Kavram Karikatürü Kullanımının Öğrenci Başarısı,Tutumu,kaygısı Ve kalıcıığa Etkisi.
  • Çelik, S. (2016). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilimin doğasına Yönelik Anlayışlarının Geliştirilmesinde Kavram Karikatürü Kullanımı.Yüksek lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi,Balıkesir.
  • Ceylan, Ö. (2015). Fen Öğreti̇mi̇nde Kavram Kari̇katürü Kullanimının 7. Sınıf Öğrenci̇leri̇ni̇n Akademi̇k Başarılarına Ve Bi̇li̇şsel Yapılarına Etki̇si̇ni̇n İncelenmesi̇. Yüksek Lisans Tezi.Sakarya Üniveritesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,Sakarya.
  • Chin, C. ve Teou, L. (2009). Using concept cartoons in formative assessment: Scaffolding students’ argumentation. International Journal of Science Education, 31(101), 1307–1332.
  • Cin, M. (2013). Argümantasyon Yöntemine Dayalı Kavram Karikatürü Etkinliklerinin Öğrencilerin kavramsal Anlama Düzeylerine Ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkileri. Yüksek Lisans Tezi.Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,İzmir.
  • Çinici, A., Özden, M., Akgün, A., Herdem, K., Karabiber, H. L. ve Deniz, Ş. M. (2014). Kavram karikatürleriyle Destekenmiş Argümantasyon Temelli Uyguamaların İncelenmesi. Adıyaman Üniversitesi sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(18), 571–571. doi:10.14520/adyusbd.839
  • Dabell, J. (2008). sing concept cartoons. Mathematics Teaching Incorporating Micromath.
  • Erim, H. B. (2019). 6. Sınıf Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersinde “İslam’ın Sakınılmasını İstediği Bazı Davranışlar” Ünitesinin Öğretiminde Kavram Karikatürü Destekli Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi,Konya.
  • Evrekli, E. (2010). Fen Ve teknooji Öğretiminde Zihin Haritası ve Kavram Karikatürü Etkinliklerin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Ve Sorgulayıcı Öğrenme Beceri Algılarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi.Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,İzmir.
  • Evrekli, E. (2016). Animasyon Destekli Kavram Karikatürlerinin Kavramsal Anlama,Derse Yönelik Tutum Ve Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algılarına etkisi.Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,İzmir.
  • Evrekli, E. ve Balım, A. G. (2010). Fen ve teknoloji öğretiminde zihin haritası ve kavram karikatürü kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Derigsi, 1(2), 76–98.
  • Genc, H. N. (2020). Fen Bilgisi Eğitimi Alanında Kavram Karikatürü İle İlgili Tezler Üzerine Bir İçerik Analizi: Türkiye Örneği (2007-2019). Uluslar Arası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi., 6(13), 267–290.
  • Gökmen, A. (2020). Öğretmen adaylarının kavram karikatürü ile tasarlanan fen- matematik entegrasyonu etkinlikleri geliştirme ve değerlendirme süreçlerin incelenmesi Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi,Kahramanmaraş.
  • Göksu, F. C. (2014). Doğrular,Açılar Ve Çokgenler konularının kavram Karikatür destekli Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre İşlenmesi. Yüksek Lisans Tezi.Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Denizli.
  • Gölgeli, D. (2012). Düşün-Eşleş-Paylaş Tekniği İle Birlikte Kullanılan Kavram Kaikattürlerinin Öğrencilerin Akademik Başarıları İle Fen Ve Teknoloji Dersine Olan Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi.Erciyes Üniversitesi i Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Kayseri.
  • Gölgeli, D. ve Saraçoğlu, M. (2019). Düşün - Eşleş - Paylaş Tekniği ile Birlikte Kullanılan Kavram Karikatürlerinin Öğrencilerin Akademik Başarıları ile Fen Bilimleri Dersine Olan Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi. Erciyes Journal of Education(EJE), 3(1), 68–86. doi:10.32433/eje
  • Güngör, H. (2018). Fen Ve Teknoloji Öğretiminde Kavram Karikatürü kullanımının İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,Konya.
  • İnel, D., Balım, A. G. ve Evrekli, E. (2009). Fen Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımına İliskin Öğrenci Görüsleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(1), 1–16.
  • İngeç, Ş. K. (2008). Use of concept cartoons as an assessment tool in physics education. US-China Education Review, 5(11), 47–54.
  • İzgi, Ü. (2012). Öğretmen Adaylarının Eği̇ti̇minde Ve İlköğreti̇m I. Kademe Fen Eği̇ti̇mi̇nde Kavram Kari̇Katürü Kullanımının Etki̇leri̇. Doktora Tezi.Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimer Enstitüsü,Ankara.
  • Kabapinar, F. (2009). Kavram Karikatürlerinin Etkililiğini Nasıl Artırabiliriz ? Uygulamayı Etkin Kılma Noktasında Araştırmadan Yararlanma. Eğitim ve Bilim, 34(154), 104–118.
  • Kabapınar, F. (2005). Effectiveness of teaching via concept cartoons from the point of view of constructivist approach. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 135–146.
  • Kara, M. (2017). İköğretim 5.Sınıf Yer Kabuğunun Gizemi Ünitesinde Kavram Karikatürü Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,Antalya.
  • Karabiber, H. L. (2019). Argümantasyona Dayalı Kavram Karikatürü Etkinliklerinin 8. Sınıf Öğrencilerinin Nükleer Enerjinin Riskleri Ve Faydaları Hakkındaki Düşüncelerine Etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,Adıyaman.
  • Karaca, Z. (2019). Matematik öğretiminde kavram karikatürlerinin öğrenci başarısına etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi,Kırşehir.
  • Karaduman, G. B. ve Ceviz, A. E. (2018). Matematik Öğretiminde kavram karikatürlerinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi., 17(67), 1268–1277.
  • Karakırık, G. (2019). Kavram karikatürü temelinde tasarlanan öğretimin 9. sınıf öğrencilerinin periyodik özellikleri kavramalarına etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi,İstanbul.
  • Karakuş, S. (2019). Fen bilimleri dersinde kavram karikatürü kullanmanın 7.sınıf öğrencilerinin kütle-ağırlık konusundaki kavram yanılgılarına etkisi(Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe üniversitesi.
  • Karatay, R., Timur, S. ve Timur, B. (2013). 2005 ve 2013 yılı fen dersi öğretim programlarının karşılaştırılması. Adiyaman University Journal of Social Sciences, (15), 233–233. doi:10.14520/adyusbd.709
  • Kayhan, Ö. (2019). İlkokul 3.Sınıf Öğrencġlerinin “Çevremizdeki Işık Ve Sesler” Ünitesi İle İlgili Bilişsel Yapılarının Kavram Karikatürleri Ve Kelime İlişkilendirme Testi Teknikleri İle Belirlenmesi.Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi,Konya.
  • Keogh, B. ve Naylor, S. (1999). Concept cartoons, teaching and learning in science: An Evaluation. International Journal of Science Education, 21(4), 431–446.
  • Külekçi, E. (2019). Kavram karikatürü destekli probleme dayalı fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) etkinliklerinin beşinci sınıf fen bilimleri öğretimi üzerindeki etkileri.Yüksek Lisans Tezi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi,Manisa.
  • Ören, F. Ş., Karatekİn, P., Erdem, Ş. ve Ormanci, Ü. (2012). Öğretmen Adaylarının Bitkilerde Solunum -Fotosentez Konusundaki Bilgi Düzeyleri nin Kavram Karikatürleriyle Belirlenmesi ve Farklı Değişkenlere Göre Analizi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(3), 155–174.
  • Ören Şaşmaz, F. ve Yılmaz, T. (2013). Fen ve teknoloji dersinde kavram karikatürleriyle desteklenmiş bilimsel hikayeler temelli rehber materyal geliştirme çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 130–141.
  • Özbey, Ç. (2007). Özel eğitimde kavram ve beceri öğretimi. ya-PA yayınları.
  • Özçelik, H. (2019). Kavram karikatürleri ile desteklenen tahmin et-gözle-açıkla (tga) yönteminin ortaokul öğrencilerinin sorgulama becerileri, bilimsel süreç becerileri ve kavram öğrenmelerine etkisi.Yüksek lisans Tezi. Marmara Üniversitesi,İstanbul.
  • Özün, S. K. (2010). Hayat Bilgisi Öğretiminde Kavram Karikatürü Yaklaşımının Öğrenci Başarısı Ve Tutumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi.Karaelmas Üniversitesi,Zonguldak.
  • Şahin, E. (2019). Kavram Karikatürleriyle Desteklenen Fen Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Kavramsal Başarı, Motivasyon Ve Fen Bilimlerine Yönelik Tutumlarına Etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,Konya.
  • Şahin, Z. (2018). Geometri Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımının Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarına ve Erişi Düzeylerine Etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,İzmir.
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim; kuramdan uygulamaya. Ankara: Anı yayıncıık.
  • Şenocak, K. Z. (2018). Fen Öğretiminde kavram Karikatürü Kullanımının 5.Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesinde Öğrenci Başarısı Ve Tutumu Üzerine Etkileri.Yüksek lisans Tezi. Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,Kırıkkale.
  • Seven, A. (2013). Görsel Sanatlar Dersi Öğretiminde Kavram karikatür Materyali Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi. http://ir.obihiro.ac.jp/dspace/handle/10322/3933 adresinden erişildi.
  • Soy, O. (2019). Kavram karikatürleri aracılığıyla ilkokul 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin okuma-yazma becerilerinin geliştirilmesi.Yüksek Lisans Tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi,Muğla.
  • Taşkın, Ö. (2014). Fen Ve Teknoloji Öğretiminde kavram Karikatürü Kullanımının Öğrenci Başarısı Ve Tutumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi.Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,Manisa.
  • Taşkın, T. (2021). Fen Eğitiminde Kavram Karikatürü ile İlgili Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi. Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 18(1), 622–651. doi:10.33711/yyuefd.919438
  • Terzioğlu, F. (2019). Kavram kari̇katürleri̇yle desteklenmi̇ş fen öğreti̇mi̇ni̇n etki̇li̇li̇ği̇ni̇n i̇ncelenmesi̇.Yüksek Lisans Tezi. Bursa Uludağ üniversitesi,Bursa.
  • Timurtaş, P. F. (2019). Kavram karikatürlerinin 6. sınıf öğrencilerinin dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvet kavramlarını anlamalarına etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Dicle Üniveristesi,Diyarbakır.
  • Tokcan, H. ve Alkan, G. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kavram Karikatürlerinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(2), 1–19.
  • Ugurel, I., Kesgin, Ş. ve Karahan, Ö. (2013). Matematik Derslerinde yararlanılabilecek Alternatif bir öğrenme ve değerlendirme aracı:Kavram karikatürü. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 313–338.
  • Uğurel, I. ve Moralı, S. (2006). Karikatürler ve matematik öğretiminde kullanımı. Milli Eğitim Dergisi, 35(170), 32–47.
  • Yamık, G. A. (2015). Fen Eğitiminde kavram Karikatürü Uygulamasının İlköğretim 5.Sınıf Öğrencierinin Motivasyonları Üzerindeki Etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi,İzmir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (11.Baskı.). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, N., Tepe, M., Kuş, S. ve Biberoğlu, B. (2015). Kimyasal Denge Konusundaki Kavram Yanıgılaırnı Beirlemeye Yönelik Kavram Karikatürü Destekli İki Aşamaı test Geliştirilmsi Ve Uygulanması. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 534–547.
  • Yıldız, İ. (2008). Kavram Karikatürlerinin Kavram yanılgılarının Tespitinde Ve Giderilmesinde Kullanıması:Düzgün Dairesel Hareket.Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitm Bilimleri Enstitüsü,Ankara.
  • Yılmaz, Z. (2019). 6.Sınıf fen ve teknoloji dersi sistemler ünitesinde kavram karikatürleri kullanımına yönelik öğrenci görüşleri ve akademik başarısına etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi,Ankara.
  • Yokuş, G. ve Ayçiçek, B. (2020). Kavram Karikatürlerinin Fen Eğitimi Dersi Akademik Başarısı Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Meta-Analiz Çalışması. Pamukkale üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi., 49, 223–246. doi:10.9779/pauefd.592287
  • Yüca, O. Ş. (2019). Yerel sosyobilimsel konularla ilgili kavram karikatürü uygulamalarında öğrencilerin argümanlarının incelenmesi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi,Rize.
  • Yükselir, A. (2006). İlköğretim sosyal bilgiler programında geçen kavramların kazanımı ve kalıcılığında kavram analiz yönteminin etkisi. (Yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi.
  • Yurtyapan, E. (2018). Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının Biyoloji Konularına Yönelik Kavram Karikatürü Destekli Tahmin-Gözlem-Açıklama Uygulamalarının Başarı Ve üst Biliş Becerilerine Etkisi.Yüksek Lisans tezi. Amasya Üniversitesi Fen Bilimeri Enstitüsü.
  • Yurtyapan, E., Kandemir, N. ve Kandemir, Ş. (2017). Kavram Karikatürü Destekli Fen Öğretimi Hakkında Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Ege Eğitim Dergisi., 18(2), 738–773.
Year 2021, Volume: 10 Issue: 20, 208 - 223, 30.11.2021

Abstract

References

  • Abu, M. (2017). Sosyal Bi̇lgi̇ler Dersi̇nde Kavram Kari̇katürleri̇ kullanımının Öğrenci̇leri̇n Derse yöneli̇k Tutum Ve Yaratıcı Düşünme Beceri̇leri̇ne Etki̇si̇.Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,Tokat.
  • Ada, S. (2020). 4. Sınıf sosyal bilgiler dersi üretim, dağıtım ve tüketim öğrenme alanında kavram karikatürü kullanımının ders başarısına etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,Düzce.
  • Alkış Küçükaydın, M. (2019). Fen Eğitiminde Kullanılan Kavram Karikatürlerinin Akademik Başarıya Etkisi: Meta-Analiz Çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 220–233. doi:10.17679/inuefd.434352
  • Aşık, T. (2017). Üslü Ve Köklü ifadelerdeki Kavrama Yanılgılarının Belirlenmesi Ve Giderilmesinde Kavram Karikatürlrinin Kullanılması.Yüksek Lisans Tezi. Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü, Sivas.
  • Atasoy, Ş., Tekbıyık, A. ve Gülay, A. (2013). Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Ses Kavramını Anlamaları Üzerine Kavram Karikatürlerinin Etkisi. Türk Fen Eğitim Dergisi, 10(1), 176–196.
  • Atılğanlar, N. (2014). kavram Karikatürlerinin İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Basit elektrik Devreleri Konusundaki Kavram Yanılgıları Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans Tezi.Hacettepe Üniversitesi İlköğretim Anabilim Dalı,Ankara.
  • Ayas, M. (2018). Kavram Karikatürerinin Din Öğretiminde Kullanılması. dergİabant (AİBÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi), 6(12), 522–539.
  • Aygün, D. (2019). Kavram karikatürü uygulamalarının 5.sınıf öğrencilerinin matematiksel dil kullanımına yansımaları: bir eylem araştırması.Yüksek Lisans Tezi. Giresun Üniversitesi.
  • Aygün, D., Karadeniz, M. H. ve Bütüner, S. Ö. (2020). Kavram Karikatürü Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Sembol, Terim/Kavram Kullanımına Yansımaları. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 7(3), 151–172. doi:10.17278/ijesim.749497
  • Ayhan, H. (2017). Ortaokul 6.Sınıf Kuvvet Ve Hareket Ünitesinde Kullanılan Kavram Karikatürlerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Ve Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonlarına Etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,Ankara.
  • Baba, M. (2012). İlkÖğretim Öğrencilerine Vatandaşlık Bilinci Kazandırmada Kavram Karikatürü Kullanımının Etkisi. Yüksek Lisans Tezi.On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Samsun.
  • Bakır, R. (2019). Kavram Karikatürü Kullanılarak Ortaokul 5. sınıf Öğrencilerinin Madde ve Değişim Ünitesindeki Kavramsal Anlamalarının İncelenmesi.Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi,Sakarya.
  • Balım, A. G., Çeliker, H. D., Kaçar, S., Evrekli, E., Türkoğuz, S., İnel, D., … Oramancı, Ü. (2012). Fen ve Teknoloji öğreti̇mi̇nde probleme dayali öğrenme yöntemi içeri̇si̇nde kavram kari̇katürleri̇ :Bi̇r etkinlik Örneği̇ " IsinaTaneci̇kleri̇n Dansi ". Western anatolıa journal of educatıonal scıence, 3(5), 68–87.
  • Barut, Y., Korkmaz, İ., Gültekin, M., Karçkay, A. T., İlhan, T., Şahan, H. H., … Ceyhu, B. A. (2019). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. (B. ORAL, Ed.)Pegem akademi. Pegem Akademi Yayıncılık. doi:10.14527/9786053641827
  • Baynazoğlu, L. (2019). Kavram Karikatürü Kullanılan Öğrenme Ortamında Öğrencilerin Argümantasyon Düzeylerinin İncelenmesi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi,Rize.
  • Baynazoğlu, Lokman ve Atasoy, E. (2020). Türkiye ’ de kavram karikatürleriyle ilgili yapılan araştırmalara yönelik bir meta-sentez çalışması. Cumhuriyet Üniversitesi Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(2), 390–409.
  • Baysari, E. (2007). İlköğretim Düzeyinde 5.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Canlılar ve Hayat Ünitesi Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımının Öğrenci Başarısına, Fen Tutumuna ve Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Olan Etkisi. Dokuz EyLül Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,İzmir.
  • Birişçi, S., Metin, M. ve Karakaş, M. (2010). Pre-service elementary teachers‟ views on concept cartoons: a sample from Turkey. Middle-East Journal of Scientific Research, 5(2), 91–97.
  • Budak, E. B. (2019). Senaryolaştırılmış Kavram Kari̇katürleri̇ni̇n 5. ve 6. Sınıf Öğrenci̇leri̇ni̇n Ölçüsel Tahmi̇n ve yansıtıcı düşünme beceri̇leri̇ne etki̇si̇ni̇n i̇ncelenmesi̇.Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi,İstanbul.
  • Canan, L. N. (2019). Ortaokul öğrencilerinin bilim-sözde bilim algılarının kavram karikatürleri aracılığıyla incelenmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi,Konya.
  • Çelik, B. (2014). Dokuzuncu Sınıf Bilgi Ve İetişim Teknoojisi dersinde Mizah Ve Kavram Karikatürü Kullanımının Öğrenci Başarısı,Tutumu,kaygısı Ve kalıcıığa Etkisi.
  • Çelik, S. (2016). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Bilimin doğasına Yönelik Anlayışlarının Geliştirilmesinde Kavram Karikatürü Kullanımı.Yüksek lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi,Balıkesir.
  • Ceylan, Ö. (2015). Fen Öğreti̇mi̇nde Kavram Kari̇katürü Kullanimının 7. Sınıf Öğrenci̇leri̇ni̇n Akademi̇k Başarılarına Ve Bi̇li̇şsel Yapılarına Etki̇si̇ni̇n İncelenmesi̇. Yüksek Lisans Tezi.Sakarya Üniveritesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,Sakarya.
  • Chin, C. ve Teou, L. (2009). Using concept cartoons in formative assessment: Scaffolding students’ argumentation. International Journal of Science Education, 31(101), 1307–1332.
  • Cin, M. (2013). Argümantasyon Yöntemine Dayalı Kavram Karikatürü Etkinliklerinin Öğrencilerin kavramsal Anlama Düzeylerine Ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkileri. Yüksek Lisans Tezi.Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,İzmir.
  • Çinici, A., Özden, M., Akgün, A., Herdem, K., Karabiber, H. L. ve Deniz, Ş. M. (2014). Kavram karikatürleriyle Destekenmiş Argümantasyon Temelli Uyguamaların İncelenmesi. Adıyaman Üniversitesi sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(18), 571–571. doi:10.14520/adyusbd.839
  • Dabell, J. (2008). sing concept cartoons. Mathematics Teaching Incorporating Micromath.
  • Erim, H. B. (2019). 6. Sınıf Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersinde “İslam’ın Sakınılmasını İstediği Bazı Davranışlar” Ünitesinin Öğretiminde Kavram Karikatürü Destekli Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi,Konya.
  • Evrekli, E. (2010). Fen Ve teknooji Öğretiminde Zihin Haritası ve Kavram Karikatürü Etkinliklerin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Ve Sorgulayıcı Öğrenme Beceri Algılarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi.Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,İzmir.
  • Evrekli, E. (2016). Animasyon Destekli Kavram Karikatürlerinin Kavramsal Anlama,Derse Yönelik Tutum Ve Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algılarına etkisi.Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,İzmir.
  • Evrekli, E. ve Balım, A. G. (2010). Fen ve teknoloji öğretiminde zihin haritası ve kavram karikatürü kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Derigsi, 1(2), 76–98.
  • Genc, H. N. (2020). Fen Bilgisi Eğitimi Alanında Kavram Karikatürü İle İlgili Tezler Üzerine Bir İçerik Analizi: Türkiye Örneği (2007-2019). Uluslar Arası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi., 6(13), 267–290.
  • Gökmen, A. (2020). Öğretmen adaylarının kavram karikatürü ile tasarlanan fen- matematik entegrasyonu etkinlikleri geliştirme ve değerlendirme süreçlerin incelenmesi Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi,Kahramanmaraş.
  • Göksu, F. C. (2014). Doğrular,Açılar Ve Çokgenler konularının kavram Karikatür destekli Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre İşlenmesi. Yüksek Lisans Tezi.Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Denizli.
  • Gölgeli, D. (2012). Düşün-Eşleş-Paylaş Tekniği İle Birlikte Kullanılan Kavram Kaikattürlerinin Öğrencilerin Akademik Başarıları İle Fen Ve Teknoloji Dersine Olan Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi.Erciyes Üniversitesi i Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Kayseri.
  • Gölgeli, D. ve Saraçoğlu, M. (2019). Düşün - Eşleş - Paylaş Tekniği ile Birlikte Kullanılan Kavram Karikatürlerinin Öğrencilerin Akademik Başarıları ile Fen Bilimleri Dersine Olan Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi. Erciyes Journal of Education(EJE), 3(1), 68–86. doi:10.32433/eje
  • Güngör, H. (2018). Fen Ve Teknoloji Öğretiminde Kavram Karikatürü kullanımının İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,Konya.
  • İnel, D., Balım, A. G. ve Evrekli, E. (2009). Fen Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımına İliskin Öğrenci Görüsleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(1), 1–16.
  • İngeç, Ş. K. (2008). Use of concept cartoons as an assessment tool in physics education. US-China Education Review, 5(11), 47–54.
  • İzgi, Ü. (2012). Öğretmen Adaylarının Eği̇ti̇minde Ve İlköğreti̇m I. Kademe Fen Eği̇ti̇mi̇nde Kavram Kari̇Katürü Kullanımının Etki̇leri̇. Doktora Tezi.Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimer Enstitüsü,Ankara.
  • Kabapinar, F. (2009). Kavram Karikatürlerinin Etkililiğini Nasıl Artırabiliriz ? Uygulamayı Etkin Kılma Noktasında Araştırmadan Yararlanma. Eğitim ve Bilim, 34(154), 104–118.
  • Kabapınar, F. (2005). Effectiveness of teaching via concept cartoons from the point of view of constructivist approach. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 135–146.
  • Kara, M. (2017). İköğretim 5.Sınıf Yer Kabuğunun Gizemi Ünitesinde Kavram Karikatürü Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,Antalya.
  • Karabiber, H. L. (2019). Argümantasyona Dayalı Kavram Karikatürü Etkinliklerinin 8. Sınıf Öğrencilerinin Nükleer Enerjinin Riskleri Ve Faydaları Hakkındaki Düşüncelerine Etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,Adıyaman.
  • Karaca, Z. (2019). Matematik öğretiminde kavram karikatürlerinin öğrenci başarısına etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi,Kırşehir.
  • Karaduman, G. B. ve Ceviz, A. E. (2018). Matematik Öğretiminde kavram karikatürlerinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi., 17(67), 1268–1277.
  • Karakırık, G. (2019). Kavram karikatürü temelinde tasarlanan öğretimin 9. sınıf öğrencilerinin periyodik özellikleri kavramalarına etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi,İstanbul.
  • Karakuş, S. (2019). Fen bilimleri dersinde kavram karikatürü kullanmanın 7.sınıf öğrencilerinin kütle-ağırlık konusundaki kavram yanılgılarına etkisi(Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe üniversitesi.
  • Karatay, R., Timur, S. ve Timur, B. (2013). 2005 ve 2013 yılı fen dersi öğretim programlarının karşılaştırılması. Adiyaman University Journal of Social Sciences, (15), 233–233. doi:10.14520/adyusbd.709
  • Kayhan, Ö. (2019). İlkokul 3.Sınıf Öğrencġlerinin “Çevremizdeki Işık Ve Sesler” Ünitesi İle İlgili Bilişsel Yapılarının Kavram Karikatürleri Ve Kelime İlişkilendirme Testi Teknikleri İle Belirlenmesi.Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi,Konya.
  • Keogh, B. ve Naylor, S. (1999). Concept cartoons, teaching and learning in science: An Evaluation. International Journal of Science Education, 21(4), 431–446.
  • Külekçi, E. (2019). Kavram karikatürü destekli probleme dayalı fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) etkinliklerinin beşinci sınıf fen bilimleri öğretimi üzerindeki etkileri.Yüksek Lisans Tezi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi,Manisa.
  • Ören, F. Ş., Karatekİn, P., Erdem, Ş. ve Ormanci, Ü. (2012). Öğretmen Adaylarının Bitkilerde Solunum -Fotosentez Konusundaki Bilgi Düzeyleri nin Kavram Karikatürleriyle Belirlenmesi ve Farklı Değişkenlere Göre Analizi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(3), 155–174.
  • Ören Şaşmaz, F. ve Yılmaz, T. (2013). Fen ve teknoloji dersinde kavram karikatürleriyle desteklenmiş bilimsel hikayeler temelli rehber materyal geliştirme çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 130–141.
  • Özbey, Ç. (2007). Özel eğitimde kavram ve beceri öğretimi. ya-PA yayınları.
  • Özçelik, H. (2019). Kavram karikatürleri ile desteklenen tahmin et-gözle-açıkla (tga) yönteminin ortaokul öğrencilerinin sorgulama becerileri, bilimsel süreç becerileri ve kavram öğrenmelerine etkisi.Yüksek lisans Tezi. Marmara Üniversitesi,İstanbul.
  • Özün, S. K. (2010). Hayat Bilgisi Öğretiminde Kavram Karikatürü Yaklaşımının Öğrenci Başarısı Ve Tutumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi.Karaelmas Üniversitesi,Zonguldak.
  • Şahin, E. (2019). Kavram Karikatürleriyle Desteklenen Fen Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Kavramsal Başarı, Motivasyon Ve Fen Bilimlerine Yönelik Tutumlarına Etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,Konya.
  • Şahin, Z. (2018). Geometri Öğretiminde Kavram Karikatürü Kullanımının Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarına ve Erişi Düzeylerine Etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri enstitüsü,İzmir.
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim; kuramdan uygulamaya. Ankara: Anı yayıncıık.
  • Şenocak, K. Z. (2018). Fen Öğretiminde kavram Karikatürü Kullanımının 5.Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesinde Öğrenci Başarısı Ve Tutumu Üzerine Etkileri.Yüksek lisans Tezi. Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,Kırıkkale.
  • Seven, A. (2013). Görsel Sanatlar Dersi Öğretiminde Kavram karikatür Materyali Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi. http://ir.obihiro.ac.jp/dspace/handle/10322/3933 adresinden erişildi.
  • Soy, O. (2019). Kavram karikatürleri aracılığıyla ilkokul 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin okuma-yazma becerilerinin geliştirilmesi.Yüksek Lisans Tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi,Muğla.
  • Taşkın, Ö. (2014). Fen Ve Teknoloji Öğretiminde kavram Karikatürü Kullanımının Öğrenci Başarısı Ve Tutumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi.Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,Manisa.
  • Taşkın, T. (2021). Fen Eğitiminde Kavram Karikatürü ile İlgili Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi. Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 18(1), 622–651. doi:10.33711/yyuefd.919438
  • Terzioğlu, F. (2019). Kavram kari̇katürleri̇yle desteklenmi̇ş fen öğreti̇mi̇ni̇n etki̇li̇li̇ği̇ni̇n i̇ncelenmesi̇.Yüksek Lisans Tezi. Bursa Uludağ üniversitesi,Bursa.
  • Timurtaş, P. F. (2019). Kavram karikatürlerinin 6. sınıf öğrencilerinin dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvet kavramlarını anlamalarına etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Dicle Üniveristesi,Diyarbakır.
  • Tokcan, H. ve Alkan, G. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kavram Karikatürlerinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14(2), 1–19.
  • Ugurel, I., Kesgin, Ş. ve Karahan, Ö. (2013). Matematik Derslerinde yararlanılabilecek Alternatif bir öğrenme ve değerlendirme aracı:Kavram karikatürü. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 313–338.
  • Uğurel, I. ve Moralı, S. (2006). Karikatürler ve matematik öğretiminde kullanımı. Milli Eğitim Dergisi, 35(170), 32–47.
  • Yamık, G. A. (2015). Fen Eğitiminde kavram Karikatürü Uygulamasının İlköğretim 5.Sınıf Öğrencierinin Motivasyonları Üzerindeki Etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi,İzmir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (11.Baskı.). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, N., Tepe, M., Kuş, S. ve Biberoğlu, B. (2015). Kimyasal Denge Konusundaki Kavram Yanıgılaırnı Beirlemeye Yönelik Kavram Karikatürü Destekli İki Aşamaı test Geliştirilmsi Ve Uygulanması. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 534–547.
  • Yıldız, İ. (2008). Kavram Karikatürlerinin Kavram yanılgılarının Tespitinde Ve Giderilmesinde Kullanıması:Düzgün Dairesel Hareket.Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitm Bilimleri Enstitüsü,Ankara.
  • Yılmaz, Z. (2019). 6.Sınıf fen ve teknoloji dersi sistemler ünitesinde kavram karikatürleri kullanımına yönelik öğrenci görüşleri ve akademik başarısına etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi,Ankara.
  • Yokuş, G. ve Ayçiçek, B. (2020). Kavram Karikatürlerinin Fen Eğitimi Dersi Akademik Başarısı Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Meta-Analiz Çalışması. Pamukkale üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi., 49, 223–246. doi:10.9779/pauefd.592287
  • Yüca, O. Ş. (2019). Yerel sosyobilimsel konularla ilgili kavram karikatürü uygulamalarında öğrencilerin argümanlarının incelenmesi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi,Rize.
  • Yükselir, A. (2006). İlköğretim sosyal bilgiler programında geçen kavramların kazanımı ve kalıcılığında kavram analiz yönteminin etkisi. (Yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi.
  • Yurtyapan, E. (2018). Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının Biyoloji Konularına Yönelik Kavram Karikatürü Destekli Tahmin-Gözlem-Açıklama Uygulamalarının Başarı Ve üst Biliş Becerilerine Etkisi.Yüksek Lisans tezi. Amasya Üniversitesi Fen Bilimeri Enstitüsü.
  • Yurtyapan, E., Kandemir, N. ve Kandemir, Ş. (2017). Kavram Karikatürü Destekli Fen Öğretimi Hakkında Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Ege Eğitim Dergisi., 18(2), 738–773.
There are 80 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Servan Uslu 0000-0003-4977-6240

Mürşet Çakmak 0000-0001-9472-8200

Publication Date November 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 10 Issue: 20

Cite

APA Uslu, S., & Çakmak, M. (2021). TÜRKİYE’DE KAVRAM KARİKATÜRLERİ İLE İLGİLİ YAPILAN LİSANSÜSTÜ ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(20), 208-223.