The aim of this study was to analyze Ziya Aydıntan's "Guitar Method-I" and to reveal the attribute of the Aydıntan method in guitar training in the light of the data obtained. This study is a qualitative research using content analysis techniques. Within the scope of the study, Aydıntan method was subjected to a detailed content analysis and a detailed classification was made on the basis of subject and content. The analysis has been supported by related studies in the literature. The following results were obtained in this study: In the "Guitar Method I", there are fourteen chapters. Sitting-holding position on the guitar was detailed, repetition, practicing with schematic data, fingering, sight-reading with part-to-whole approach, playing by memory, practicing within the group were emphasized, basic note informations were narrowly comprehensive, basic informations for guitar training were detailed and comprehensive, some topics not suitable for beginner guitarists, local melodies, folk songs and classical guitar music were included in order to reinforce the topics and content, after teaching monophonic melodies, polyphonic music was taught. Most of the educational content (75.6%) were created from etudes, various teaching principles were taken into account.
Music Education Guitar Education Ziya Aydıntan Guitar Method-I
Bu araştırmanın amacı; Ziya Aydıntan’ın “Gitar Metodu-I” isimli çalışmasının analizini yapmak ve elde edilen veriler ışığında gitar eğitiminde Aydıntan metodunun niteliğini ortaya koymaktır. Bu çalışma içerik analizi tekniğinin kullanıldığı nitel bir çalışmadır. Araştırma kapsamında Aydıntan metodu ayrıntılı bir analizi tabi tutulmuş, konu ve içerik bazında detaylı bir tasnif yapılmıştır. Yapılan analiz alan yazında ilgili çalışmalarla desteklenmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgulardan yola çıkılarak; Aydıntan’ın “Gitar Metodu I” isimli çalışmasında; ondört bölüm bulunduğu, gitarda tutuş-oturuş pozisyonuna ayrıntılı olarak yer verildiği, tekrarlama, şematik verilerle pratik yapma, parmaklandırma, parçadan bütüne yaklaşımı ile deşifre yapma, ezbere çalma, grup içerisinde pratik yapmanın önemine vurgu yapıldığı, verilen temel nota bilgisinin dar kapsamlı olduğu, gitar eğitimine yönelik temel bilgilerin ayrıntılı ve kapsamlı olarak ele alındığı, yer verilen konulardan bazılarının başlangıç düzeyi gitar eğitimine uygun olmadığı, ele alınan konuları ve içerikleri pekiştirmek amacıyla yerel ezgilere, türkülere ve klasik gitar müziği eserlerine yer verildiği, tek sesli melodilerin öğretiminden sonra çoksesli müziğe geçildiği, eğitsel içeriklerin çoğunun (%75.6) etütlerden oluştuğu, genellikle öğrenciye görelik, basitten karmaşığa, bilinenden bilinmeyene, somuttan soyuta, açıklık vb. öğretim ilkelerinin dikkate alındığı, bilgilerin yalın ve anlaşılır olarak, şemalarla desteklenerek verilmesi anlayışının hakim olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik |
Bölüm | Kitap İncelemeleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 16 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 17 |
Eurasian Journal of Music and Dance