Bu çalışma, uluslararası ve prestijli indekslerce taranan dergilerde yayımlanan gitar öğretiminin farklı boyutlarını ele alan makaleleri derleyen bir bibliyografik araştırmadır. Çalgının literatürü günümüzde sayıca zengin bir konuma ulaşmıştır. Bu ciddi artışın, literatürün özellikle uluslararası makalelerine araştırmacıların hızlı erişimini kolaylaştıracak bibliyografya çalışmalarına olan ihtiyacı arttırdığı söylenebilir. Gitar çalgısının öğretiminin farklı boyutlarını irdeleyen uluslararası makalelerin örneklem olarak sınırlandırıldığı bu bibliyografyada SCI, SSCI, SCI-E, AHCI, SCOPUS, ERIC ve TR DİZİN gibi uluslararası indekslerce taranan dergilerde son 10 yılda (2012-2022) yayımlanan 60 adet makale künyesi yer almaktadır. Araştırmada, betimsel tarama modelinin kullanılmış ve veriler doküman analizi yöntemi ile toplanmıştır. Makalelere, Web of Science, ELSEVİER, EBSCO ve ULAKBİM yayıncılarının veri tabanları aracılığıyla erişilmiş, erişilen makale özet ve tam metinleri ‘gitar öğretimi’nin çeşitli boyutlarının araştırmada irdelenmesi ölçütüne örnekleme dahil edilmiştir. Veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Ulaşılan her makalenin kaynakçasında yer alan eserler incelenerek kapsayıcılığının arttırılması amaçlanmıştır. İlgili yayımcılar ve indekslerde yer alan makalelere ilişkin veriler, alt başlıklar halinde okuyucuya sunulmuştur. Araştırma, gitar öğretimine dönük üretilmiş uluslararası makale çalışmalarının son 10 yılda sayıcı büyük bir artış gösterdiğini, bu makalelerde işlenen konularda eğilimin daha çok gitar öğretim metotlarının incelenmesi ve gitar öğretiminde sağ ve sol el teknikleri yönünde olduğu görülmüştür.
-
-
-
This study is a bibliographic research that compiles articles on different aspects of guitar teaching published in journals scanned by international and prestigious indexes. The literature of the instrument has reached a rich position today. It can be said that this significant increase has increased the need for bibliography studies that will facilitate the rapid access of researchers, especially to international articles of the literature. In this bibliography, in which international articles examining different dimensions of teaching the guitar instrument are limited as samples, there are 60 article tags published in the last 10 years (2012-2022) in journals scanned by international indexes such as SCI, SSCI, SCI-E, AHCI, SCOPUS, ERIC and TR DİZİN. In the research, descriptive scanning model was used and data were collected by document analysis method. The articles were accessed through the databases of Web of Science, ELSEVİER, EBSCO and ULAKBİM publishers, and the abstracts and full texts of the accessed articles were included in the sampling criterion for examining various dimensions of 'guitar teaching' in the research. The data were subjected to content analysis. It is aimed to increase its inclusiveness by examining the works in the bibliography of each article reached. The data related to the relevant publishers and the articles in the indexes are presented to the reader in sub-headings. In the research, it has been seen that the studies of international articles on guitar teaching have shown a great increase in the last 10 years, and the trend in the subjects covered in these articles is mostly in the direction of examining guitar teaching methods and right and left hand techniques in guitar teaching.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2023 |
Kabul Tarihi | 5 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 22 |
Eurasian Journal of Music and Dance