İnternet, bir yandan marka yöneticilerine yeni görevler ekleyen, diğer taraftan pazarlama ve markalaşma için benzersiz fırsatlar sunan bir veri aktarım kanalıdır. Bu bağlamda günümüzde giderek daha fazla şirket dijital pazarlama ve dijital markalaşma alanındaki yeni teknolojileri, ürün ve hizmetlerin imajını ve markasını yaratmanın, geliştirmenin ve tanıtmanın ana yollarından biri olarak kullanmaktadır. Bugün, birçok marka için dijital marka tanıtımı şirket faaliyetleri için önemli yerdedir. Bu süreçte sosyal medya kullanımının yaygınlaşması tanıtım faaliyetlerinin yürütülmesinde güçlü bir araç olmaya başlamıştır. Artık markalar dijitalleşmeye başlamakta, dijital ortamda yürütülen projelerin daha karlı olduğunu düşünmektedirler. Çalışmamızda dijital marka tanıtım sürecinde sosyal medya kullanımının markalaşma sürecine etkileri açıklanacak ve örneklem olarak seçilen Beko ürününün `Barcelona` ve `Adini Sen Koy` kampanyalarinın reklam analizi gerçekleştirilecektir.
Aaker, D. (2003) Güçlü Markalar Yaratmak. Moskova: Grebennikov Yayınları.
Altındal, M.(2004). Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri. Marmara
Üniversitesi, Gazetecilik Bölümü, Bilişim Yüksek Lisans, İstanbul.
Borca, G. (2002). Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı ?, İstanbul: Mediacat Kitapları
Büyüközkan, Gülçin (2005). “Elektronik Marka Yönetimi.” Gaziantep: Marka Yönetimi Sempozyumu
Bildiriler Kitabı.
Copeland, M.T. (1923). Relation Of Consumers’ Buying Habits To Marketing Methods. Harvard
Business Review, Vol. 1 No.3, 282-289.
Hennig-Thurau, T., Malthouse, E.C., Friege, C., Gensler, S., Lobschat, L., Rangaswamy, A. and
Skiera, B. (2010), “The Impact Of New Media On Customer Relationships”, Journal of Service
Research, Vol. 13 No. 3, pp. 311–330.
Helm, C. and Jones, R. (2010), “Brand Governance The New Agenda in Brand Management”,
Journal of Brand Management, Vol. 17, No. 8, pp. 545–547.
Gardner, B. & Levy, S. (1955). The Product and The Brand. Harvard Business Review, Vol. 33 No.2,
33-39.
Gao Q., Feng C. (2016). Branding with Social Media: User Gratifications, Usage Patterns, and
Brand Message Content Strategies, Computers in Human Behavior, 63, 868–890,
http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2018.06.022.
Fournier, S. and Avery, J. (2011), “The Uninvited Brand”, Business Horizons, Vol. 54 No. 3, pp. 193–
207.
Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities
of Social Media. Business Horizons.
Kapferer, J.-N.(2007). Marka Sonsuza Dek. Marka değerlerinin yaratılması, geliştirilmesi ve
desteklenmesi: İngilizceden Çev: M.: Vershina.
Karpat, I. (2000), Marka Yönetimi Süreci ve Tanıtımın Rolü. İzmir: T.C. Ege Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Halkla ilişkiler Anabilim Dalı.
Knapp, E. D. (2000). Marka Aklı. Çev: Azra Tuna Akartuna. İstanbul: Mediacat Yayınları.
Nandan, S. (2005), “An Exploration of The Brand Identity-Brand Image Linkage: A Communications
Perspective”, Journal of Brand Management, Vol. 12 No.4 pp. 264– 278.
Noble, J. (2006). Branding: From a Commercial Perspective. Brand Management 13, (3:February).
Richter, A., & Koch, M. (2007). Do social media marketing activities enhance customer equity? An
empirical study of luxury fashion brand. Journal of Business Research.
Smith, R.J. (1915). Market distribution discussion: J. Russell Smith. American Economic Review, Vol.
5 No.1, 157-158.
Yengin, D. (2017). İletişim Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri ve Uygulamaları, İstanbul: Der
Yayınları.
URL-1, https://www.koc.com.tr/tr-tr/hakkinda/kurucu-vehbi-koc, Erişim Tarihi : 01.11.2018.
URL-2, https://www.beko.com.tr/kampanyalar/ , Erişim Tarihi : 05.09.2018.
URL-3, http://www.dijitalajanslar.com/beko-gercek-zamanli-twitter-projesi-elclasico/ ,Erişim Tarihi:
01.11.2018.
URL-4, https://mediacat.com/ , Erişim Tarihi: 10.09.2018.
URL-5, https://webrazzi.com/, Erişim Tarihi: 02.10.2018.
URL-6, https://www.campaigntr.com/beko-bebegi-camasir-makinesine-yikata-kuruta-diyor/, Erişim
Tarihi: 04.10.2018.
Year 2019,
Volume: 3 Issue: 1, 10 - 21, 01.01.2019
Aaker, D. (2003) Güçlü Markalar Yaratmak. Moskova: Grebennikov Yayınları.
Altındal, M.(2004). Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri. Marmara
Üniversitesi, Gazetecilik Bölümü, Bilişim Yüksek Lisans, İstanbul.
Borca, G. (2002). Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı ?, İstanbul: Mediacat Kitapları
Büyüközkan, Gülçin (2005). “Elektronik Marka Yönetimi.” Gaziantep: Marka Yönetimi Sempozyumu
Bildiriler Kitabı.
Copeland, M.T. (1923). Relation Of Consumers’ Buying Habits To Marketing Methods. Harvard
Business Review, Vol. 1 No.3, 282-289.
Hennig-Thurau, T., Malthouse, E.C., Friege, C., Gensler, S., Lobschat, L., Rangaswamy, A. and
Skiera, B. (2010), “The Impact Of New Media On Customer Relationships”, Journal of Service
Research, Vol. 13 No. 3, pp. 311–330.
Helm, C. and Jones, R. (2010), “Brand Governance The New Agenda in Brand Management”,
Journal of Brand Management, Vol. 17, No. 8, pp. 545–547.
Gardner, B. & Levy, S. (1955). The Product and The Brand. Harvard Business Review, Vol. 33 No.2,
33-39.
Gao Q., Feng C. (2016). Branding with Social Media: User Gratifications, Usage Patterns, and
Brand Message Content Strategies, Computers in Human Behavior, 63, 868–890,
http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2018.06.022.
Fournier, S. and Avery, J. (2011), “The Uninvited Brand”, Business Horizons, Vol. 54 No. 3, pp. 193–
207.
Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities
of Social Media. Business Horizons.
Kapferer, J.-N.(2007). Marka Sonsuza Dek. Marka değerlerinin yaratılması, geliştirilmesi ve
desteklenmesi: İngilizceden Çev: M.: Vershina.
Karpat, I. (2000), Marka Yönetimi Süreci ve Tanıtımın Rolü. İzmir: T.C. Ege Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Halkla ilişkiler Anabilim Dalı.
Knapp, E. D. (2000). Marka Aklı. Çev: Azra Tuna Akartuna. İstanbul: Mediacat Yayınları.
Nandan, S. (2005), “An Exploration of The Brand Identity-Brand Image Linkage: A Communications
Perspective”, Journal of Brand Management, Vol. 12 No.4 pp. 264– 278.
Noble, J. (2006). Branding: From a Commercial Perspective. Brand Management 13, (3:February).
Richter, A., & Koch, M. (2007). Do social media marketing activities enhance customer equity? An
empirical study of luxury fashion brand. Journal of Business Research.
Smith, R.J. (1915). Market distribution discussion: J. Russell Smith. American Economic Review, Vol.
5 No.1, 157-158.
Yengin, D. (2017). İletişim Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri ve Uygulamaları, İstanbul: Der
Yayınları.
URL-1, https://www.koc.com.tr/tr-tr/hakkinda/kurucu-vehbi-koc, Erişim Tarihi : 01.11.2018.
URL-2, https://www.beko.com.tr/kampanyalar/ , Erişim Tarihi : 05.09.2018.
URL-3, http://www.dijitalajanslar.com/beko-gercek-zamanli-twitter-projesi-elclasico/ ,Erişim Tarihi:
01.11.2018.
URL-4, https://mediacat.com/ , Erişim Tarihi: 10.09.2018.
URL-5, https://webrazzi.com/, Erişim Tarihi: 02.10.2018.
URL-6, https://www.campaigntr.com/beko-bebegi-camasir-makinesine-yikata-kuruta-diyor/, Erişim
Tarihi: 04.10.2018.