Erratum
BibTex RIS Cite

Erratum: Use of Colors and Music in a Store Atmosphere

Year 2022, Issue: 33, 382 - 389, 31.01.2022
The original article was published on December 31, 2018. https://dergipark.org.tr/en/pub/ejosat/issue/40225/466987

Erratum Note

Makale kapsamında tablolarda düzeltmeler ile birlikte eklenmesi gereken ilave ölçümler ve literatür ile zenginleştirilmiştir.

Abstract

In this study the use of colors and music has
been analysed with respect to their demographic properties.For this reason face
to face survey method has been used to 100 clients at a shopping mall in
Istanbul , Şişli.Acquired data has been analysed with variance and t test
analyses.In the end the study showed that there is a meaningful relationship
with people who pay attention to colors and music at a store atmosphere and
their education status.Further analyses also showed that there is a meaningful
relationship with Gender and Music,Income,Profession and the use of colors.

References

  • Ailawadi, K. L. (2004). Understanding Retail Branding:Conceptual Insights And Research Priorities. Journal Of Marketing , 80, 331-342.
  • Akaydın, H. (2007). Perakende Mağaza Atmosferinin Müşterilerin Satın Alma Kararı Üzerindeki Rolü: Eskişehir İlindeki Alışveriş Merkezi Müşterileri İle Bir Araştırma. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Pazarlama Bilim Dalı.
  • Arnold, S. J., Handelman, J., Tigert, D. J. (1996). Organisational Legitimacy And Retail Store Patronage. Journal Of Business Research , 3 (35), 229-239.
  • Arslan, M. ( 2004). Mağazacılıkta Atmosfer. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Baker, G., Parasuraman, D. A. (1994). The İnfluence Of Multiple Store Environment On Quality İnferences And Store İmage. Journal Of Academy Of Marketing Science , 22 (4), 328-339.
  • Bitner, M. J. (1992). Servicescapes: The Impact Of Physical Surroundings On Customers And Employees. Journal Of Marketing , 57-71.
  • Dursun, T., Oskaybaş, K., & Gökmen, C. (2013). Mağaza Atmosferinin İçgüdüsel Satın Almaya Etkisi Ve Hazır Giyim Sektöründe Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi İ.İ.B. Dergisi , 35 (2), 1-28.
  • Fetttahlıoğlu, S. (2014). Tüketicilerin Mağaza Atmosferinden Etkilenme Düzeylerinin Demografik Faktörler Açısından İncelenmesi. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi , 6 (11), 27-40.
  • Harris, L., Ezeh, C. (2008). Servicescape And Loyalty İntentions: An Empirical İnvestigation. European Journal Of Marketing , 3 (4), 390-422.
  • http://Perakende.Org.(09.10.2016)Tarihindehttp://perakende.org/haber.php?hid=1203593791 Adresinden Alındı
  • http://Tantalosmaket.Blogspot.Com.Tr. Mağaza Atmosferi. 30.08.2016 Tarihinde Http://Tantalosmaket.Blogspot.Com.Tr/2011/10/Magaza-Atmosferi.Html. Adresinden Alındı
  • Kırkbir, F., Cançelik, M., Biçer, E. M. (2013). Mağaza Müziklerinde Ses Ve Beğeninin Tüketiciler Üzerideki Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi (8).
  • Kotler, P. (1973). Atmospherics As A Marketing Tool. Journal Of Retailing , 49 (4), 48-64.
  • Levy, M., Weitz, B. (2001). Retailing Management. Mcgraw-Hill Company, Fourth Edition, .
  • Mathwick, C., Malhotra, N., Rigdon, E. (2001). Experiential Value: Conceptualization, Measurement And Application İn The Catalog And Internet Shopping Environment. Journal Of Retailing , 39-56.
  • Orel, F. D. (2005). Mağaza İçinde Müzik Yayını Nasıl Olmalıdır. Çukurova Üniversitesi İkt.Ve İd.Bil.Fak. .
  • Özmen, A. (2007). Örnekleme. Eskişehir: Ali Fuat Yüzer (Ed.), İstatistik, 4. Baskı İçinde (167-194): Anadolu Üniversitesi Yayınları, 177s. .
  • Roy, A., Tai, S. (2003). Store Environment And Shopping Behaviour: The Role Of İmaginary Elaboration And Shopping Orientation. Journal Of International Consumer Marketing, 15 (3), 71-99.
  • Tombs, A. G., Mccoll-Kennedy, J. R. (2003). Customers As Spatial And Social İnfluencers On Other Customers İn The Social-Servicescape. Australian And New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC 2003) , 8.
  • Turley, L. W., Milliman, R. E. (2000). Atmospheric Effects On Shopping Behavior: A Review Of The Experimental Evidence. Journal Of Business Research , 193-211.
  • Yücel, A., Yücel, N. (2012). Mağaza İmajı İle Mağaza Sadakati Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi: Denizli İlinde Yapılan Bir Araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi , 10 (19), 1-30.
  • Yüksekbilgili, Z. (2016). Hızlı Moda Tüketicilerinin Mağaza Atmosferine Verdikleri Önemin Ölçülmesi İçiin Bir Ölçek Geliştirme Çalışması: Avrasya Mağaza Atmosfer Ölçeği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , 4 (30), 444-473.

Erratum: Use of Colors and Music in a Store Atmosphere

Year 2022, Issue: 33, 382 - 389, 31.01.2022
The original article was published on December 31, 2018. https://dergipark.org.tr/en/pub/ejosat/issue/40225/466987

Erratum Note

Abstract

In this study the use of colors and music has been analyzed with respect to their demographic properties. For this reason face to face survey method has been used to 100 clients at a shopping mall in Istanbul, Şişli. Acquired data has been analyzed with variance and t test analyses. In the end the study showed that there is a meaningful relationship with people who pay attention to colors and music at a store atmosphere and their education status. Further analyses also showed that there is a meaningful relationship with Gender and Music, Income, Profession and the use of colors.

References

  • Ailawadi, K. L. (2004). Understanding Retail Branding:Conceptual Insights And Research Priorities. Journal Of Marketing , 80, 331-342.
  • Akaydın, H. (2007). Perakende Mağaza Atmosferinin Müşterilerin Satın Alma Kararı Üzerindeki Rolü: Eskişehir İlindeki Alışveriş Merkezi Müşterileri İle Bir Araştırma. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Pazarlama Bilim Dalı.
  • Arnold, S. J., Handelman, J., Tigert, D. J. (1996). Organisational Legitimacy And Retail Store Patronage. Journal Of Business Research , 3 (35), 229-239.
  • Arslan, M. ( 2004). Mağazacılıkta Atmosfer. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Baker, G., Parasuraman, D. A. (1994). The İnfluence Of Multiple Store Environment On Quality İnferences And Store İmage. Journal Of Academy Of Marketing Science , 22 (4), 328-339.
  • Bitner, M. J. (1992). Servicescapes: The Impact Of Physical Surroundings On Customers And Employees. Journal Of Marketing , 57-71.
  • Dursun, T., Oskaybaş, K., & Gökmen, C. (2013). Mağaza Atmosferinin İçgüdüsel Satın Almaya Etkisi Ve Hazır Giyim Sektöründe Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi İ.İ.B. Dergisi , 35 (2), 1-28.
  • Fetttahlıoğlu, S. (2014). Tüketicilerin Mağaza Atmosferinden Etkilenme Düzeylerinin Demografik Faktörler Açısından İncelenmesi. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi , 6 (11), 27-40.
  • Harris, L., Ezeh, C. (2008). Servicescape And Loyalty İntentions: An Empirical İnvestigation. European Journal Of Marketing , 3 (4), 390-422.
  • http://Perakende.Org.(09.10.2016)Tarihindehttp://perakende.org/haber.php?hid=1203593791 Adresinden Alındı
  • http://Tantalosmaket.Blogspot.Com.Tr. Mağaza Atmosferi. 30.08.2016 Tarihinde Http://Tantalosmaket.Blogspot.Com.Tr/2011/10/Magaza-Atmosferi.Html. Adresinden Alındı
  • Kırkbir, F., Cançelik, M., Biçer, E. M. (2013). Mağaza Müziklerinde Ses Ve Beğeninin Tüketiciler Üzerideki Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi (8).
  • Kotler, P. (1973). Atmospherics As A Marketing Tool. Journal Of Retailing , 49 (4), 48-64.
  • Levy, M., Weitz, B. (2001). Retailing Management. Mcgraw-Hill Company, Fourth Edition, .
  • Mathwick, C., Malhotra, N., Rigdon, E. (2001). Experiential Value: Conceptualization, Measurement And Application İn The Catalog And Internet Shopping Environment. Journal Of Retailing , 39-56.
  • Orel, F. D. (2005). Mağaza İçinde Müzik Yayını Nasıl Olmalıdır. Çukurova Üniversitesi İkt.Ve İd.Bil.Fak. .
  • Özmen, A. (2007). Örnekleme. Eskişehir: Ali Fuat Yüzer (Ed.), İstatistik, 4. Baskı İçinde (167-194): Anadolu Üniversitesi Yayınları, 177s. .
  • Roy, A., Tai, S. (2003). Store Environment And Shopping Behaviour: The Role Of İmaginary Elaboration And Shopping Orientation. Journal Of International Consumer Marketing, 15 (3), 71-99.
  • Tombs, A. G., Mccoll-Kennedy, J. R. (2003). Customers As Spatial And Social İnfluencers On Other Customers İn The Social-Servicescape. Australian And New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC 2003) , 8.
  • Turley, L. W., Milliman, R. E. (2000). Atmospheric Effects On Shopping Behavior: A Review Of The Experimental Evidence. Journal Of Business Research , 193-211.
  • Yücel, A., Yücel, N. (2012). Mağaza İmajı İle Mağaza Sadakati Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi: Denizli İlinde Yapılan Bir Araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi , 10 (19), 1-30.
  • Yüksekbilgili, Z. (2016). Hızlı Moda Tüketicilerinin Mağaza Atmosferine Verdikleri Önemin Ölçülmesi İçiin Bir Ölçek Geliştirme Çalışması: Avrasya Mağaza Atmosfer Ölçeği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , 4 (30), 444-473.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Rana Özyurt Kaptanoğlu This is me 0000-0002-6888-1735

Early Pub Date January 30, 2022
Publication Date January 31, 2022
Published in Issue Year 2022 Issue: 33

Cite

APA Özyurt Kaptanoğlu, R. (2022). Use of Colors and Music in a Store Atmosphere. Avrupa Bilim Ve Teknoloji Dergisi(33), 382-389.