Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TREYLER SEKTÖRÜNDEKİ ENDÜSTRİ 4.0 GELİŞMELERİ İLE NESNELERİN İNTERNETİNE DAYANAN NAKLİYE ÇÖZÜMLERİNİN LOJİSTİK SEKTÖRÜNE ETKİLERİ

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 92 - 94, 30.11.2018

Öz



Endüstri 4.0,
geleneksel sanayinin dijitalleşme yönünde teşvik edilmesi ve yüksek
teknolojiyle donatılması projesidir. Bununla birlikte, çalışma ortamında her
bir verinin toplanmasına ve efektif bir şekilde izlenip analiz edilmesine
olanak sağladığı için daha verimli iş modellerini ortaya çıkarmıştır.



 Bu çalışmada, yüksek teknoloji donanımı ile
verimliliği arttırmayı hedefleyen Endüstri 4.0’ ın treyler üzerindeki
uygulamaları ve lojistik sektörü üzerine etkileri araştırılmıştır. Bu kapsamda
filo yönetim operasyonları, treyler arıza ve bakım süreçleri, lojistik
operasyonları ve şoför davranışları ele alınmıştır. Ele alınan mevcut süreçler
ile Endüstri 4.0’a uygun treyler uygulamaları verimlilik yönünden
karşılaştırılmıştır. Yapılan çıkarımlardan treyler üzerinden elde edilen
veri  miktarı arttıkça verimliliğin
arttığı görülmüştür ve ürünün ilk üreticiden son tüketiciye ulaşıncaya kadar
olan tüm süreçlerini karşılayan lojistik sektörü için önemli fırsatlar sunduğu
ortaya koyulmuştur.



 Elde edilen veriler incelendiğinde, lojistik
sektöründeki verimlilik beklentisi ile birlikte lojistik sektörüne hizmet veren
firmalarında teknolojik gelişimi kaçınılmazdır. Lojistik sektöründe ihtiyaç
duyulacak bu teknolojik gelişimi sağlayacak olan da treylerlerdir. Gelişen teknolojik
imkanlarla birlikte treyler üreticileri “ürüne dayalı” modelden “ürün ve çözüm
odaklı” modele geçiş için çalışmalar yapmalıdır. Treyler sektöründeki
gelişmeler treyleri “ticari bir ürün” olmaktan “nakliye çözümüne geçirecektir.
Bu çözümler için Endüstri 4.0’ın getirdiği nesnelerin internetine dayalı,
komponentlerin birbirleri ile haberleşerek dijitalleşen, arıza tehşisi
yapabilen ve insan gücünün azaltıldığı makine odaklı sistemler
yaygınlaşacaktır.

Kaynakça

  • [1] L. Thames and D. Schaefer, “Softwaredefined cloud manufacturing for industry 4.0.”, Procedia CIRP, vol. 52, pp. 12-17, 2016. [2] F. Rennung, C. T. Luminosu and A. Draghici, “Service provision in the framework of industry 4.0.”, Procedia- Social and Behavioral Sciences, vol. 221, pp. 372-377, 2016. [3] T. Stock and G. Seliger, “Opportunities of sustainable manufacturing in industry 4.0”, Procedia CIRP, vol. 40, pp. 536-541, 2016 [4] S. Aksoy, “Değişen teknolojiler ve endüstri 4.0: endüstri 4.0’ı anlamaya dair bir giriş”, SAV Katkı, cilt., 4, pp. 34-4, 2017. [5] A. Sinan, “Üretim için yeni bir izlek: sanayi 4.0”, Journal of Life Economics, no. 8, pp. 19-30, 2016. [6] B. Mrugalska and M.K. Wyrwicka, “Towards lean production in industry 4.0.”, Procedia Engineering, vol. 182, pp. 466- 473, 2017. [7] L.U. Yang, “Industry 4.0: a survey on technologies, applications and open research issues. Journal of Industrial Information Integration, in press. [8] Ege Bölgesi Sanayi Odası Araştırma Müdürlüğü, “Sanayi 4.0: uyum [9] sağlayamayan kaybedecek, Ekim 2015. [10] Shapiro, RD.(1984). “Getting Leverage From Logistics” Harvard Business Review 62(3), 119- 126 [11] Taşkın, Ercan ve Durmaz, Yasemin(2012). Lojistik Faaliyetler Hizmet Kalitesi Ve Müşteri Değeri, Detay yayıncılık [12] Özcan, Selami (2008) “Küçük Ve Orta Büyüklükteki İşletmelerde Lojistik Yönetiminin Önemi”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 5, Sayı 10 [13] Demir, Volkan(2008). Lojistik Yönetim Sisteminde Maliyet Hesaplaması, Nobel yayınları, 2. Basım [14] Erkan, Birol(2014). Türkiye’de Lojistik Sektörü ve Rekabet Gücü,ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi (ASSAM - UHAD) ASSAM International RefereedJournal, 44-65

DEVELOPMENTS OF INDUSTRY 4.0 IN TRAILER SECTOR AND EFFECTS OF THE TRANSPORTATION SOLUTIONS BASED ON THE INTERNET OF THINGS TO THE LOGISTİCS SECTOR

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 92 - 94, 30.11.2018

Öz



Industry
4.0 is a project of encouraging traditional industry to digitalize and
equipping it with high technology. However, it has created more efficient
business models, as it allows each data to be collected and analyzed in an
effective way in the working environment.

In
this study, the applications of Industry 4.0, which aims to increase efficiency
with high technology equipment of the trailers and it’s effects on the
logistics sector were researched. In this context, fleet management operations,
trailer failures and maintenance processes, logistics operations and behaviors
of the drivers were researched. These existing processes which we researched
and Industry 4.0 applications which is suitable to trailer sector were
compared. After these inference we obtained, the efficiency increases as
equally as amount of data which is acquired from trailer and tremendous
advantages were revealed on the logistics sector which contains all the
processes from the manufacturer to the end user.

When
the obtained data was analyzed, technological advancements are inevitable in
logistics companies which endeavours with efficiency expectations. These
much-needed technological advancements will be provided by trailers. Together
with this technological opportunities, trailer companies needs to start studies
on transition between product based model and product and solution based model.
These advancements on the trailer sector will turn commercial product into
transportation solution. Based upon Internet of Things which is brought by
Industry 4.0, digitalizating with communication between the components,
enabling to troubleshoot and machine oriented systems with less human effort
will become widespread.

Kaynakça

  • [1] L. Thames and D. Schaefer, “Softwaredefined cloud manufacturing for industry 4.0.”, Procedia CIRP, vol. 52, pp. 12-17, 2016. [2] F. Rennung, C. T. Luminosu and A. Draghici, “Service provision in the framework of industry 4.0.”, Procedia- Social and Behavioral Sciences, vol. 221, pp. 372-377, 2016. [3] T. Stock and G. Seliger, “Opportunities of sustainable manufacturing in industry 4.0”, Procedia CIRP, vol. 40, pp. 536-541, 2016 [4] S. Aksoy, “Değişen teknolojiler ve endüstri 4.0: endüstri 4.0’ı anlamaya dair bir giriş”, SAV Katkı, cilt., 4, pp. 34-4, 2017. [5] A. Sinan, “Üretim için yeni bir izlek: sanayi 4.0”, Journal of Life Economics, no. 8, pp. 19-30, 2016. [6] B. Mrugalska and M.K. Wyrwicka, “Towards lean production in industry 4.0.”, Procedia Engineering, vol. 182, pp. 466- 473, 2017. [7] L.U. Yang, “Industry 4.0: a survey on technologies, applications and open research issues. Journal of Industrial Information Integration, in press. [8] Ege Bölgesi Sanayi Odası Araştırma Müdürlüğü, “Sanayi 4.0: uyum [9] sağlayamayan kaybedecek, Ekim 2015. [10] Shapiro, RD.(1984). “Getting Leverage From Logistics” Harvard Business Review 62(3), 119- 126 [11] Taşkın, Ercan ve Durmaz, Yasemin(2012). Lojistik Faaliyetler Hizmet Kalitesi Ve Müşteri Değeri, Detay yayıncılık [12] Özcan, Selami (2008) “Küçük Ve Orta Büyüklükteki İşletmelerde Lojistik Yönetiminin Önemi”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 5, Sayı 10 [13] Demir, Volkan(2008). Lojistik Yönetim Sisteminde Maliyet Hesaplaması, Nobel yayınları, 2. Basım [14] Erkan, Birol(2014). Türkiye’de Lojistik Sektörü ve Rekabet Gücü,ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi (ASSAM - UHAD) ASSAM International RefereedJournal, 44-65
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gizem Bacak Bu kişi benim

Ferhat Yiğit

Erkan Çakıroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 17 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bacak, G., Yiğit, F., & Çakıroğlu, E. (2018). TREYLER SEKTÖRÜNDEKİ ENDÜSTRİ 4.0 GELİŞMELERİ İLE NESNELERİN İNTERNETİNE DAYANAN NAKLİYE ÇÖZÜMLERİNİN LOJİSTİK SEKTÖRÜNE ETKİLERİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 8(2), 92-94.