BibTex RIS Cite

BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER OLANAKLARINA BAKIŞ AÇILARININ İÇERİK ANALİZİ İLE İNCELENMESİ: FACEBOOK ÖRNEĞİ

Year 2014, Volume: 4 Issue: 3, 218 - 227, 01.08.2014

Abstract

Most of the students studying or have graduated from universities’ office management and administrative assistance departments look out for the purpose of finding a suitable job and position. Office management and administrative assistance is a four semester higher education program offered by universities which has an aim of providing high qualified and well educated labor force to the public and private sector to contribute work of the office and engage with the office’s activities. Career prospects and the thoughts about the program of the students who chose this program, can be improved and shaped within this four-semester or after graduation. In this context, the expectation of the students from this program is an important part of the program’s perspective of the career opportunities

References

  • Anafarta, N. (2002). Bireysel Kariyer Danışmanı Olarak Rehber (Mentor). C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Cilt 3, Sayı . 115-128.
  • Berberoğlu, G. (1991). İşletmelerde Organizasyon-Birey Bütünleşmesini Sağlayan Etkili Bir Uygulama: Kariyer
  • Yönetimi. Amme İdaresi Dergisi, C:24,S: 1, Mart. 135-153. Bingöl, D.(2010). İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Dükar. (2010). Kariyer Planlama Rehberi. İstanbul: Doğuş Üniversitesi.
  • Eryiğit, S. (2000). Kariyer Yönetimi. Kamu-İş; C: 6 S:1. 1-26.
  • Fıske J., (1990), İletişim Çalışmalarına Giriş, (Çev. S. İrvan), Ankara: Ark Yayınları.
  • Geylan, R. (2008). İnsan Kaynakları Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Gürüz, D. ve G. Ö. Yaylacı. (2009). İletişimci Gözüyle İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: MediaCat.
  • İbicioğlu, H.(2011). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Alter Yayıncılık.
  • İrmiş, A. ve S. (2001). Bayrak. İnsan Kaynakları Yönetimi Açısından Kariyer Yönetimi. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik
  • Araştırmalar Dergisi. 1/1-2: 177-186. Johnson, S. M. and S. E. Birkeland. (2003). Pursuing a "Sense of Success": New Teachers Explain Their Career
  • Decisions. American Educational Research Journal. Fall.Vol. 40, No. 3, 581-617. KARMER, (2011). Kariyer Planlama ve Geliştirme El Kitabı. Ankara: Turgut Özal Üni.Kariyer Planlama ve Arş.Merkezi.
  • Koca, A.İ. (2010). Kariyer seçiminde Kariyer Değerleri ile Demografik Faktör İlişkisi: Çukurova Üniversitesi’nde bir Araştırma. ÇÜ İİBF dergisi, C:14, S:1. 56-70.
  • Noe, R. (2009). İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi. (Çev: Canan ÇETİN). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Taşlıyan, M., N.Ü.Arı ve B. Duzman. (2011). İnsan Kaynakları Yönetiminde Kariyer Planlama Ve Kariyer Yönetimi:
  • İibf Öğrencileri Üzerinde Bir Alan Araştırması. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Cilt 3, Sayı 2. 231-241. Tavşancıl E., Aslan, E., (2001), İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Tortop, N., B. Aykaç, H. Yayman ve A. Özer. (2007). İnsan Kaynakları Yönetimi. Abkara: Nobel Yayınları.
  • Uzunbacak, H.H. (2006). Kariyer Platosu (Mesleki Durgunluk): Emniyet Teşkilatında Çalışan Amir Sınıfı
  • Personelin Mesleki Durgunluk Boyutu Üzerine Bir Araştırma. Polis Bilimleri Dergisi.Cilt:8 (3-4).29-48. Yalım, D. (2005). İnsan Kaynaklarında Yeni Eğilimler. İstanbul: Hayat Yayınları.

BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER OLANAKLARINA BAKIŞ AÇILARININ İÇERİK ANALİZİ İLE İNCELENMESİ: FACEBOOK ÖRNEĞİ

Year 2014, Volume: 4 Issue: 3, 218 - 227, 01.08.2014

Abstract

Üniversitelerde, büro yönetimi ve yönetici asistanlığı okuyan veya bu bölümden mezun olmuş öğrencilerin çoğu
kendilerine uygun bir iş ve pozisyon bulma amacını gözetmektedir. Üniversitelerin büro yönetimi ve yönetici
asistanlığı programı, kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına
katkı vermek ve büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilecek nitelikli, kendisini geliştiren insan gücünü
ülkeye kazandırmayı amaçlayan dört yarıyıllık bir yüksek öğretim programıdır. Bu programı tercih eden
öğrencilerin kariyer beklentileri ve programla ilgili düşünceleri bu dört yarıyılda oluşabileceği gibi mezuniyetleri
sonrasında da gelişip şekillenebilir. Bu çerçevede, öğrencilerin mesleki anlamda bu programdan beklentileri,
programın kariyer olanaklarına bakış açısının önemli bir parçasını oluşturmaktadır.
Çalışmada, öğrencilerin programdan beklenti ve düşüncelerini tespit etmek amacıyla sosyal paylaşım sitesi
facebookta büro yönetimi ve yönetici asistanlığı grup sayfalarına üye olan öğrencilerin yorumları, içerik
çözümlemesine göre incelenmiştir. Elde edilen bulgularla programda okuyan veya programdan mezun olan
öğrencilerin kariyer bakış açıları ortaya konmuş, programa ve programın farkındalığına yönelik öneriler
sunulmuştur.

References

  • Anafarta, N. (2002). Bireysel Kariyer Danışmanı Olarak Rehber (Mentor). C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Cilt 3, Sayı . 115-128.
  • Berberoğlu, G. (1991). İşletmelerde Organizasyon-Birey Bütünleşmesini Sağlayan Etkili Bir Uygulama: Kariyer
  • Yönetimi. Amme İdaresi Dergisi, C:24,S: 1, Mart. 135-153. Bingöl, D.(2010). İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Dükar. (2010). Kariyer Planlama Rehberi. İstanbul: Doğuş Üniversitesi.
  • Eryiğit, S. (2000). Kariyer Yönetimi. Kamu-İş; C: 6 S:1. 1-26.
  • Fıske J., (1990), İletişim Çalışmalarına Giriş, (Çev. S. İrvan), Ankara: Ark Yayınları.
  • Geylan, R. (2008). İnsan Kaynakları Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Gürüz, D. ve G. Ö. Yaylacı. (2009). İletişimci Gözüyle İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: MediaCat.
  • İbicioğlu, H.(2011). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Alter Yayıncılık.
  • İrmiş, A. ve S. (2001). Bayrak. İnsan Kaynakları Yönetimi Açısından Kariyer Yönetimi. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik
  • Araştırmalar Dergisi. 1/1-2: 177-186. Johnson, S. M. and S. E. Birkeland. (2003). Pursuing a "Sense of Success": New Teachers Explain Their Career
  • Decisions. American Educational Research Journal. Fall.Vol. 40, No. 3, 581-617. KARMER, (2011). Kariyer Planlama ve Geliştirme El Kitabı. Ankara: Turgut Özal Üni.Kariyer Planlama ve Arş.Merkezi.
  • Koca, A.İ. (2010). Kariyer seçiminde Kariyer Değerleri ile Demografik Faktör İlişkisi: Çukurova Üniversitesi’nde bir Araştırma. ÇÜ İİBF dergisi, C:14, S:1. 56-70.
  • Noe, R. (2009). İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi. (Çev: Canan ÇETİN). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Taşlıyan, M., N.Ü.Arı ve B. Duzman. (2011). İnsan Kaynakları Yönetiminde Kariyer Planlama Ve Kariyer Yönetimi:
  • İibf Öğrencileri Üzerinde Bir Alan Araştırması. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Cilt 3, Sayı 2. 231-241. Tavşancıl E., Aslan, E., (2001), İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Tortop, N., B. Aykaç, H. Yayman ve A. Özer. (2007). İnsan Kaynakları Yönetimi. Abkara: Nobel Yayınları.
  • Uzunbacak, H.H. (2006). Kariyer Platosu (Mesleki Durgunluk): Emniyet Teşkilatında Çalışan Amir Sınıfı
  • Personelin Mesleki Durgunluk Boyutu Üzerine Bir Araştırma. Polis Bilimleri Dergisi.Cilt:8 (3-4).29-48. Yalım, D. (2005). İnsan Kaynaklarında Yeni Eğilimler. İstanbul: Hayat Yayınları.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Münire Çiftçi This is me

Ezgi Cevher This is me

Publication Date August 1, 2014
Submission Date January 5, 2015
Published in Issue Year 2014 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Çiftçi, M., & Cevher, E. (2014). BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER OLANAKLARINA BAKIŞ AÇILARININ İÇERİK ANALİZİ İLE İNCELENMESİ: FACEBOOK ÖRNEĞİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(3), 218-227.