This study aims to detect relations between vocational high schools and business world on development and employment of skilled human resources. A Questionnaire was administrated to 104 students who have completed their internships. Questionnaire rendered a 85% of reliability. Items means of questionnaire showed that participants perceived that internships experiences motivate to learn new things (3.29); knowledge, however, gained in school aren’t satisfactory in respect of workplace expectations (2.49). Hypotheses tests revealed significant relationships between Internship Relevance Scale and Internship Satisfaction Scale. Further, considerable correlations between Advisor Qualification Scale and Internship Satisfaction Scale and Internship Improving Scale are found. Effective relationships between universities and business world are commanded
Bu araştırma, üniversitelerin beceri geliştirme; iş-dünyasının da bundan yararlanma ve bunun gelişimine katkı sağlama yeterliklerini inceleme amacı taşımaktadır. Bu amaç, Bolu Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin staj deneyimleri üzerinden sınanmıştır. Katılımcılara uygulanan soru kağıdı, %85 düzeyinde güvenilir bulunuştur. Araştırma maddeleri için saptanan ortalamalar, staj sürecinin yeni bilgiler kazandırma açısından güdüleyici olduğu algısının ilk sırada (3.29); buna karşılık, okulda kazanılan bilgilerin iş yeri beklentileri açısından yeterli olduğu algısının da en son sırada (2.49) yer aldığını göstermiştir. Diğer taraftan hipotez analizleri, Staj-işyeri Uygunluk Ölçeği ile Staj Tatmin Ölçeği; Danışman Yeterlik Ölçeği ile Staj Tatmin Ölçeği ve Geliştirme Ölçeği arasında, birincisi güçlü olmak üzere, anlamlı ilişkiler ortaya koymuştur. İş dünyası ile üniversiteler arasında daha etkili işbirliği ilişkileri önerilmiştir
Anahtar Kavramlar: Beceri gereksinimi beceri eğitimi staj uygulaması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 1 |