BibTex RIS Cite

VOCATIONAL HIGH SCHOOL STUDENTS' OPINIONS ABOUT THE IMPACT OF HISTORICAL MOVIES OR SERIES ON RAISING THE INTEREST FOR HISTORY

Year 2013, Volume: 3 Issue: 4, - , 30.12.2013
https://doi.org/10.1501/OTAM_0000000417

Abstract

In this survey, opinions of students for the question whether historical movies or series raise the interest of history or not are studied. As data gathering tool, a questionnaire developed by the researcher was used. Questionnaires was answered by 402 students actively continuing their education in Vocational High Schools of Kırklareli University in the spring semester of 2012-2013 academic year. In the analysis of the collected data IBM SPSS Statistics 20 program was used. For data analysis, techniques of reliability analysis, frequency analysis, t test, analysis of variance were used. As the result of this survey, historical movies and series are found out to be effective for raising the interest for history

References

  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.

TARİHÎ FİLM VEYA TARİHÎ DİZİLERİN TARİHE İLGİYİ ARTIRMADA ETKİSİNE İLİŞKİN MYO ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ

Year 2013, Volume: 3 Issue: 4, - , 30.12.2013
https://doi.org/10.1501/OTAM_0000000417

Abstract

Bu araştırmada, tarihî film veya tarihî dizilerin tarihe ilgiyi artırıp artırmadığına yönelik öğrenci görüşleri ele alınmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Anketler, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kırklareli Üniversitesi bünyesindeki Meslek Yüksekokullarında öğrenime devam eden toplam 402 öğrenciye uygulanmıştır. Toplanan verilerin analizi için IBM SPSS Statistics 20 programından yararlanılmıştır.Toplanan verilerin çözümlenmesinde güvenirlik analizi, frekans analizi, t-testi ve varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, tarihî film ve tarihî dizilerin tarihe ilginin artmasında etkili olduğu bulunmuştur

References

  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sezai Öztaş This is me

Nihat Kamil Anıl This is me

Bülent Kılıç This is me

Publication Date December 30, 2013
Submission Date January 5, 2015
Published in Issue Year 2013 Volume: 3 Issue: 4

Cite

APA Öztaş, S., Anıl, N. K., & Kılıç, B. (2013). TARİHÎ FİLM VEYA TARİHÎ DİZİLERİN TARİHE İLGİYİ ARTIRMADA ETKİSİNE İLİŞKİN MYO ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 3(4). https://doi.org/10.1501/OTAM_0000000417