BibTex RIS Cite

CONTRIBUTIONS OF CORPORATE IMAGE AND CORPORATE IDENTİTY AT THE EDUCATIONAL INSTITUTES

Year 2013, Volume: 3 Issue: 3, 54 - 61, 01.12.2013

Abstract

Higher education sector is globalized as the other sectors. In the last years in Turkey, the increase of the private universities pushed the state universities into compulsory competition. The supplying source of the compulsory competition is the student if it is considered an input. Universities can supply the necessary inputs from outside the country as they can supply inputs in own country. Corporate identity and organizational image is an important resource in this competitive environment. Being able to convert this supply to an input is in parallel with positive organizational image

References

  • Cerit, Yusuf (2006), Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin, Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları, Educational Administration: Theory and Practice Summer, Issue 47.
  • Erdal, Gültekin (2009), Etkili Amabalaj Tasarımı, Dora Yayınları, Star Ajans, Bursa.
  • Erdal, Gültekin (2011), Grafik Tasarım Ürünlerinde Türkçenin Kullanımı, IV. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu Bildirileri, Muğla Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, Editör, M.N. Önal, II.Cilt, s.485-489, Muğla.
  • Ertekin, Yücel (1978), Örgüt İklimi, TODAİE Yayınları, No: 174, Ankara.
  • Güler, Ahmet (2001), Türkiye’de Polisin Kurumsal İmajı Üzerine Bir Değerlendirme, Kırıkkale Üniversitesi SBE Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Kırıkkale.
  • Nguyen, Nha., Gaston Leblanc (2002), Contact personnel, physical environment and the perceived corporate image of intangible services by new clients, International Journal of Service Industry Management. PDF
  • (http://www.emeraldinsight.com/journals.htm?articleid=851741&show=abstract)
  • Peltekoğlu, Filiz Balta (1998), Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Polat, Soner (2009), Yükseköğretim Örgütlerinde Örgütsel İmaj Yönetimi: Örgütsel İmajın Öncüleri ve Çıktıları, 1. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale.
  • Séguéla, Jacques (1997), Eğlenceli Şeydir Şu Reklamcılık, Milliyet Yayınları, Çev. N. Önol, İstanbul.
  • Taşkın, Ercan, Semih Sönmez (2005), Kurumsal İmaj Oluşturmada Halkla İlişkilerin Rolü Ve Bir Alan Araştırması, (http://www.akademikbakis.org/pdfs/7/ercanta_k_n__semih.pdf) Akademikbakıs E-Dergisi, s.7.
  • Tığlı, Mehmet (2003), Kurum İmajı Kavramı ve Sembolik Analoji Tekniği Yoluyla Marmara Üniversitesi’nin Kurum İmajının Belirlenmesine İlişkin Bir Uygulama, M.Üniversitesi IIBF Dergisi, Cilt XVIII, Sayı 1, İstanbul.
  • Torlak, Ömer (2001), Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı 27., 397-416
  • Özalkuş, Ayşe (1994), Kurum İmajının Oluşumunda PR’ın Rolü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İ.Ü. SBE Tanıtım ve Halkla İlişkiler Bölümü, İstanbul.

EĞİTİM KURUMLARINDA KURUMSAL KİMLİK, KURUMSAL İMAJ VE EĞİTİME KATKISI

Year 2013, Volume: 3 Issue: 3, 54 - 61, 01.12.2013

Abstract

Yükseköğretim sektörü de diğer sektörler gibi küreselleşmiştir. Son zamanlarda ülkemizde özel üniversitelerin sayılarındaki artış, devlet üniversitelerinde de rekabeti zorunlu kılmıştır. Rekabetin besin kaynağı ise girdi olarak değerlendirebileceğimiz öğrencidir. Üniversiteler girdilerini ülke içinden sağladığı gibi ülke dışından da sağlamaktadır. Kurumsal kimlik ve örgütsel imaj bu rekabet ortamında önemli bir kaynaktır. Bu kaynağı girdiye dönüştürebilmek, olumlu örgütsel imajla paralellik göstermektedir

References

  • Cerit, Yusuf (2006), Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin, Üniversitenin Örgütsel İmaj Düzeyine İlişkin Algıları, Educational Administration: Theory and Practice Summer, Issue 47.
  • Erdal, Gültekin (2009), Etkili Amabalaj Tasarımı, Dora Yayınları, Star Ajans, Bursa.
  • Erdal, Gültekin (2011), Grafik Tasarım Ürünlerinde Türkçenin Kullanımı, IV. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu Bildirileri, Muğla Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, Editör, M.N. Önal, II.Cilt, s.485-489, Muğla.
  • Ertekin, Yücel (1978), Örgüt İklimi, TODAİE Yayınları, No: 174, Ankara.
  • Güler, Ahmet (2001), Türkiye’de Polisin Kurumsal İmajı Üzerine Bir Değerlendirme, Kırıkkale Üniversitesi SBE Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Kırıkkale.
  • Nguyen, Nha., Gaston Leblanc (2002), Contact personnel, physical environment and the perceived corporate image of intangible services by new clients, International Journal of Service Industry Management. PDF
  • (http://www.emeraldinsight.com/journals.htm?articleid=851741&show=abstract)
  • Peltekoğlu, Filiz Balta (1998), Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Polat, Soner (2009), Yükseköğretim Örgütlerinde Örgütsel İmaj Yönetimi: Örgütsel İmajın Öncüleri ve Çıktıları, 1. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale.
  • Séguéla, Jacques (1997), Eğlenceli Şeydir Şu Reklamcılık, Milliyet Yayınları, Çev. N. Önol, İstanbul.
  • Taşkın, Ercan, Semih Sönmez (2005), Kurumsal İmaj Oluşturmada Halkla İlişkilerin Rolü Ve Bir Alan Araştırması, (http://www.akademikbakis.org/pdfs/7/ercanta_k_n__semih.pdf) Akademikbakıs E-Dergisi, s.7.
  • Tığlı, Mehmet (2003), Kurum İmajı Kavramı ve Sembolik Analoji Tekniği Yoluyla Marmara Üniversitesi’nin Kurum İmajının Belirlenmesine İlişkin Bir Uygulama, M.Üniversitesi IIBF Dergisi, Cilt XVIII, Sayı 1, İstanbul.
  • Torlak, Ömer (2001), Eğitim Hizmetleri Pazarlaması Açısından Üniversite Öğrencilerinin Hizmet Kalitesini Algılamalarının Önemi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Sayı 27., 397-416
  • Özalkuş, Ayşe (1994), Kurum İmajının Oluşumunda PR’ın Rolü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İ.Ü. SBE Tanıtım ve Halkla İlişkiler Bölümü, İstanbul.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gültekin Erdal This is me

İsmet Gücüyener This is me

Kelime Erdal This is me

Publication Date December 1, 2013
Submission Date January 5, 2015
Published in Issue Year 2013 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Erdal, G., Gücüyener, İ., & Erdal, K. (2013). EĞİTİM KURUMLARINDA KURUMSAL KİMLİK, KURUMSAL İMAJ VE EĞİTİME KATKISI. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 3(3), 54-61.