BibTex RIS Cite

MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ BECERİLERİ: PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Year 2015, Volume: 5 Issue: 1, 82 - 88, 25.05.2015
https://doi.org/10.17339/ejovoc.73399

Abstract

Bu çalışmada öncelikle meslek yüksekokulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin zaman yönetimi becerilerinin demografik özelliklerle olan farklılık ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın ana kütlesi, Pamukkale Üniversitesi bünyesinde bulunan meslek yüksekokullarında 2014-2015 eğitim döneminde kayıtlı bulunan 15.147 öğrencidir. Belirlenen ana kütleden hareketle hesaplanan %95 güven seviyesinde istatistiksel çıkarımlar yapmak için 375 örneğin yeterli olduğu belirlenmiş ve hazırlanan anket 379 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında Britton ve Tesser (1991) tarafından geliştirilen ve daha sonra Alay ve Koçak (2002) ve Başak vd. (2008) tarafından kullanılan Zaman Yönetimi Envanteri (ZYE) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 15.0 for Windows bilgisayar programından faydalanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde Descriptives ve One-Way ANOVA analiz yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmada araştırmaya katılan öğrencilerin, zaman planlaması, zaman tutumları ve zaman harcatıcı faktörler yönünden ortalamanın altında kaldıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin zaman yönetim becerilerinde cinsiyet, mezun olunan lise türü ve öğrenim görülen sınıf bakımından farklılıklar olduğu belirlenmiştir.

Year 2015, Volume: 5 Issue: 1, 82 - 88, 25.05.2015
https://doi.org/10.17339/ejovoc.73399

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Serkan Özdemir

Emine Utkun

Erkan Yeşil

Publication Date May 25, 2015
Submission Date October 25, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Özdemir, S., Utkun, E., & Yeşil, E. (2015). MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ BECERİLERİ: PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 5(1), 82-88. https://doi.org/10.17339/ejovoc.73399