77 milyonluk bir nüfusa sahip Türkiye, 2023 yılında Dünyanın en büyük ilk 10 ekonomisinden biri olmayı hedeflemektedir. Türkiye’de her yıl 1 milyondan daha fazla kişi işgücüne katılıyor. Bu durum çok büyük bir kitlenin eğitimden, özellikle mesleki ve teknik eğitimden geçirilmesi gereğini ortaya çıkarıyor. Eğitime olan bu talebi karşılama ihtiyacı çoğunlukla kalite problemlerini beraberinde getiriyor. Hâlbuki rekabetin hızla arttığı günümüzde, ülkeler için katma değeri ve kârlılığı yüksek ürünlerin üretimi hayati bir öneme sahiptir. Katma değeri yüksek, ileri teknoloji ürünlerinin üretimi daha nitelikli, daha donanımlı insan gücünü gerektiriyor. Bu durum eğitimde niteliğin, kalitenin sorgulanmasını zorunlu kılıyor.
Bu çalışmada Türkiye’de sayıları 955’e ulaşan ve yaklaşık 1.750.000 kişinin eğitim gördüğü Meslek Yüksekokullarında (MYO) verilen eğitimin sorunları tartışılacaktır. Bu amaçla öncelikle meslek yüksekokullarının mevcut durumu incelenecektir. Daha sonra bu kurumlarda verilen eğitimin kalitesini etkileyen sorunlar sıralanacak ve her bir sorun için çözüm önerileri sunulacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2015 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 1 |