BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA KALİTE: MEVCUT DURUM, SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 1, 99 - 106, 25.05.2015
https://doi.org/10.17339/ejovoc.51397

Öz

77 milyonluk bir nüfusa sahip Türkiye, 2023 yılında Dünyanın en büyük ilk 10 ekonomisinden biri olmayı hedeflemektedir. Türkiye’de her yıl 1 milyondan daha fazla kişi işgücüne katılıyor. Bu durum çok büyük bir kitlenin eğitimden, özellikle mesleki ve teknik eğitimden geçirilmesi gereğini ortaya çıkarıyor. Eğitime olan bu talebi karşılama ihtiyacı çoğunlukla kalite problemlerini beraberinde getiriyor. Hâlbuki rekabetin hızla arttığı günümüzde, ülkeler için katma değeri ve kârlılığı yüksek ürünlerin üretimi hayati bir öneme sahiptir. Katma değeri yüksek, ileri teknoloji ürünlerinin üretimi daha nitelikli, daha donanımlı insan gücünü gerektiriyor. Bu durum eğitimde niteliğin, kalitenin sorgulanmasını zorunlu kılıyor.

Bu çalışmada Türkiye’de sayıları 955’e ulaşan ve yaklaşık 1.750.000 kişinin eğitim gördüğü Meslek Yüksekokullarında (MYO) verilen eğitimin sorunları tartışılacaktır. Bu amaçla öncelikle meslek yüksekokullarının mevcut durumu incelenecektir. Daha sonra bu kurumlarda verilen eğitimin kalitesini etkileyen sorunlar sıralanacak ve her bir sorun için çözüm önerileri sunulacaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Ceylan

Muhammed Ali Erbir

Yayımlanma Tarihi 25 Mayıs 2015
Gönderilme Tarihi 25 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ceylan, H., & Erbir, M. A. (2015). MESLEK YÜKSEKOKULLARINDA KALİTE: MEVCUT DURUM, SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 5(1), 99-106. https://doi.org/10.17339/ejovoc.51397

Cited By