Review Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE İŞ GÜCÜ PİYASASI, İŞGÜCÜ TALEBİ VE MESLEK YÜKSEKOKULLARININ MEVCUT PROGRAMLARININ BU TALEBİ KARŞILAMA DÜZEYİ (DOĞU MARMARA ÖRNEĞİ)

Year 2015, Volume: 5 Issue: 5 - ULUSLARARASI MESLEK YÜKSEKOKULLARI SEMPOZYUMU UMYOS 2015 ÖZEL SAYISI, 39 - 45, 31.12.2015

Abstract

Türkiye’de nüfus artış hızının yüksek, fakat işgücünün nitelik olarak yetersiz olması, sermaye birikiminin ve yatırımların istenilen düzeyde gerçekleştirilememesi, siyasi ve ekonomik istikrarsızlıklar, rekabet ortamının ortaya çıkardığı nitelikli işgücü ihtiyacı gibi birçok neden işsizlik ve istihdamın sorun olarak baş göstermesine neden olmaktadır. Bu nedenle, Türkiye’de istihdamın yapısının sağlıklı olarak belirlenmesi ve değerlendirilmesi gerekmektedir. Günümüzde tüm dünya yeni gelişmelere ve teknolojik değişimlere uyum sağlama sorunuyla karşı karşıyadır. Yeni gelişmeler işgücü piyasasını da etkilemekte, nitelikli işgücü ihtiyacı artmaktadır. Son on yıllarda, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler gibi ülkemizde de temel sorunlardan biri işsizlik ve genç işsizliğidir. Ancak işsizliğin yanında nitelikli işgücü ihtiyacı da sorunun bir başka boyutudur. Son dönemde, özellikle meslek eğitimi veren meslek yüksekokullarının sayısında önemli artışlar olmuş, yurdun her yanında yeni meslek yüksekokulları açılmıştır.
...
Bu durumda ilk akla gelen çözümün aslında basit olduğu ve öncelikle Mesleki Eğitim veren Yüksekokulların programlarının, piyasaların işgücü ihtiyaçları ve beklentileri doğrultusunda yeniden şekillendirilmesi, bunun yanında piyasanın talep ettiği becerikli işgücü için mevcut laboratuvar koşullarının iyileştirilmesi gerektiği ya da bu anlamdaki kapasitenin arttırılması gerektiği söylenebilir. Bir başka çözüm olarak da, yakın zamanda Sakarya Üniversitesi tarafından hayata geçirilen ve başarıyla uygulanan 3+1 Mesleki Uygulamalı eğitim modelinin bir yöntem olarak tüm Meslek Yüksek Okulları’nda uygulamaya konulması gündeme getirilebilir.

References

  • Bekiroğlu, C. (2010), Türkiye’de İşsizlik Sorununun Çözümlenmesinde Uygulanan Ekonomi Politikalarının Analizi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • Şahin, İ., ve Fındık, T. (2008), Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitim: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, TSA / 12, 3, Aralık.
  • Türkiye’de İşgücü Piyasası Sorunları ve çözüm Önerileri T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Araştırma Raporu 23 Mayıs 2011
  • İşgücü Piyasası Analiz Raporu, http://www.iskur.gov.tr/kurumsalbilgi/raporlar.aspx#dltop adresinden 15 Ocak 2014 tarihinde alınmıştır
  • Üniversitelerin Meslek Yüksek Okullarına İlişkin Bilgiler www.osym.gov.tr, adresinden 15 Ocak 2014 tarihinde alınmıştır.
Year 2015, Volume: 5 Issue: 5 - ULUSLARARASI MESLEK YÜKSEKOKULLARI SEMPOZYUMU UMYOS 2015 ÖZEL SAYISI, 39 - 45, 31.12.2015

Abstract

References

  • Bekiroğlu, C. (2010), Türkiye’de İşsizlik Sorununun Çözümlenmesinde Uygulanan Ekonomi Politikalarının Analizi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • Şahin, İ., ve Fındık, T. (2008), Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitim: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, TSA / 12, 3, Aralık.
  • Türkiye’de İşgücü Piyasası Sorunları ve çözüm Önerileri T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Araştırma Raporu 23 Mayıs 2011
  • İşgücü Piyasası Analiz Raporu, http://www.iskur.gov.tr/kurumsalbilgi/raporlar.aspx#dltop adresinden 15 Ocak 2014 tarihinde alınmıştır
  • Üniversitelerin Meslek Yüksek Okullarına İlişkin Bilgiler www.osym.gov.tr, adresinden 15 Ocak 2014 tarihinde alınmıştır.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Demography (Other)
Journal Section Articles
Authors

Kartal Türk This is me

Süleyman Bakkal This is me

Publication Date December 31, 2015
Submission Date December 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 5 Issue: 5 - ULUSLARARASI MESLEK YÜKSEKOKULLARI SEMPOZYUMU UMYOS 2015 ÖZEL SAYISI

Cite

APA Türk, K., & Bakkal, S. (2015). TÜRKİYE İŞ GÜCÜ PİYASASI, İŞGÜCÜ TALEBİ VE MESLEK YÜKSEKOKULLARININ MEVCUT PROGRAMLARININ BU TALEBİ KARŞILAMA DÜZEYİ (DOĞU MARMARA ÖRNEĞİ). Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 5(5), 39-45.