Research Article
BibTex RIS Cite

Gençlik ve Spor Bakanlığı Elit Sporcu Yetiştirme Birimlerinin SWOT Analizi Yöntemi ile Durum Değerlendirmesi

Year 2020, Volume: 2 Issue: 1, 87 - 106, 30.06.2020

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Gençlik ve Spor Bakanlığı bünyesinde bulunan ve elit sporcu yetiştirme amacıyla örgütlenen “Türkiye Sportif Yetenek Taraması ve Spora Yönlendirme Birimi”, “Sporcu Eğitim Merkezleri” ve “Türkiye Olimpik Hazırlık Merkezlerinin” SWOT analizi ile mevcut durumlarını belirleyerek bu birimlerin iç ve dış durum değerlendirmesinin yapılmasıdır. SWOT analizi; kurumların güçlü ve zayıf yönlerini tespit ederek fırsat ve tehditlerin neler olduğunu belirlemek amacıyla örgütün halihazırdaki durumunu betimlemek için kullanılan stratejik yönetimin temel metotlarından birisidir. Araştırma kapsamında Gençlik ve Spor Bakanlığı faaliyet raporları, stratejik planları, ilgili yönetmelikler ve kanunlar incelenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda Türkiye Sportif Yetenek Taraması ve Spora Yönlendirme Birimi, Sporcu Eğitim Merkezleri ve Türkiye Olimpik Hazırlık Merkezlerinin güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri ortaya konulmuştur. Ortaya konulan sonuçlara göre birimler güçlü yönlerini koruyup fırsatları doğru bir şekilde değerlendirerek, zayıf yönlerini en az seviyeye indirmeleri ve tehditleri ortadan kaldırabilmeleri için kurumsal olarak kapsamlı bir stratejik plan ortaya konulmalıdır.

References

  • Ak, A. (2017). Türk sporunda sorunlar ve çözüm önerileri. Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi.
  • Akoğlu, H.E., Özbey, Ö., & Polat, E.(2019). Olimpiyatlara aday olan şehirlerin adaylık süreçlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi (2020 Olimpiyatları Örneği), Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 2121-2148. DOI: 10.26466/opus.610613.
  • Altun, M., ve Koçak, S. (2015). Türkiye’nin sportif başarı açısından değerlendirilmesi: Bakü Avrupa Oyunları örneği. Spor Bilimler Dergisi, 26(3), 114-128. DOI: 10.17644/sbd.237583.
  • Aquilina, D. (2013). A study of the relationship between elite athletes' educational development and sporting performance. The International Journal of the History of Sport, 30(4), 374-392.
  • Cebecioğlu, C. (2006). SWOT Analizi ve bir işletme üzerine uygulama. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gebze.
  • Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (2020). 1 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/19.5.1.pdf Erişim Tarihi: 29/4/2020.
  • Devecioğlu, S., ve Çoban, B. (2011). Türkiye’de spor eğitimi sektörünün görünümü. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 627–654.
  • Dinçer, Ö. (2004). Stratejik yönetim ve işletme politikası. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Doğan, D. (2018). Spor Genel Müdürlüğüne bağlı sporcu eğitim merkezlerinde yürütülen yönetsel uygulamaların merkez müdürleri ve antrenörleri açısından değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Muğla.
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı Faaliyet Raporu (2019). Faaliyet Raporu. 31.01.2020, https://www.gsb.gov.tr/Sayfalar/3253/3143/dosyalar.aspx.
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı (2020). 2020 Performans Programı. 29.04.2020, http://www.gsb.gov.tr/public/edit/files/strateji/2020%20Performans%20Program%C4%B1.pdf.
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı (2020). Çoçuk egzersizi sertifika programı 81 ilimizde başarıyla uygulamaya geçirildi. 14.03.2020, https://yetenektaramasi.gsb.gov.tr/HaberDetaylari/10018/1/172617/cocuk-egzersizi-sertifika-programi-81-ilimizde-basariyla-gerceklestirildi.aspx
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı (2020). Milli Eğitim Bakanlığı ile Gençlik ve Spor Bakanlığı arasında iş birliği protokolü, 29.4.2020, https://www.gsb.gov.tr/Duyuru/161854/tc-milli-egitim-bakanligi-ile-tc-genclik-ve-spor-bakanligi-arasinda-is-birligi-protokolu.aspx
  • Gençlik ve Spor Hizmetleri Kanunu (2020). https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.3289.pdf Erişim Tarihi: 22 Mart 2020.
  • Gültekin, O., ve Erünal, U. (2019). Türkiye’de olimpik ve sporcu eğitim merkezleri üzerine bir inceleme. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(3), 8-22.
  • Gürlek, B. T. (2002). SWOT Analizi. Gebze: Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK).
  • Helms, M. M. ve Nixon J. (2010). Exploring SWOT analysis – where are we now?: A review of academic research from the last decade, Journal of Strategy and Management, 3(3), 215- 251. DOI: 10.1108/17554251011064837.
  • International Olympic Committee (IOC) (2020). https://www.olympic.org/the-ioc/leading-the-olympic-movement Erişim Tarihi: 07.05.2020.
  • Jasiulewicz-Kaczmarek, M. (2016). SWOT analysis for Planned Maintenance strategy-a case study. IFAC-PapersOnLine, 49(12), 674-679. DOI: 10.1016/j.ifacol.2016.07.788.
  • Keskin, U. (2018). Stratejik Performans Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3228.
  • Leiber, T., Stensaker, B., & Harvey, L. C. (2018). Bridging theory and practice of impact evaluation of quality management in higher education institutions: a SWOT analysis. European Journal of Higher Education, 8(3), 351-365. DOI: 10.1080/21568235.2018.1474782.
  • Mollaoğulları, H. ve Doğan, D. (2019). Spor Genel Müdürlüğüne bağlı sporcu eğitim merkezlerinde yürütülen yönetsel uygulamaların merkez müdürleri ve antrenörleri açısından değerlendirilmesi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 20(45), 145-158.
  • Nazarko, J., Ejdys, J., Halicka, K., Magruk, A., Nazarko, Ł., & Skorek, A. (2017). Application of enhanced SWOT analysis in the future-oriented public management of technology. Procedia engineering, 182, 482-490. DOI: 10.1016/j.proeng.2017.03.140.
  • Olimpik Hazırlık Merkezlerinin Kuruluş, Çalışma, Görev, Yetki ve Sorumluluk Yönetmeliği, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/04/20150411-10.htm Erişim Tarihi: 29/4/2020.
  • On Birinci Kalkınma Planı (2020) Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı, http://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2019/07/OnbirinciKalkinmaPlani.pdf, Erişim Tarihi: 29/4/2020. Özbey, Ö., Akoğlu H. E., & Polat, E. (2019). Sporda sürdürülebilir başarı için Gençlik ve Spor Bakanlığı faaliyetlerinin incelenmesi. International Journal of Social Science Research, 8(2), 42-59.
  • Özbey, S., ve Güzel, P. (2009). Uzun dönemli olimpik eğitim programlarının incelenmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 20 (4), 117-131.
  • Özköse, H., Arı, S., & Çakır, Ö. (2013). Uzaktan eğitim süreci için SWOT analizi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5, 41-55.
  • Panagiotou, G. (2003). Bringing SWOT into focus. Business Strategy Review, 14(2), 8-10.
  • Phadermrod, B., Crowder, R. M., & Wills, G. B. (2019). Importance-performance analysis based SWOT analysis. International Journal of Information Management, 44, 194-203.
  • Rostirolla, M., ve Rostirolla, P. (2011). A Multivariate and Multicriterial Approach for the SWOT Analysis. Journal of Applied Sciences, 11(4), 719–724. doi: 10.3923/jas.2011.719.724.
  • Shi, X. (2016). The future of ASEAN energy mix: A SWOT analysis. Renewable and sustainable energy reviews, 53, 672-680. DOI: 10.1016/j.rser.2015.09.010.
  • Siedentop, D. (1998). What is sport education and how does it work?. Journal of physical education, recreation & dance, 69(4), 18-20.
  • Siedentop, D. L., Hastie, P., & Van der Mars, H. (2019). Complete guide to sport education. Human Kinetics.
  • Sporcu Eğitim Merkezleri Yönetmeliği. (2010). Spor Hizmetleri Genel Müdürlüğü, T.C. Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13750&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 Erişim Tarihi: 29/4/2020.
  • Sunay, H., Gündüz, N., & Dolaşır, S. (2003). Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarına voleybol temel tekniklerinin öğretiminde uygulanan farklı öğretim yöntemlerinin etkisi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(3), 19-24.
  • Tower, D. (2008). Relationship between athletic and academic success: A pilot study. Unpublished master’s theses. Storrs, CT: University of Connecticut.
  • Unesco (2020). Healthy, able and active citizens: the importance of physical literacy. http://www.unesco.org/new/en/social-and-human-sciences/themes/physical-education-and-sport/policy-project/physical-literacy/ Erişim Tarihi: 12.05.2020.
  • Yapar Üstünol, N. (2019). SWOT analizinin bulanık analitik hiyerarşi süreci ile sayısallaştırılması üzerine bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Hatay.
  • Yetim, A. (2010). Sosyoloji ve Spor (4. Baskı). Ankara: Berikan Yayınevi.

State Assessment of Elite Athlete Training Units of the Ministry of Youth and Sports by SWOT Analysis Method

Year 2020, Volume: 2 Issue: 1, 87 - 106, 30.06.2020

Abstract

The purpose of this research, Youth and Sports under the Ministry of elite athletes training for the purpose of organizing "Turkey Sports Talent Screening and Sports Routing Unit", "Sports Training Centers" and "Turkey Olympic Preparation Centers" of these units by determining the current situation with the SWOT analysis is made of the internal and external assessment of the situation. SWOT Analysis; It is one of the basic methods of strategic management used to describe the current situation of the organization in order to identify the strengths and weaknesses of the institutions and determine what are the opportunities and threats. Within the scope of the research, activity reports, strategic plans, relevant regulations and laws of the Ministry of Youth and Sports were examined. According to the findings, "Turkey Sports Talent Screening and Sports Routing Unit", "Sports Training Centers" and "Turkey Olympic Preparation Centers" strengths, weaknesses, opportunities and threats revealed. According to the results, an institutionally comprehensive strategic plan should be put forward so that units can maintain their strengths and accurately evaluate opportunities, minimize their weaknesses, and eliminate threats.

References

  • Ak, A. (2017). Türk sporunda sorunlar ve çözüm önerileri. Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi.
  • Akoğlu, H.E., Özbey, Ö., & Polat, E.(2019). Olimpiyatlara aday olan şehirlerin adaylık süreçlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi (2020 Olimpiyatları Örneği), Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), 2121-2148. DOI: 10.26466/opus.610613.
  • Altun, M., ve Koçak, S. (2015). Türkiye’nin sportif başarı açısından değerlendirilmesi: Bakü Avrupa Oyunları örneği. Spor Bilimler Dergisi, 26(3), 114-128. DOI: 10.17644/sbd.237583.
  • Aquilina, D. (2013). A study of the relationship between elite athletes' educational development and sporting performance. The International Journal of the History of Sport, 30(4), 374-392.
  • Cebecioğlu, C. (2006). SWOT Analizi ve bir işletme üzerine uygulama. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gebze.
  • Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (2020). 1 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında, https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/19.5.1.pdf Erişim Tarihi: 29/4/2020.
  • Devecioğlu, S., ve Çoban, B. (2011). Türkiye’de spor eğitimi sektörünün görünümü. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 627–654.
  • Dinçer, Ö. (2004). Stratejik yönetim ve işletme politikası. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Doğan, D. (2018). Spor Genel Müdürlüğüne bağlı sporcu eğitim merkezlerinde yürütülen yönetsel uygulamaların merkez müdürleri ve antrenörleri açısından değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Muğla.
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı Faaliyet Raporu (2019). Faaliyet Raporu. 31.01.2020, https://www.gsb.gov.tr/Sayfalar/3253/3143/dosyalar.aspx.
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı (2020). 2020 Performans Programı. 29.04.2020, http://www.gsb.gov.tr/public/edit/files/strateji/2020%20Performans%20Program%C4%B1.pdf.
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı (2020). Çoçuk egzersizi sertifika programı 81 ilimizde başarıyla uygulamaya geçirildi. 14.03.2020, https://yetenektaramasi.gsb.gov.tr/HaberDetaylari/10018/1/172617/cocuk-egzersizi-sertifika-programi-81-ilimizde-basariyla-gerceklestirildi.aspx
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı (2020). Milli Eğitim Bakanlığı ile Gençlik ve Spor Bakanlığı arasında iş birliği protokolü, 29.4.2020, https://www.gsb.gov.tr/Duyuru/161854/tc-milli-egitim-bakanligi-ile-tc-genclik-ve-spor-bakanligi-arasinda-is-birligi-protokolu.aspx
  • Gençlik ve Spor Hizmetleri Kanunu (2020). https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.3289.pdf Erişim Tarihi: 22 Mart 2020.
  • Gültekin, O., ve Erünal, U. (2019). Türkiye’de olimpik ve sporcu eğitim merkezleri üzerine bir inceleme. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(3), 8-22.
  • Gürlek, B. T. (2002). SWOT Analizi. Gebze: Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK).
  • Helms, M. M. ve Nixon J. (2010). Exploring SWOT analysis – where are we now?: A review of academic research from the last decade, Journal of Strategy and Management, 3(3), 215- 251. DOI: 10.1108/17554251011064837.
  • International Olympic Committee (IOC) (2020). https://www.olympic.org/the-ioc/leading-the-olympic-movement Erişim Tarihi: 07.05.2020.
  • Jasiulewicz-Kaczmarek, M. (2016). SWOT analysis for Planned Maintenance strategy-a case study. IFAC-PapersOnLine, 49(12), 674-679. DOI: 10.1016/j.ifacol.2016.07.788.
  • Keskin, U. (2018). Stratejik Performans Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3228.
  • Leiber, T., Stensaker, B., & Harvey, L. C. (2018). Bridging theory and practice of impact evaluation of quality management in higher education institutions: a SWOT analysis. European Journal of Higher Education, 8(3), 351-365. DOI: 10.1080/21568235.2018.1474782.
  • Mollaoğulları, H. ve Doğan, D. (2019). Spor Genel Müdürlüğüne bağlı sporcu eğitim merkezlerinde yürütülen yönetsel uygulamaların merkez müdürleri ve antrenörleri açısından değerlendirilmesi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 20(45), 145-158.
  • Nazarko, J., Ejdys, J., Halicka, K., Magruk, A., Nazarko, Ł., & Skorek, A. (2017). Application of enhanced SWOT analysis in the future-oriented public management of technology. Procedia engineering, 182, 482-490. DOI: 10.1016/j.proeng.2017.03.140.
  • Olimpik Hazırlık Merkezlerinin Kuruluş, Çalışma, Görev, Yetki ve Sorumluluk Yönetmeliği, https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/04/20150411-10.htm Erişim Tarihi: 29/4/2020.
  • On Birinci Kalkınma Planı (2020) Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı, http://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2019/07/OnbirinciKalkinmaPlani.pdf, Erişim Tarihi: 29/4/2020. Özbey, Ö., Akoğlu H. E., & Polat, E. (2019). Sporda sürdürülebilir başarı için Gençlik ve Spor Bakanlığı faaliyetlerinin incelenmesi. International Journal of Social Science Research, 8(2), 42-59.
  • Özbey, S., ve Güzel, P. (2009). Uzun dönemli olimpik eğitim programlarının incelenmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 20 (4), 117-131.
  • Özköse, H., Arı, S., & Çakır, Ö. (2013). Uzaktan eğitim süreci için SWOT analizi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5, 41-55.
  • Panagiotou, G. (2003). Bringing SWOT into focus. Business Strategy Review, 14(2), 8-10.
  • Phadermrod, B., Crowder, R. M., & Wills, G. B. (2019). Importance-performance analysis based SWOT analysis. International Journal of Information Management, 44, 194-203.
  • Rostirolla, M., ve Rostirolla, P. (2011). A Multivariate and Multicriterial Approach for the SWOT Analysis. Journal of Applied Sciences, 11(4), 719–724. doi: 10.3923/jas.2011.719.724.
  • Shi, X. (2016). The future of ASEAN energy mix: A SWOT analysis. Renewable and sustainable energy reviews, 53, 672-680. DOI: 10.1016/j.rser.2015.09.010.
  • Siedentop, D. (1998). What is sport education and how does it work?. Journal of physical education, recreation & dance, 69(4), 18-20.
  • Siedentop, D. L., Hastie, P., & Van der Mars, H. (2019). Complete guide to sport education. Human Kinetics.
  • Sporcu Eğitim Merkezleri Yönetmeliği. (2010). Spor Hizmetleri Genel Müdürlüğü, T.C. Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13750&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 Erişim Tarihi: 29/4/2020.
  • Sunay, H., Gündüz, N., & Dolaşır, S. (2003). Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarına voleybol temel tekniklerinin öğretiminde uygulanan farklı öğretim yöntemlerinin etkisi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(3), 19-24.
  • Tower, D. (2008). Relationship between athletic and academic success: A pilot study. Unpublished master’s theses. Storrs, CT: University of Connecticut.
  • Unesco (2020). Healthy, able and active citizens: the importance of physical literacy. http://www.unesco.org/new/en/social-and-human-sciences/themes/physical-education-and-sport/policy-project/physical-literacy/ Erişim Tarihi: 12.05.2020.
  • Yapar Üstünol, N. (2019). SWOT analizinin bulanık analitik hiyerarşi süreci ile sayısallaştırılması üzerine bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Hatay.
  • Yetim, A. (2010). Sosyoloji ve Spor (4. Baskı). Ankara: Berikan Yayınevi.
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Articles
Authors

Ömer Özbey 0000-0003-2942-4029

Doğukan Doğan 0000-0003-1593-2102

Halil Erdem Akoğlu 0000-0002-0818-7143

Publication Date June 30, 2020
Acceptance Date June 20, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Özbey, Ö., Doğan, D., & Akoğlu, H. E. (2020). Gençlik ve Spor Bakanlığı Elit Sporcu Yetiştirme Birimlerinin SWOT Analizi Yöntemi ile Durum Değerlendirmesi. Avrasya Spor Bilimleri Ve Eğitim Dergisi, 2(1), 87-106.
AMA Özbey Ö, Doğan D, Akoğlu HE. Gençlik ve Spor Bakanlığı Elit Sporcu Yetiştirme Birimlerinin SWOT Analizi Yöntemi ile Durum Değerlendirmesi. EJSSE. June 2020;2(1):87-106.
Chicago Özbey, Ömer, Doğukan Doğan, and Halil Erdem Akoğlu. “Gençlik Ve Spor Bakanlığı Elit Sporcu Yetiştirme Birimlerinin SWOT Analizi Yöntemi Ile Durum Değerlendirmesi”. Avrasya Spor Bilimleri Ve Eğitim Dergisi 2, no. 1 (June 2020): 87-106.
EndNote Özbey Ö, Doğan D, Akoğlu HE (June 1, 2020) Gençlik ve Spor Bakanlığı Elit Sporcu Yetiştirme Birimlerinin SWOT Analizi Yöntemi ile Durum Değerlendirmesi. Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi 2 1 87–106.
IEEE Ö. Özbey, D. Doğan, and H. E. Akoğlu, “Gençlik ve Spor Bakanlığı Elit Sporcu Yetiştirme Birimlerinin SWOT Analizi Yöntemi ile Durum Değerlendirmesi”, EJSSE, vol. 2, no. 1, pp. 87–106, 2020.
ISNAD Özbey, Ömer et al. “Gençlik Ve Spor Bakanlığı Elit Sporcu Yetiştirme Birimlerinin SWOT Analizi Yöntemi Ile Durum Değerlendirmesi”. Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi 2/1 (June 2020), 87-106.
JAMA Özbey Ö, Doğan D, Akoğlu HE. Gençlik ve Spor Bakanlığı Elit Sporcu Yetiştirme Birimlerinin SWOT Analizi Yöntemi ile Durum Değerlendirmesi. EJSSE. 2020;2:87–106.
MLA Özbey, Ömer et al. “Gençlik Ve Spor Bakanlığı Elit Sporcu Yetiştirme Birimlerinin SWOT Analizi Yöntemi Ile Durum Değerlendirmesi”. Avrasya Spor Bilimleri Ve Eğitim Dergisi, vol. 2, no. 1, 2020, pp. 87-106.
Vancouver Özbey Ö, Doğan D, Akoğlu HE. Gençlik ve Spor Bakanlığı Elit Sporcu Yetiştirme Birimlerinin SWOT Analizi Yöntemi ile Durum Değerlendirmesi. EJSSE. 2020;2(1):87-106.

18286                      18287          18288