Bu çalışma beden eğitimi ve okul öncesi öğretmeni adaylarının anatomi dersine karşı tutumlarını incelemeyi amaçlamıştır. Araştırma 100 öğretmen adayı ile betimsel araştırma modeli ile yürütülmüştür. Çalışmanın verileri beden eğitimi ve okul öncesi öğretmeni adaylarından “Anatomi Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, t-testi ve one way Anova testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, anatomi tutum ölçeği puanlarının, cinsiyet, bölüm, üniversiteye yerleşme puanları açısından anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmüştür. Buna karşın, katılımcıların, anatomi tutum ölçek puanlarının mezun oldukları lise alanına göre ve yaş değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği saptanmıştır. Öğretmen adaylarının bölümlere yerleşme puanları farklı olmasına rağmen tutum ölçeği puanları farklılık göstermemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Acceptance Date | December 28, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 3 |
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 Unported License .