Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenlerinin meslek yaşantılarında karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Çalışma nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bir durum çalışmasıdır. Çalışma kapsamında Türkiye’nin bir doğu ilinde görev yapmakta olan üç ilköğretim matematik öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Katılımcılar ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiştir ve ölçüt olarak öğretmenlerin hem taşra hem de merkezi bir okulda çalışmaları ve meslekte en az 7 yılını doldurmaları aranmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Veriler analiz edilirken katılımcı konuşmaları araştırmacı tarafından yorum yapılmadan bulgular kısmında alıntı şeklinde sunulmuştur. Çalışma bulgularının analizi sonucunda öğretmenlik mesleğine yönelik sorunlar ve matematik branşı ile ilgili sorunlar olmak üzere iki ana tema oluşturulmuştur. Çalışma sonucunda; ilköğretim matematik öğretmenlerinin, sınıf yönetimi, süre yetersizliği, konuların yetişmemesi, görev dışı iş ve işlemler, matematiğin soyut yapısı, öğretmenlerin sosyal statüsü, öğrencilerin derse karşı ilgisizliği ve teknolojik problemler gibi çeşitli durumlarda sorunlar yaşadıkları saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 27, 2021 |
Acceptance Date | April 13, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 1 |
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 Unported License .