Abstract
Bu çalışma, E7 bankacılık sektöründeki müşteri beklentilerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, bulanık ANP yaklaşımı kullanılarak 8 farklı kriter seçilmiş ve ağırlıklandırılmıştır. Sonuçlar, fiyatlandırma politikalarının erişim kolaylığı ve güvenliğinin bankacılık sektöründe müşteri memnuniyetini etkileyen önemli faktörler olduğunu göstermektedir. Bu nedenle, müşteriler bankacılık faaliyetlerinde maliyeti önemsedikleri için bankaların uygun fiyatlar talep etmeleri şiddetle tavsiye edilmektedir. Bir diğer önemli nokta ise, müşteriler açısından erişim kolaylığı önemli bir konu olduğundan, bankaların kritik lokasyonlarda yeterli sayıda şube ve ATM açması gerektiğidir. Son olarak, bu bankalar, güvenlik konusunda herhangi bir risk olmaması için BT geliştirmeye yatırım yapmalıdır. Bu konular göz önünde bulundurularak bankaların müşterilerin beklentilerini karşılaması çok daha kolay olabilecektir.