Bu çalışmada, bal arısı temalı bir doğa eğitim programının ilköğretim beş ve altıncı sınıfa devam eden öğrencilerin genel ve bilimsel/fen alanında yaratıcılık ile bilgi düzeyine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, 2015 yılı Haziran ayında gerçekleştirilmiştir. Çalışma evreni, Düzce İli genelindeki ilköğretim okullarında 5 ve 6. sınıfa devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışma, 52’si deney 62’si kontrol olmak üzere toplam 114 öğrenci ile sürdürülmüştür. Araştırma, ön test–son test kontrol gruplu deneysel desende sürdürülmüştür.Çalışmada veri toplama aracı olarak, arı başarı testi, genel yaratıcılık ve bilim/ fen yaratıcılık ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre öğrencilerin arılar konusunda bilgi düzeyi ile genel ve bilimsel/fen yaratıcılık düzeyinin kontrol grubuna göre yükseldiği saptanmıştır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 21, 2016 |
Submission Date | September 18, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 12 Issue: 3 |