Çalışmanın amacı, matematik öğretmenlerinin matematiksel modellemedeki yaklaşımlarını açıklamada epistemolojik inançlarının etkisinin incelenmesidir. Temel olarak nitel bir anlayışın olduğu çalışmada nicel ve nitel veriler İzmir’de görev yapmakta olan 35 matematik öğretmeninden eş zamanlı olarak toplanmış; analiz sürecinin ardından bulgular yorumlanırken birleştirilmiş ve karşılaştırılmıştır. Nitel veriler matematik öğretmenlerinin modelleme problemine ilişkin yazılı yanıt kağıtlarından, nicel veriler epistemolojik inanç ölçeğinden ve araştırmacıların hazırladığı rubrik yardımıyla yazılı yanıt kağıtlarından elde edilmiştir. Nicel veri analizinde betimsel istatistikten, korelasyon analizinden, nitel veri analizinde ise betimsel analizden yararlanılmıştır. Matematik öğretmenlerinin epistemolojik inançları ile matematiksel modellemedeki yaklaşımları arasında zayıf bir ilişki olduğu ve epistemolojik inançlarının süreçteki yaklaşımları zayıf veya orta düzeyde yordadığı görülmüştür. Epistemolojik inancı yüksek matematik öğretmenlerinin özellikle belli modelleme yaklaşımlarında (varsayımları belirleme, strateji kurma, yorumlama, doğrulama) başarılı olduklarını göstermiştir. Farklı modelleme türlerini ve kapsamlı veri analizini içeren çalışmalarla daha ayrıntılı sonuçların edinilebileceği düşünülmektedir.
The aim of the study is to examine epistemological beliefs in explaining the mathematical modelling approaches of mathematics teachers. In the study, basically dominated by a qualitative approach, quantitative and qualitative data were gathered concurrently from 35 mathematics teachers who work in Ġzmir and after analysis process while interpreting the findings they were combined and compared. Qualitative data were gathered from written answer sheets of mathematics teachers on mathematical modelling problem while quantitative data were gathered from epistemological belief scale and written answer sheets with the help of the rubric prepared by researchers. In quantitative analysis, descriptive statistics and correlation analysis; in quantitative analysis descriptive analysis were applied. It was seen that there is a weak relationship between epistemological beliefs of mathematics teachers and their approaches in mathematical modelling and also epistemological beliefs predict approaches in the process in weak or moderate level. It was also seen that mathematics teachers who have a high level of epistemological belief have success in specific modelling approaches such as identifying assumptions, strategizing, interpreting and verification. It is believed that more detailed results can be obtained with studies including different modelling types and comprehensive data analysis.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 23, 2016 |
Submission Date | October 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 12 Issue: 1 |