Bu çalışma 7 ve 8. sınıf öğrencilerinden oluşan 50 kişilik bir öğrenci grubunun küresel ısınma ve ozon tabakasının incelmesi konularındaki kavramsal anlamalarını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Öğrencilere öncelikle bu iki konuda çizim yaptırılmış, ardından Küresel Isınma Anketi uygulanmış ve son olarak da anket sorularına verilen cevaplara göre seçilen öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler düzenlenmiştir. Anketin sonucunda iki sınıf seviyesi arasında anlamlı bir farkın olmadığı, çizimlerin içerik analizleri sonucunda öğrencilerin genel olarak benzer kavramsal anlamalara sahip oldukları ve görüşme sonuçlarına göreyse her iki sınıfta da hem ortak hem de farklı kavramsal yapıların oluştuğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca 7. sınıf fen ve teknoloji dersinde bu konuyla ilgili yapılan öğretimin öğrencilerin yeni kavramları anlamlandırmaları konusunda yeterince etkili olmadığı, tersine var olan kavram yanılgılarını farklı bir boyuta taşıdığı görülmüştür.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 23, 2016 |
Submission Date | September 9, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 12 Issue: 1 |