This study, using Survey method, aims to determine how students in Azerbaijan perceive
provided psychological
services at their schools. The samples of the study consist of a
total of 314 students 147 of whom are 10th grade and 167 of whom are 11th grade
students. The data were collected according to the survey
results that was conducted by the researcher. The obtained data was analysed by
calculating frequency and percentile values. It has been found that students know the school’s
psychologist, but they don’t know his/her office and they perceive his
responsibility as dealing with problematic students. Furthermore, students
rarely consult a school psychologist and those who visit a psychologist mainly
ask for help regarding their psychological issues. The results of the study
show that students in Azerbaijan in general are dissatisfied with carried out
activities and find offered services inadequate and they demand developmental
and preventive guidance.
Bu araştırma Azerbaycan’daki
öğrencilerin kendilerine sunulan psikolojik hizmetleri nasıl
değerlendirdiklerini belirlemeyi amaçlayan bir çalışma olup, tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı
güz döneminde öğrenim gören 147’si 10.sınıf ve 167’si 11.sınıftan olan toplam
314 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından
hazırlanan anket ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerin frekans ve yüzdelik değerleri
hesaplanarak analizi yapılmıştır. Araştırmada elde
edilen bulgulara göre, öğrencilerin okul psikologunu tanıdıkları ancak okulda
kendilerine hizmet sunduğu odayı bilmedikleri; okul
psikologunun görevinin sorunlu öğrencilerle ilgilenme olarak algılanıldığı;
öğrencilerin okul psikologuna çok az başvurdukları, başvuran öğrencilerin de en
çok psikolojik problemlerle ilgili konularda yardım istedikleri; öğrencilerin
gelişim alanlarının desteklenmesi için okul psikolojik hizmetlerden gerekli
hizmetleri alamadıkları ve öğrencilerin okul psikolojik hizmetlerinin onlara
kazandırmış olduğu bilgi ve beceri düzeylerini de yetersiz olarak
değerlendirdikleri belirlenmiştir. Araştırma sonuçları genel olarak,
Azerbaycan’da öğrencilerin okullarında psikolojik hizmetler tarafından yürütülen
çalışmalardan memnun kalmadıklarını, kendilerine sunulan hizmetleri yetersiz
olarak değerlendirdiklerini ve öğrencilerin eğitimde psikolojik hizmetlerden
gelişimsel ve önleyici odaklı çalışma yapılmasını talep ettiklerini
göstermektedir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2017 |
Submission Date | March 22, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 3 |