İzleme testleri, geribildirim ve
düzeltme çalışmalarıyla öğrenci başarısını arttırmak amacıyla kullanılmaktadır.
Bu araştırmanın amacı, her konu sonunda izleme testleri uygulayıp, öğrencilerin
öğrenme eksikliklerini fark etmelerini sağlamak ve biyoloji konularını
öğrenmelerine yardımcı olmaktır. Ayrıca izleme testlerinin öğrencilerin başarı
düzeylerini ne derecede arttırılabileceğini araştırmaktır. İzleme testlerinin
öğrencilerin başarısı üzerine etkisini test etmek amacıyla deneysel desen
kullanılmıştır. Bu çalışma 2014/2015 öğretim yılının birinci döneminde
Ankara’da 9. ve 10. sınıf öğrencileriyle
yürütülmüştür. Deney ve kontrol gruplarının uygulama öncesinde denk olduklarını
göstermek için Seviye Belirleme Sınavı (SBS) verileri kullanılmıştır. Araştırma
dokuzuncu sınıflarda deney grubu 27, kontrol grubu 28 ve onuncu sınıflarda
deney grubu 28, kontrol grubu 27 olmak üzere toplam 110 öğrenci ile
yürütülmüştür. Deney gruplarına kontrol gruplarından farklı olarak her konu
sonunda dörder adet izleme testi uygulanmıştır. Her iki grubun başarısını
ölçmek amacıyla aynı sorulardan oluşan yazılı sınav uygulanmıştır. Deney ve
kontrol gruplarının yazılı sınav puanları normal dağılım göstermiştir. Deney ve
kontrol gruplarının SBS ortalama puanlarının istatistiksel olarak anlamlı bir
farklılık göstermemiştir (dokuzuncu sınıflar için p = .557, onuncu sınıflar için p
= .671). Bu durum deney ve kontrol gruplarının başarılarının uygulama
öncesinde denk olduğunu göstermiştir. Deney gruplarına yazılı öncesinde ve her
konu sonrasında uygulanmak üzere 20’şer adet sorudan oluşan izleme testleri
hazırlanmıştır. İzleme testleri uygulanmış, sorular sınıfta çözülmüş ve
öğrencilere geribildirim verilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının başarılarını
test etmek amacıyla yazılı sınav ortalama puanlarına bakılmıştır. Hem dokuz hem
de onuncu sınıflardaki deney ve kontrol gruplarının sınav ortalama puanları
arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir (dokuzuncu
sınıflar için p < .01, onuncu
sınıflar için p < .01). Ayrıca
deney gruplarının yazılı sınav puanları ile izleme testleri ortalama puanları
arasında yüksek ve pozitif yönde bir korelasyon olduğu belirlenmiştir
(dokuzuncu sınıflar için r = .712,
onuncu sınıflar içi r = .822). Sonuç
olarak, izleme testleri öğrencilerin başarısını arttırmaya yardımcı olmakta ve
sınavlardan daha yüksek puanlar almalarına katkı sağlamaktadır. Öğrencilerin
izleme testleri puanları ile sınav sonuçları arasında pozitif bir ilişki
bulunmaktadır. İzleme testlerinden elde edilen veriler incelenerek öğrencilerin
öğrenme eksiklikleri azaltılabilir.
Formative tests are used with feedback and correctional education
programs to help increase student achievement. The purpose of this study is to
apply formative tests at the end of every subject, to recognize students’
learning deficiencies and help them learn Biology topics. In addition, extent
of formative tests for improvement of student achievement level are assessed.
Experimental design was used to test the effect of monitoring tests on student
achievement. This study was conducted during the first semester of the 2014/2015
academic year and applied to 9th and 10th grade students
in attending a secondary school in Ankara. Before the implementation, Placement
Test (SBS) data were used to show that experimental and control groups were
identical. Experimental group n = 27,
control group n = 28; 10th grade
experimental n = 28, control n = 27, total participants n= 110. Four formative tests were
administered to the experimental groups only, at the end of each topic. To
measure achievement of both groups, the exam contending the same questions was
administered. Exam scores of both groups showed normal distribution. SBS scores
of experimental and control groups did not differ significantly (for 9th grade
p = .557, for 10th grade p = .671). The results are interpreted
as experimental and control groups’ achievement scores to be equal before the
study. Formative tests consisting of twenty questions were prepared for
experimental groups after each topic and before the exam. Formative tests were
applied after each topic, questions were solved in class and feedback were
given to experimental groups. In order to test the success of the experimental
and control groups, average exam scores were analyzed. Significant statistical
differences were found between both 9th and 10th grade of
experimental and control groups concerning average exam scores (for 9th grade
p < .001, for 10th grade
p < .001). Moreover high and positive correlation was
found between the exam and formative test average scores of the experimental
groups (9th grade r =
.712, 10th grade r =
.822). In conclusion, formative tests help increase student success and
contribute to higher achievement scores in exams. There is a positive
correlation between the students’ exam results with formative tests scores. By considering
data obtained from formative tests, students’ learning deficiencies can be
reduced.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2017 |
Submission Date | October 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 4 |