Research Article
BibTex RIS Cite

EVALUATION OF PRE-SCHOOL EDUCATION ADMINISTRATOR'S LEVELS OF COMMUNICATION ROLES ACCORDING TO TEACHER'S VISION

Year 2017, Volume: 13 Issue: 4, 778 - 787, 30.10.2017
https://doi.org/10.17244/eku.347813

Abstract

Conflicts within the organization, attrition and
dialogue happens through communication. Health relationship between school,
guardian parent and  students could be
carried out via communication. Research universe  and 
sampling of this study includes 310 preschool teachers, 230 school
teachersworking in Çanakkale city respectively. Study data were collected with
a 10 article scale  and the SPSS software
were used in analysis of the data. As a result, according to the opinions of
the participant teachers, the managers “mostly” demonstrate the role of
communication. According to these opinions it can be stated that the managers
make use of  scientifical communication
methods,  were able to use verbal and
non-verbal communication ways and established a healthy communication network
within the school.

References

  • Açıkgöz, H.M. (2005). Etkili iletişim. Ankara : Elis Yayınları.
  • Aydın, M. (2010). Çağdaş Eğitim Denetimi. Ankara : Hatipoğlu Yayınevi.
  • Beach, D.M. & Reinhartz, J. (2000). Supervisory Leadership- Focus on Instruction. Boston: Allyn & Bacon.
  • Çınar,O. (2010) Okul Müdürlerinin İletişim Sürecinde Etkililiği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Kütahya. Sayı: 26
  • Maçin, E. (2010). Yönetici İletişim Becerilerinin Çalışanların Motivasyonu Üzerine Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Sabuncuoğlu, Z. & Tüz, M. (2009) Örgütsel Psikoloji. (3. Baskı) Alfa Yayınevi. Bursa.
  • Tabak, R.S. (2003) Sağlık İletişimi. İstanbul : Literatür Yayınevi.
  • Yıldırım, K. (2013) İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Müdürlerinin Denetim Görevlerini Gerçekleştirmelerine İlişkin Algılarının Örgütsel Bağlılıklarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi. Elazığ.

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN İLETİŞİM ROLLERİNİ GERÇEKLEŞTİRME DÜZEYLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2017, Volume: 13 Issue: 4, 778 - 787, 30.10.2017
https://doi.org/10.17244/eku.347813

Abstract

ÖZET

Kurumdaki anlaşmazlıklar, yıpranmalar ve diyalog iletişim
sayesinde olur. Okul, veli ve öğrenci arasındaki sağlıklı ilişkiler iletişim
sayesinde olur. Bu araştırmanın evrenini Çanakkale ilinde görev yapan 310
okulöncesi öğretmeni oluşturmakta örneklemi ise 230 öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırma verileri 10 maddeden oluşan ölçekle toplanmış olup verilerin
analizinde SPSS programından faydalanılmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin
görüşlerine göre yöneticilerin iletişim rolünü “çoğu zaman” sergiledikleri
görülmektedir. Bu görüşlere göre yöneticilerin bilimsel anlamda iletişim
sürecinden yararlandıkları, sözlü ve sözsüz iletişim kanallarını kullandıkları
ve okul içerisinde sağlıklı bir iletişim ağı kurdukları belirtilebilir.

References

  • Açıkgöz, H.M. (2005). Etkili iletişim. Ankara : Elis Yayınları.
  • Aydın, M. (2010). Çağdaş Eğitim Denetimi. Ankara : Hatipoğlu Yayınevi.
  • Beach, D.M. & Reinhartz, J. (2000). Supervisory Leadership- Focus on Instruction. Boston: Allyn & Bacon.
  • Çınar,O. (2010) Okul Müdürlerinin İletişim Sürecinde Etkililiği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Kütahya. Sayı: 26
  • Maçin, E. (2010). Yönetici İletişim Becerilerinin Çalışanların Motivasyonu Üzerine Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Sabuncuoğlu, Z. & Tüz, M. (2009) Örgütsel Psikoloji. (3. Baskı) Alfa Yayınevi. Bursa.
  • Tabak, R.S. (2003) Sağlık İletişimi. İstanbul : Literatür Yayınevi.
  • Yıldırım, K. (2013) İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Müdürlerinin Denetim Görevlerini Gerçekleştirmelerine İlişkin Algılarının Örgütsel Bağlılıklarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi. Elazığ.
There are 8 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Haydar Durukan This is me

Arzu Bayındır

Publication Date October 30, 2017
Submission Date October 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 13 Issue: 4

Cite

APA Durukan, H., & Bayındır, A. (2017). OKUL ÖNCESİ EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN İLETİŞİM ROLLERİNİ GERÇEKLEŞTİRME DÜZEYLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 13(4), 778-787. https://doi.org/10.17244/eku.347813