Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde İlişkiler ve İletişime Yönelik Görüşleri

Year 2018, Volume: 14 Issue: 4, 417 - 433, 30.12.2018
https://doi.org/10.17244/eku.397174

Abstract

Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde
ilişki ve iletişime yönelik görüşlerini betimlemektir. Bu araştırmada
öğretmenlerin konu ile ilgili görüşlerini derinlemesine incelemek amacıyla
nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama sürecinde yarı
yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılan araştırmanın çalışma grubunu 13 okul
öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada sınıfta bir asıl bir yardımcı
öğretmenin bulunması ölçüt olarak alınmıştır. Bu çalışma grubunun seçilmesinin
nedeni asıl ve yardımcı öğretmenlerin sınıf yönetimini birlikte sağlaması ve
personel etkileşimi açısından farklı bir durum oluşturmasıdır. Verilerin analizinde
betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda
toplam yedi tema altında yorumlanmıştır. Belirlenen temalar; sınıf yönetimi
tanımı, sınıf yönetimini etkileyen faktörler, iletişimi engelleyen faktörler,
öğretmen-çocuk iletişimi, çocuklar arasındaki iletişim, çocuklar arasındaki
çatışma durumları ve sınıf kurallarıdır. 
Araştırma sonucunda, sınıf yönetimi ve sınıf yönetimini etkileyen
etkenler bağlamında eğitim durumu açısından öğretmenlerin ifadelerinin
birbirinden görünür bir şekilde ayrıldığı görülmektedir. Ön lisans ve lise
mezunu olan yardımcı öğretmenlerin bu açıdan oldukça sınırlı kaldığı göze
çarpmaktadır. Bu noktada okul öncesi öğretmenlerinin niteliği açısından lisans
mezunu olmanın önemini ortaya koymaktadır.
Ayrıca öğretmenlerin çocuklarla olan etkileşim ve çocuklar arasındaki
etkileşim süreçleri ve kurallar bağlamında dikkat ettikleri noktalar ve
yöntemler açısından birtakım eksikliklerinin olduğu görülmektedir.
Bu sonuç lisans programında sınıf yönetimine ilişkin
yer alan dersin ilgili alan uzmanları tarafından verilmesinin önemini
göstermektedir.

References

  • Adıgüzel, İ. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sinif yönetimi becerileri ile tükenmişlik düzeyleri arasindaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.
  • Akgün, E., Yarar, M., & Dinçer, Ç. (2011). Okul öncesi öğretmenlerin sınıf içi etkinliklerde kullandıkları sınıf yönetimi stratejilerinin incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(3), 1-9.
  • Aras, S. (2012). An investigation on perceptions and self-reported practices of early childhood teachers towards instructional arrangement for classroom management. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi,Ankara.
  • Ata, S., & Akman, B. (2016). Bağlanma boyutları, sınıf yönetimi profilleri ve öğretmen-aile arasındaki ilişkilerin incelenmesi. İlköğretim Online, 15(3), 820-837.
  • Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
  • Brophy, J. (1986). Classroom management techniques. Education and Urban Society, 18(2), 182–194.
  • Burden, P. (2003). Classroom management: Creating a successful learning community. New York: Wiley. Burden, P. (2004). An educator's guide to classroom management. Boston: Houghton Mifflin.
  • Burden, P. (2004). An educator's guide to classroom management. Boston: Houghton Mifflin.
  • Carter, K. & Doyle, W., (2006). Classroom management in early childhood and elementary classrooms. In C. Evertson ve C. S. Weinstein (Eds). Handbook of classroom management: research, practice, and contemporary issues (pp. 373-406). Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Celep, C. (2004). Sınıf yönetimi ve disiplini (3.baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Celik, V. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Copple, C., & Bredekamp, S. (2009). Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8. National Association for the Education of Young Children. 1313 L Street NW Suite 500, Washington, DC 22205-4101.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Edt.). Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Demir, T. (2015). Okulöncesi öğretmenlerinin öz-yeterlik algilarinin ve sinif yönetimi stratejilerinin çocuk – öğretmen ilişkileri üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Demirtaş, H. (2007). Sınıf yönetiminin temelleri. In H. Kıran (Ed.). Etkili sınıf yönetimi (pp. 1-34). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Denizel Güven, E., & Cevher, F. N. (2005). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(18), 1-22.
  • Dinçer, Ç., & Akgün, E. (2015). Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi. Eğitim ve Bilim, 40(177), 7 187-201.
  • Dinsmore, T. S. (2003). Classroom management. Document Retrieved from the Internet, January 17, 2010 (ERIC Document Reproduction Service No. 478 771).
  • Durmuşoğlu Saltali, N., & Arslan, E. (2013). Okul öncesi öğretmenlerin sınıflarında koydukları kurallar ve uygulayışları. Ilkogretim Online, 12(4), 1032-1040.
  • Evertson, C. M., & Weinstein, C. S. (2006). Classroom management as a field of inquiry. In C. Evertson & C. S. Weinstein (Eds). Handbook of classroom management: research, practice, and contemporary issues (pp. 3-15). Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Gestwicki, C. (2011). Developmentally appropriate practice: Curriculum & development in early education (4th ed.). Belmont, CA: Wadsworth, Cengage Learning.
  • Good, T. L. & Brophy, J. E. (2003). Looking in classrooms. New York: Allyn and Bacon.
  • Groves, E. (2009). The everything classroom management book: A teacher’s guide to an organized, productive, and calm classroom. Avon, MA: Adams Media.
  • Hamre, B. K., & Pianta, R. C. (2001). Early teacher–child relationships and the trajectory of children's school outcomes through eighth grade. Child Development, 72(2), 625-638.
  • İpşir, D. (2002). Sınıf yönetiminde öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilmenin ve olumlu sınıf ortamı yaratmanın rolleri. Milli Eğitim, 86-97.
  • Jacobson, L. (2003). Early years. Education Week, 23(15), 6-11.
  • Kapusuzoğlu, Ş. (2006). Okul öncesi sınıf yönetimi uygulamalarıyla aile tutumunun çocuğun gelişim özelliklerine etkisinin değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 13, 48-60.
  • Keleş, O. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde istenmeyen davranışlara karşı kullandığı stratejileri belirleme ölçeği geçerlik güvenirlik çalışması. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 2, 361-367.
  • Kounin, J. (1970). Discipline and group management in classrooms, New York: Holt, Rinehart & Winston.
  • Levin, J., & Nolan, J. F. (2013). Principles of classroom management: A professional decision-making model. Pearson Higher Ed.
  • Martin, N. K., & Sass, D. A. (2010). Construct validation of the behavior and instructional management scale. Teaching and Teacher Education, 26(5), 1124-1135.
  • Marzano, R. J. & Marzano, J.S. (2003). The key to classroom management. Educational Leadership, 61(3), 6 – 13.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. S. Turan (Çev. Ed.). Ankara: Nobel.
  • Morrison, G. S. (2011). Early childhood education today. Upper Saddle River, N.J: Merrill/Prentice Hall.
  • Norris, J. A. (2003). Looking at classroom management through a social and emotional learning lens. Theory and Practice, 42(4), 313-318.
  • Öztürk, Y., Gangal, M., & Ergişi, M. B. (2014). The Impact of Teaching Education Program on Pre-service Teachers’ Classroom Management Views and Classroom Management Strategies. Journal of Education Faculty, 16(1), 224-238.
  • Öztürk, Y., & Gangal, M. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin disiplin, sınıf yönetimi ve istenmeyen davranışlar hakkındaki inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 593-608.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Phillips, D. A., & Shonkoff, J. P. (Eds.). (2000). From neurons to neighborhoods: The science of early childhood development. National Academies Press.
  • Rosas, C., & West, M. (2009). Teachers beliefs about classroom management: Pre-service and inservice teachers’ beliefs about classroom management. International Journal of Applied Educational Studies, 5(1), 54-61.
  • Sabancı, A. (2008). Sınıf yönetiminin temelleri. In M. Çelikten (Ed.). Yapılandırmacı yaklaşıma göre sınıf yönetimi (pp. 27-56). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahin, İ. T. (2009). A qualitative study on the perceptions of early childhood teachers towards physical design for classroom management. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi,Ankara.
  • Şahin, İ. T. (2013). Preschool teachers’ beliefs and practices related to developmentally appropriate classroom management. Yayımlanmamış doktora tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Sucuoglu, B., Akalin, S., & Sazak-Pinar, E. (2010). The effects of classroom management on the behaviors of students with disabilities in inclusive classrooms in Turkey. The Journal of the International Association of Special Education, 11(1), 64-74.
  • Tomlinson, H. B. (2009). Developmentally appropriate practice in the kindergarten year-Ages 5-6. In C. Copple & S. Bredekamp (Eds). Developmentally appropriate practice in early childhood programs: Serving children from birth through age 8 (pp. 187-253). Washington, DC: NAEYC.
  • Unal, Z., & Unal, A. (2009). Comparing beginning and experienced teachers‟ perceptions of classroom management beliefs and practices in elementary schools in Turkey. The Educational Form, 73, 256-270.
  • Uysal, H., Burçak, F., Tepetas, G. S., & Akman, B. (2014). Preschool Education and Primary School Pre-Service Teachers' Perceptions about Classroom Management: A Metaphorical Analysis. International Journal of Instruction, 7(2), 165-180.
  • Weinstein, C. S., Romano, M., & Mignano Jr., A. J. (2011). Elementary classroom management: Lessons from research and practice. New York: McGraw-Hill.
  • Weinstein, C., & Novodvorsky, I. (2011). Middle and secondary classroom management: Lessons from research and practice (4th ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Yeşil Daşıran, T. (2013). Okul öncesi eğitimde etkili sinif yönetimi becerilerini geliştirmeye yönelik hazirlanan hizmet içi eğitim programinin etkisinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Preschool Teachers’ Views on Relationship and Communication in Classroom Management

Year 2018, Volume: 14 Issue: 4, 417 - 433, 30.12.2018
https://doi.org/10.17244/eku.397174

Abstract

The aim of this
research is to define views of preschool teachers regarding relationships and
communication in classroom management. A qualitative research method was used
to investigate in detail the opinions of the teachers about the subject.
Thirteen preschool teachers constituted the working group in which the
semi-structured interview technique was used. Having a principal teacher and an
assistant teacher in the class was taken as a criterion. The main reason is
that principal and assistant teachers are able to manage the class together and
it is a different situation in terms of staff interaction. In the analysis of
the data, a descriptive analysis method was used. As a result of the analysis,
a total of seven themes were interpreted. These are definition of classroom
management, factors affecting classroom management, factors impeding
communication, teacher-child communication, communication among children,
conflict situations and classroom rules. Results showed that the teachers are
visibly different from each other in terms of the educational situation
concerning factors affecting classroom management and the definition of
classroom management. Assistant teachers who have associate degree and high
school graduation had very limited explanations. At this point, it is important
to have a bachelor's degree in terms of the quality of preschool teachers.
Also, it is seen that there are some deficiencies in the principles and methods
that teachers pay attention to in terms of interaction with children,
interaction processes among children and rules. This result shows that the classroom
management course in the undergraduate program should be given by the related
field experts.

References

  • Adıgüzel, İ. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin sinif yönetimi becerileri ile tükenmişlik düzeyleri arasindaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize.
  • Akgün, E., Yarar, M., & Dinçer, Ç. (2011). Okul öncesi öğretmenlerin sınıf içi etkinliklerde kullandıkları sınıf yönetimi stratejilerinin incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(3), 1-9.
  • Aras, S. (2012). An investigation on perceptions and self-reported practices of early childhood teachers towards instructional arrangement for classroom management. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi,Ankara.
  • Ata, S., & Akman, B. (2016). Bağlanma boyutları, sınıf yönetimi profilleri ve öğretmen-aile arasındaki ilişkilerin incelenmesi. İlköğretim Online, 15(3), 820-837.
  • Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
  • Brophy, J. (1986). Classroom management techniques. Education and Urban Society, 18(2), 182–194.
  • Burden, P. (2003). Classroom management: Creating a successful learning community. New York: Wiley. Burden, P. (2004). An educator's guide to classroom management. Boston: Houghton Mifflin.
  • Burden, P. (2004). An educator's guide to classroom management. Boston: Houghton Mifflin.
  • Carter, K. & Doyle, W., (2006). Classroom management in early childhood and elementary classrooms. In C. Evertson ve C. S. Weinstein (Eds). Handbook of classroom management: research, practice, and contemporary issues (pp. 373-406). Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Celep, C. (2004). Sınıf yönetimi ve disiplini (3.baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Celik, V. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Copple, C., & Bredekamp, S. (2009). Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8. National Association for the Education of Young Children. 1313 L Street NW Suite 500, Washington, DC 22205-4101.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Edt.). Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Demir, T. (2015). Okulöncesi öğretmenlerinin öz-yeterlik algilarinin ve sinif yönetimi stratejilerinin çocuk – öğretmen ilişkileri üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Demirtaş, H. (2007). Sınıf yönetiminin temelleri. In H. Kıran (Ed.). Etkili sınıf yönetimi (pp. 1-34). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Denizel Güven, E., & Cevher, F. N. (2005). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(18), 1-22.
  • Dinçer, Ç., & Akgün, E. (2015). Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi. Eğitim ve Bilim, 40(177), 7 187-201.
  • Dinsmore, T. S. (2003). Classroom management. Document Retrieved from the Internet, January 17, 2010 (ERIC Document Reproduction Service No. 478 771).
  • Durmuşoğlu Saltali, N., & Arslan, E. (2013). Okul öncesi öğretmenlerin sınıflarında koydukları kurallar ve uygulayışları. Ilkogretim Online, 12(4), 1032-1040.
  • Evertson, C. M., & Weinstein, C. S. (2006). Classroom management as a field of inquiry. In C. Evertson & C. S. Weinstein (Eds). Handbook of classroom management: research, practice, and contemporary issues (pp. 3-15). Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Gestwicki, C. (2011). Developmentally appropriate practice: Curriculum & development in early education (4th ed.). Belmont, CA: Wadsworth, Cengage Learning.
  • Good, T. L. & Brophy, J. E. (2003). Looking in classrooms. New York: Allyn and Bacon.
  • Groves, E. (2009). The everything classroom management book: A teacher’s guide to an organized, productive, and calm classroom. Avon, MA: Adams Media.
  • Hamre, B. K., & Pianta, R. C. (2001). Early teacher–child relationships and the trajectory of children's school outcomes through eighth grade. Child Development, 72(2), 625-638.
  • İpşir, D. (2002). Sınıf yönetiminde öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilmenin ve olumlu sınıf ortamı yaratmanın rolleri. Milli Eğitim, 86-97.
  • Jacobson, L. (2003). Early years. Education Week, 23(15), 6-11.
  • Kapusuzoğlu, Ş. (2006). Okul öncesi sınıf yönetimi uygulamalarıyla aile tutumunun çocuğun gelişim özelliklerine etkisinin değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 13, 48-60.
  • Keleş, O. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde istenmeyen davranışlara karşı kullandığı stratejileri belirleme ölçeği geçerlik güvenirlik çalışması. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 2, 361-367.
  • Kounin, J. (1970). Discipline and group management in classrooms, New York: Holt, Rinehart & Winston.
  • Levin, J., & Nolan, J. F. (2013). Principles of classroom management: A professional decision-making model. Pearson Higher Ed.
  • Martin, N. K., & Sass, D. A. (2010). Construct validation of the behavior and instructional management scale. Teaching and Teacher Education, 26(5), 1124-1135.
  • Marzano, R. J. & Marzano, J.S. (2003). The key to classroom management. Educational Leadership, 61(3), 6 – 13.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. S. Turan (Çev. Ed.). Ankara: Nobel.
  • Morrison, G. S. (2011). Early childhood education today. Upper Saddle River, N.J: Merrill/Prentice Hall.
  • Norris, J. A. (2003). Looking at classroom management through a social and emotional learning lens. Theory and Practice, 42(4), 313-318.
  • Öztürk, Y., Gangal, M., & Ergişi, M. B. (2014). The Impact of Teaching Education Program on Pre-service Teachers’ Classroom Management Views and Classroom Management Strategies. Journal of Education Faculty, 16(1), 224-238.
  • Öztürk, Y., & Gangal, M. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin disiplin, sınıf yönetimi ve istenmeyen davranışlar hakkındaki inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 593-608.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Phillips, D. A., & Shonkoff, J. P. (Eds.). (2000). From neurons to neighborhoods: The science of early childhood development. National Academies Press.
  • Rosas, C., & West, M. (2009). Teachers beliefs about classroom management: Pre-service and inservice teachers’ beliefs about classroom management. International Journal of Applied Educational Studies, 5(1), 54-61.
  • Sabancı, A. (2008). Sınıf yönetiminin temelleri. In M. Çelikten (Ed.). Yapılandırmacı yaklaşıma göre sınıf yönetimi (pp. 27-56). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahin, İ. T. (2009). A qualitative study on the perceptions of early childhood teachers towards physical design for classroom management. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi,Ankara.
  • Şahin, İ. T. (2013). Preschool teachers’ beliefs and practices related to developmentally appropriate classroom management. Yayımlanmamış doktora tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Sucuoglu, B., Akalin, S., & Sazak-Pinar, E. (2010). The effects of classroom management on the behaviors of students with disabilities in inclusive classrooms in Turkey. The Journal of the International Association of Special Education, 11(1), 64-74.
  • Tomlinson, H. B. (2009). Developmentally appropriate practice in the kindergarten year-Ages 5-6. In C. Copple & S. Bredekamp (Eds). Developmentally appropriate practice in early childhood programs: Serving children from birth through age 8 (pp. 187-253). Washington, DC: NAEYC.
  • Unal, Z., & Unal, A. (2009). Comparing beginning and experienced teachers‟ perceptions of classroom management beliefs and practices in elementary schools in Turkey. The Educational Form, 73, 256-270.
  • Uysal, H., Burçak, F., Tepetas, G. S., & Akman, B. (2014). Preschool Education and Primary School Pre-Service Teachers' Perceptions about Classroom Management: A Metaphorical Analysis. International Journal of Instruction, 7(2), 165-180.
  • Weinstein, C. S., Romano, M., & Mignano Jr., A. J. (2011). Elementary classroom management: Lessons from research and practice. New York: McGraw-Hill.
  • Weinstein, C., & Novodvorsky, I. (2011). Middle and secondary classroom management: Lessons from research and practice (4th ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Yeşil Daşıran, T. (2013). Okul öncesi eğitimde etkili sinif yönetimi becerilerini geliştirmeye yönelik hazirlanan hizmet içi eğitim programinin etkisinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Nurbanu Parpucu 0000-0002-4544-3927

Aslı Yıldırım Polat 0000-0002-8535-3715

Berrin Akman 0000-0001-5668-4382

Publication Date December 30, 2018
Submission Date February 20, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 14 Issue: 4

Cite

APA Parpucu, N., Yıldırım Polat, A., & Akman, B. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde İlişkiler ve İletişime Yönelik Görüşleri. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 14(4), 417-433. https://doi.org/10.17244/eku.397174