Öğretmenlik mesleği üzerine yapılan birçok araştırma, doğası gereği bu mesleğin oldukça zor olduğunu göstermektedir. Bu zor meslek, öğretmen adaylarının ilköğretim bölümü hakkında neler düşündükleri konusunda dikkatli bir incelemeyi de gerektirmektedir. Araştırma, ilköğretim bölümü sınıf öğretmenliği programındaki öğretmen adaylarının programa kabul edilmesinden iki ay sonra yapılmış olup, bir grup öğretmen adayının eğitim hakkındaki ilk düşüncelerini incelemiştir. Veriler ise grup görüşme metoduyla toplanmış, araştırmaya katılım tamamen gönüllük esasına dayandırılmıştır. Veriler, nitel analiz yardımıyla işleme tabi tutulmuştur. Adayların pedagojik sesleri, öğretmen eğitiminde etkili bir öğretmen olabilmek için ne bekledikleri ve nelerle karşılaştıkları arasında “boşluk” olduğunu göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 14, 2013 |
Submission Date | December 15, 2012 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 2 Issue: 2 |