-
Bu çalışmanın amacı Gibson and Dembo’nun öğretmen öz-yeterlik ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması
ve sınıf öğretmeni adaylarının yeterlik inançlarını incelemektir. Bu çalışmada veriler 130 birinci ve
275 son sınıf öğrencilerinden elde edilmiştir. Verilerin analizinde varimax temel bileşenler factor
analizi, aritmatik ortalama ve t test kullanılmıştır. Bu çalışmada Gibson ve Dembo’nun TES
ölçeğinin Türkiye’de hizmet öncesi sınıf öğretmenlerinin yeterlik inançlarını ölçmek için geçerli ve
güvenilir bir araç olmadığı ve birinci sınıf öğrencileri ile dördüncü sınıf öğrencilerinin görüşleri
arasında farklılık olmadığını bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 14, 2013 |
Submission Date | December 19, 2012 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 6 Issue: 1 |