Abstract
İşbirlikli Öğrenme Yöntemi ile birlikte uygulaması yapılan portfolyo değerlendirmesinin etkilerinin araştırıldığı
bu araştırmada, Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı 2. sınıfta öğrenim gören 88 öğrenciden 2
deney 1 kontrol grubu oluşturulmuştur. Öğretim etkinliklerinin gerçekleştirileceği ders olarak, Öğretimde
Planlama ve Değerlendirme dersi seçilmiş ve uygulama 10 haftalık bir süreyi kapsamıştır. Verilerin toplanması
amacıyla, çoktan seçmeli 75 sorudan oluşan bir test geliştirilmiştir. Ölçeğin güvenirliği için, KR-20 (Kuder
Richardson-20) güvenirlik analizi yapılmış, analiz sonucunda testin KR-20 güvenirlik katsayısı 0.78 olarak
bulunmuştur. Araştırma verilerini toplamak için kullanılan akademik başarı testi üç boyutta (Program ve
Planlama, Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri, Ölçme ve Değerlendirme) gruplandırılmış ve bu boyutlara
verilen cevaplar ayrı ayrı incelenerek analiz sonuçlarına varılmıştır. Deney ve Kontrol gruplarının akademik
başarı testleri arasında anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemek için bağımsız gruplar t-Testi ve Tek Yönlü
Varyans Analizi (ANOVA) teknikleri kullanılmıştır. Varyans analizlerinde anlamlı farkın hangi gruplar arsında
olduğu Bonferroni testi ile belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, İşbirlikli öğrenme yöntemi ile birlikte kullanılan
Portfolyo değerlendirmesinin uygulandığı gruptaki başarının diğer gruplara göre daha yüksek düzeyde olduğu
görülmüştür. Ayrıca deney ve kontrol gruplarında cinsiyet ile toplam başarı puanları arasındaki ilişki incelenmiş,
istatistiksel olarak anlamlı farklılığın olmadığı görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: işbirlikli öğrenme yöntemi, portfolyo değerlendirmesi, akademik başarı