This study aims to investigate several factors that involve use of focused technique in calculating acceleration problems for mechanical system consisting of multiple components. In the focused technique that is not correct students focus on only one component and ignore others’ effect on motion by calculating acceleration of a component. In this study it is showed that the focused technique is not stem from lack of knowledge in mechanics or limitation related to logical thinking skills.
Physics education problem-solving technics in mechanics physics achievement logical thinking skills focused technique.
Bu çalışma, birden fazla parçadan oluşan mekanik düzeneklerde ivme bulma problemi için tanımlanan odak tekniğin ortaya çıkmasında etkili olabilecek bazı faktörleri araştırma amacıyla yapılmıştır. Odak teknik; birden fazla parçadan oluşan düzeneklerde, bir parçanın ivmesini hesaplarken sadece o parçaya odaklanılıp diğer parçaların harekete olan etkilerinin göz ardı edildiği, hatalı bir tekniktir. Çalışmada, odak tekniğin, öğrencilerin mekanik konularındaki bilgi eksikliklerden veya mantıksal düşünme yeteneklerindeki sınırlılıklardan kaynaklanmadığı görülmüştür.
Fizik eğitimi mekanikte problem çözme teknikleri fizik dersi başarısı mantıksal düşünme yeteneği odak teknik.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 6, 2013 |
Submission Date | June 6, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 9 Issue: 4 |