The purpose of |
Bu araştırmanın amacı Liselerde görev
yapan öğretmenlerin bireysel yenilikçilik algılarına göre, eğitim
araştırmalarına yönelik tutumlarındaki değişimi incelemektir. Araştırmanın
örneklemi 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Ardahan ve Kars Milli Eğitim Müdürlüğüne
bağlı liselerde görev yapmakta olan 341 branş öğretmeni oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak, “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği” ile
“Eğitim Araştırmaları Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Betimsel bir çalışma olan
bu araştırmada verilerin çözümlenmesinde standart sapma, aritmetik ortalama,
pearson momentler çarpım korelasyonu ve çoklu doğrusal regresyon analizinden
faydalanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, bireysel yenilikçilik
boyutlarından “Risk Alma” boyutu en yüksek algılanan boyut olurken, eğitim
araştırmalarına yönelik tutuma ilişkin dağılıma bakıldığında ise “Eğitim
Araştırmalarına Değer Verme” boyutu en yüksek düzeyde algılanan boyut olmuştur.
Regresyon analizi sonuçları incelendiğinde, bireysel yenilikçiliğin “Değişime
Direnç” ve “Deneyime Açıklık” boyutlarının öğretmenlerin eğitim araştırmalarına
yönelik tutumlarının pozitif yönde ve anlamlı olarak yordadığı görülmektedir.
Bireysel yenilikçiliğin “Deneyime Açıklık” boyutunun eğitim araştırmalarına
yönelik tutumun “Eğitim Araştırmalarının Gerekliliği” ve “Eğitim
Araştırmalarına Değer Verme” boyutlarının anlamlı ve pozitif bir yordayıcısı
olduğu, son olarak ise bireysel yenilikçiliğin “Değişime Direnç” boyutunun
“Eğitim Araştırmalarının Uygulanabilirliği” boyutunun anlamlı ve pozitif bir
yordayıcısı olduğu sonucu elde edilmiştir.
Journal Section | Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 28, 2017 |
Submission Date | May 9, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.