Research Article
BibTex RIS Cite

Ensuring Adaptation Of First-Year Students At The Faculty Of Education To University Through Creative Drama

Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 141 - 152, 05.08.2019

Abstract

This research aims to ensure the adaptation of students at the faculty of education to university by means of an orientation program that was prepared with creative drama method. In this study, experimental research design was used according to pre-test and post-test model without a control group. The study group of the research consisted of 24 volunteer preservice teachers who were in their first year at different departments (mathematics, social studies, sciences, classroom teaching and psychological counselling) of the Faculty of Education in Akdeniz University at the beginning of the academic year 2017-2018. For the data collection tool used in the study, University Life Scale (ULS) was employed, which was developed by Aladağ, Kağnıcı, Tuna and Tezer (2003) with an overall aim to measure different aspects of adaptation to university and the level of adaptation of students who have just started their university education. As the dimension of the original scale consisting of 48 items prepared in seven-point Likert scale was not found suitable to the purpose of the study, it was omitted, and 41 items were applied instead. As a result of the reliability and credibility studies conducted based on the applied number of items of the scale, Cronbach Alpha (α) value was determined as 0.97. The data obtained from the University Life Scale (ULS) administered to the preservice teachers in the study group were analyzed in computer environment by entering the results to the SPSS 21.0 program and then the findings were tabulated and interpreted. When considering the results of the study in general, it was seen that preservice teachers in the study group were successfully adapted to the university at the end of the study and that according to the persistency check done after 2 months following the completion of the study, persistency was achieved in terms of adaptation to university. In the light of these results, it is possible to argue that the orientation program developed with the creative drama method can help preservice teachers in their adaptation process to university. When the results of the study are taken into consideration, it may be suggested to support the adaptation programs to the university and to enhance the content of the adaptation programs with creative drama activities where possible.

References

  • Adıgüzel, H. Ö. (2007). Dramada temel kavramlar. A. Öztürk (Ed.) İlköğretimde drama içinde (s.1-18). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Adıgüzel, Ö. (2017). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: PegemA Yayınları.
  • Akhan, N. E., Acar, H. ve Güngör, B. (2018). Eğitim fakültesi birini sınıf öğrencilerinin üniversiteye uyum programı öncesi ve sonrasındaki metaforları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(2), 174-194.
  • Aladağ, M. (2009). Üniversiteye uyum konusunda yürütülen akran danışmanlığı programının değerlendirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(31), 12-22.
  • Baiyee W. A. (2009). Orienting stuent using a case-based instructional approach: a case study. Journal of Instructional Psychology, 36(1), 20-3.
  • Baker, R. W. & Siryk, B. (1984). Measuring adjustment to college. Journal of Counseling Psychology, 31(2), 179-189.
  • Büyüköztürk, Ş. Çakmak, E. K. Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ceyhan, A. A. (2006). An investigations of adjustment levels of turkish university students with respect to perceived communications skill levels. Social Behavior and Personality, 34(4), 367-380.
  • Çelik, Ö. ve Buluç, B. (2018). Disiplinler arası yaklaşımla değer öğretiminde yaratıcı drama yönteminin kullanılması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1) ,67-88.
  • Demir, K. (2017). Yaratıcı drama etkinlikleriyle uygulanan uyum çalışmalarının değerlendirilmesi. (Bildiri), 28. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, 23-26 Kasım 2017. Antalya.
  • Demir, K. (2019). Yaratıcı drama etkinlikleriyle uygulanan oryantasyon çalışmalarının değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 14(1), 161-180.
  • Duru, E. (2008). Üniversiteye uyum sürecinde yalnızlığı yordamada sosyal destek ve sosyal bağlılığın doğrudan ve dolaylı rolleri. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 29(3), 13-24.
  • Erdoğan, S., Şanlı, H.S. ve Bekir, H.Ş. (2005). Gazi üniversitesi eğitim fakültesi öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum durumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 479-496.
  • Kafalı, E. (2011). Yükseköğretime yeni başlayan öğrenciler uyum becerilerini etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ.
  • Karahan, T. F., Sardoğan, M. E., Özkamalı, E. ve Dicle, A. N. (2005). Üniversite öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum düzeylerinin denetim odağı ve atılganlık düzeyleri açısından incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 6-15.
  • Özgüven E. (1992). H.Ü. üniversite öğrencilerinin sorunları ve baş etme yolları. Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 5-13.
  • Selcik, O. ve Oğuz, A. (2015). The application of creative drama method in erasmus orientation programme. The Journal of International Social Research, 8(37), 811-815.
  • Sevim, S. A. ve Yalçın, İ. (2006). Kısa süreli bir oryantasyon programı denemesi: Öğrencilerin uyum düzeyleri ve programa ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39 (2), 217-233.
  • Sevinç, S. ve Gizir, C.A. (2014). Üniversite birinci sınıf öğrencilerinin bakış açılarından üniversiteye uyumu olumsuz etkileyen faktörler (mersin üniversitesi örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(4), 1285-1308.
  • TDK. (2018). Uyum. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama= gts&guid= TDK.GTS. 5bc30a0ceb94a9.33173662
  • Tinto, V. (1975). Dropout from higher education: A theoretical synthesis of recent research. Review of Educational Research, 45, 89-125.
  • Tuna, M. E. (2003). Cross-cultural Differences in Coping Strategies As a Predictor Of University Adjustment Of Turkish And U.S Students. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Üstündağ, T. (2006). Yaratıcı drama eğitim programının öğeleri. H. Ö. Adıgüzel (Ed.). Yaratıcı Drama 1985– 1998 Yazılar Prof. Dr. İnci SAN’a Armağan içinde (s. 466- 484). Ankara: Naturel Kitap Yayın
  • Yeşilyaprak, B. ve Yalçın, İ. (2011). Üniversite yaşamına uyum programı ve değerlendirme çalışmaları: Ankara Üniversitesi örneği. (Bildiri), XI. Ulusal PDR Kongresi, (3-5.Ekim.2011) Ege Üniversitesi, İzmir.

Eğitim Fakültesi Birinci Sınıf Öğrencilerinin Üniversiteye Uyumlarının Yaratıcı Drama İle Sağlanması

Year 2019, Volume: 5 Issue: 2, 141 - 152, 05.08.2019

Abstract

Bu araştırmanın amacı eğitim fakültesi öğrencilerinin üniversiteye uyum
süreçlerini yaratıcı drama yöntemi ile hazırlanmış oryantasyon programı ile
sağlamaya çalışmaktır.  Bu çalışmada ön
test - son test kontrol grupsuz deneysel araştırma deseni kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim yılının başında Akdeniz
bölgesinde yer alan bir üniversitenin Eğitim Fakültesinde ki farklı anabilim
dallarında (Matematik eğitimi, sosyal bilgiler eğitimi, fen bilgisi eğitimi,
sınıf öğretmenliği ve psikolojik danışmanlık eğitimi) birinci sınıfa başlayan,
çalışmaya gönüllü 24 öğretmen adayı oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı
olarak Aladağ, Kağnıcı, Tuna ve Tezer (2003) tarafından üniversiteye yeni
başlayan öğrencilerin genel olarak üniversite yaşamına uyum düzeylerini,
üniversiteye uyumun farklı yönleri ile ölçmek amacıyla geliştirilen Üniversite
Yaşamı Ölçeği (ÜYÖ) kullanılmıştır. Yedili likert türde hazırlanmış 48 maddeden
oluşan orijinal ölçekteki bir boyut çalışmanın amacına yönelik bulunmadığı için
çıkartılmış ve 41 madde uygulamaya alınmıştır. Ölçeğin uygulanan madde sayısı
üzerinden geçerlik ve güvenirlik çalışmaları sonunda Cronbach Alpha (α) değeri
0.97 olarak tespit edilmiştir. Çalışma grubundaki öğretmen adaylarından
Üniversite Yaşamı Ölçeği (ÜYÖ) ile elde edilen veriler, bilgisayar ortamında
SPSS 21.0 programına girilerek analiz edilmiş ve tespit edilen bulgular
tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Çalışmanın sonuçlarını genel olarak
değerlendirmek gerekirse, çalışma grubundaki öğretmen adaylarının çalışma
sonrasında üniversiteye uyumlarının başarı ile sağlandığı ve çalışmanın
bitiminden 2 ay sonra yapılan kalıcılık testi sonuçlarına göre de üniversiteye
uyum konusunda kalıcılığın sağlandığı görülmüştür. Bu sonuçlar ışığında
öğretmen adaylarının üniversiteye uyum süreçlerinde yaratıcı drama yöntemi ile
hazırlanan oryantasyon çalışmasının etkili olabileceğini söylemek mümkündür.
Çalışmanın sonuçları göz önünde alındığında, üniversiteye uyum programlarının
desteklenmesi, mümkün oldukça uyum programlarının içeriğinin yaratıcı drama
etkinlikleri ile gerçekleştirilmesi önerilebilir.





References

  • Adıgüzel, H. Ö. (2007). Dramada temel kavramlar. A. Öztürk (Ed.) İlköğretimde drama içinde (s.1-18). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Adıgüzel, Ö. (2017). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara: PegemA Yayınları.
  • Akhan, N. E., Acar, H. ve Güngör, B. (2018). Eğitim fakültesi birini sınıf öğrencilerinin üniversiteye uyum programı öncesi ve sonrasındaki metaforları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(2), 174-194.
  • Aladağ, M. (2009). Üniversiteye uyum konusunda yürütülen akran danışmanlığı programının değerlendirilmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(31), 12-22.
  • Baiyee W. A. (2009). Orienting stuent using a case-based instructional approach: a case study. Journal of Instructional Psychology, 36(1), 20-3.
  • Baker, R. W. & Siryk, B. (1984). Measuring adjustment to college. Journal of Counseling Psychology, 31(2), 179-189.
  • Büyüköztürk, Ş. Çakmak, E. K. Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ceyhan, A. A. (2006). An investigations of adjustment levels of turkish university students with respect to perceived communications skill levels. Social Behavior and Personality, 34(4), 367-380.
  • Çelik, Ö. ve Buluç, B. (2018). Disiplinler arası yaklaşımla değer öğretiminde yaratıcı drama yönteminin kullanılması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1) ,67-88.
  • Demir, K. (2017). Yaratıcı drama etkinlikleriyle uygulanan uyum çalışmalarının değerlendirilmesi. (Bildiri), 28. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, 23-26 Kasım 2017. Antalya.
  • Demir, K. (2019). Yaratıcı drama etkinlikleriyle uygulanan oryantasyon çalışmalarının değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 14(1), 161-180.
  • Duru, E. (2008). Üniversiteye uyum sürecinde yalnızlığı yordamada sosyal destek ve sosyal bağlılığın doğrudan ve dolaylı rolleri. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 29(3), 13-24.
  • Erdoğan, S., Şanlı, H.S. ve Bekir, H.Ş. (2005). Gazi üniversitesi eğitim fakültesi öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum durumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 479-496.
  • Kafalı, E. (2011). Yükseköğretime yeni başlayan öğrenciler uyum becerilerini etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ.
  • Karahan, T. F., Sardoğan, M. E., Özkamalı, E. ve Dicle, A. N. (2005). Üniversite öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum düzeylerinin denetim odağı ve atılganlık düzeyleri açısından incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 6-15.
  • Özgüven E. (1992). H.Ü. üniversite öğrencilerinin sorunları ve baş etme yolları. Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 5-13.
  • Selcik, O. ve Oğuz, A. (2015). The application of creative drama method in erasmus orientation programme. The Journal of International Social Research, 8(37), 811-815.
  • Sevim, S. A. ve Yalçın, İ. (2006). Kısa süreli bir oryantasyon programı denemesi: Öğrencilerin uyum düzeyleri ve programa ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39 (2), 217-233.
  • Sevinç, S. ve Gizir, C.A. (2014). Üniversite birinci sınıf öğrencilerinin bakış açılarından üniversiteye uyumu olumsuz etkileyen faktörler (mersin üniversitesi örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(4), 1285-1308.
  • TDK. (2018). Uyum. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama= gts&guid= TDK.GTS. 5bc30a0ceb94a9.33173662
  • Tinto, V. (1975). Dropout from higher education: A theoretical synthesis of recent research. Review of Educational Research, 45, 89-125.
  • Tuna, M. E. (2003). Cross-cultural Differences in Coping Strategies As a Predictor Of University Adjustment Of Turkish And U.S Students. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Üstündağ, T. (2006). Yaratıcı drama eğitim programının öğeleri. H. Ö. Adıgüzel (Ed.). Yaratıcı Drama 1985– 1998 Yazılar Prof. Dr. İnci SAN’a Armağan içinde (s. 466- 484). Ankara: Naturel Kitap Yayın
  • Yeşilyaprak, B. ve Yalçın, İ. (2011). Üniversite yaşamına uyum programı ve değerlendirme çalışmaları: Ankara Üniversitesi örneği. (Bildiri), XI. Ulusal PDR Kongresi, (3-5.Ekim.2011) Ege Üniversitesi, İzmir.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Article
Authors

Nadire Emel Akhan 0000-0003-3628-8571

Gözdegül Arık Karamık 0000-0002-9478-6264

Publication Date August 5, 2019
Submission Date September 9, 2018
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Akhan, N. E., & Arık Karamık, G. (2019). Eğitim Fakültesi Birinci Sınıf Öğrencilerinin Üniversiteye Uyumlarının Yaratıcı Drama İle Sağlanması. Journal of Education, Theory and Practical Research, 5(2), 141-152.