Eğitimde proje tabanlı uygulamaların kullanılması ve öğretme-öğrenme ortamlarının teknoloji ile zenginleştirilmesi, öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerini desteklemenin yanı sıra mesleki gelişimlerini de olumlu etkilemektedir. Teknolojinin eğitime entegrasyonu hem ulusal hem de uluslararası projelerin okullarda uygulanmasını kolaylaştırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, eTwinning projelerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine yansımasının ne yönde olduğunu belirlemektir. Türkiye’de eTwinning projeleri ile ilgili oldukça az sayıda çalışmaya rastlanmaktadır. Araştırma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında eTwininng projelerinde yer almış çeşitli branşlardaki 24 öğretmen ile yürütülmüştür. Katılımcılar, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örneklemeye ve gönüllülük ilkesine göre belirlenmiştir. Çalışmanın verileri, yarı yapılandırılmış mülakat yöntemiyle yaklaşık 30 dakika süren görüşmeler ile toplanmıştır. Katılımcılara, eTwinning projelerinin öğretmenlerin mesleki becerilerine etkisini bulmak amacıyla açık uçlu beş soru sorulmuştur. Verilerin analizinde betimsel ve içerik analizinden yararlanılmıştır. Veri analizinde uzman görüşüne ve araştırmacı üçgenlemesine de yer verilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin, eTwinning projelerini, iş birliği, paylaşım, teknolojik gelişme, yenilik gibi kelimelerle tanımladıkları görülmektedir. Katılımcılar eTwinning projelerinin öğretmenler tarafından benimsendiği, proje sürecinde yer almak için istekli oldukları, her kademeden ve her branştan öğretmenin eTwinninng projelerinde yer almaları gerektiğini ifade etmektedirler. Katılımcılardan alınan verilerin analizi doğrultusunda eTwinning projelerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine olumlu etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Using project-based applications in education and enriching teaching-learning environments with technology, besides supporting 21st century skills of teachers, positively affects their professional development. The integration of technology into education facilitates the implementation of both national and international projects in schools. The purpose of this study is to determine how eTwinning projects reflect on teachers' professional development. about eTwinning projects in Turkey are encountered quite a few studies. The research was conducted with 24 teachers from various branches who took part in eTwininng projects in the 2019-2020 academic year. Participants were determined according to the voluntary principle and appropriate sampling from non-random sampling methods. The data of the study were collected through semi-structured interviews, which took approximately 30 minutes. Five open-ended questions were asked to the participants to find the impact of eTwinning projects on teachers' professional skills. Descriptive and content analysis were used to analyze the data. Expert opinion and researcher triangulation were also included in data analysis. As a result of the research, it is seen that teachers describe their eTwinning projects with words such as cooperation, sharing, technological development and innovation. Participants express that eTwinning projects are embraced by teachers, they are willing to take part in the project process, teachers from all levels and branches should take part in eTwinng projects. In line with the analysis of the data obtained from the participants, it has been concluded that eTwinning projects have a positive effect on the professional development of teachers.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | July 6, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.