Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının pandemi süreci ve sonrasındaki zorunlu derslerden aldıkları puanları karşılaştırarak hangi dönemin puan bazında daha başarılı olduğunu ortaya koymaktır. Bu çalışma, sınıf öğretmeni adaylarının yüz yüze eğitimde aldıkları notlar ile uzaktan eğitimde aldıkları notları karşılaştırmak amacıyla nicel araştırma yöntemlerinden tarama deseni ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın çalışma evrenini tüm devlet üniversitelerinden sınıf öğretmenliği ana bilim dalında öğrenim gören öğrencilerin 2019-2020 güz dönemi ve 2020-2021 güz dönemine ait tüm sınıf düzeylerine öğrenciler oluşturmaktadır. Bu veriler ulaşılırken ikisi Ege, dördü Karadeniz, üçü İç Anadolu, biri Akdeniz, biri Güneydoğu Anadolu ve bir tanesi de Doğu Anadolu bölgesinde bulunan devlet üniversitelerinden veriler toplanmıştır. Yapılan araştırmaya göre sınıf öğretmeni adaylarının güz dönemi pandemi öncesi ve pandemi sonrası dönem puan ortalamaları farklılık göstermiştir. Bu farklılıklardan oluşmuş tüm veriler analiz edildiğinde uzaktan eğitim sürecine öğrencilerin ortalamalarının genel anlamda yükseldiği görülmüştür. Analiz sonucunda bazı derslerde akademik not ortalamaları olarak ciddi anlamda artışlar görülmüş (Fen bilgisi öğretimi, Temel Matematik vb.) bunun yanı sıra sadece birkaç ders ortalamasının düştüğü görülmüştür (İlköğretimde Drama ve Öğretim Teknolojileri).
Uzaktan eğitim Yüz yüze eğitim Sınıf öğretmeni adayı Başarı Distance Learning Face-to-face education Primary School Teacher Candidate Success
The aim of this study is to compare the scores of primary school teacher candidates from the compulsory courses during and after the pandemic and to reveal which period is more successful on the basis of scores. This study was carried out with a survey design, which is one of the quantitative research methods, in order to compare the scores taken by primary school teacher candidates in face-to-face education and the scores they received in distance education. The study population of this research consists of students from all state universities in all grades of the 2019-2020 fall semester and 2020-2021 fall semester of the students studying in the department of primary school teaching. While collecting these data, data were collected from state universities. Two of the universities are located in Aegean Region, four in Black Sea, three in Central Anatolian, one in Mediterranean, one in Southeastern Anatolian and one in Eastern Anatolian region. According to the research, the pre-pandemic and post-pandemic period score averages of the primary school teacher candidates differed in the fall semester. When all the data consisting of these differences were analyzed, it was seen that the average of the students in the distance education process increased in general. As a result of the analysis, significant increases were seen in academic score averages in some courses (Science Teaching, Basic Mathematics, etc.). In addition, it was observed that only a few course averages decreased (Drama in Primary School and Instructional Technologies).
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | July 25, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 8 Issue: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.