The purpose of the study was to analyze pre-service teachers' views on cloud-based peer tutoring. A qualitative research method was used in this study. The study group consisted of students studying in the Department of Computer Education and Instructional Technologies (CEIT) of the Faculty of Education and taking the programming course. Peer groups were interviewed using a semi-structured interview form to understand their opinions regarding the cloud-based peer learning (CBPL) method. Data obtained from the research were analyzed using content analysis. The results of the study suggested that the process was beneficial to peer groups as it provided communication and cooperation, different perspectives, responsibility, and self-confidence, thus turning the learning process into a fun experience. Based on the participants' feedback, the method enabled them to develop professional knowledge, skills, attitudes, and values. In light of the results obtained, various recommendations were made regarding the CBPL method.
Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının bulut tabanlı akran öğretimi hakkında görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümünde öğrenim gören ve programlama dersini alan öğrenciler oluşturmuştur. Akran gruplarının bulut tabanlı akran öğretimi yöntemine (BTAÖ) ilişkin görüşlerini ortaya koymak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; sürecin akran grupları için verimli geçtiği, iletişim ve iş birliği içerisinde çalışma, farklı bakış açıları, sorumluluk ve özgüven kazandırarak öğrenme sürecini eğlenceli hâle dönüştürdüğü görülmüştür. Katılımcılar uygulanan yöntemin kendilerine mesleki bilgi, mesleki beceri, tutum ve değerler noktasında yeterlilikler kazandırdığı görüşünü belirtmişlerdir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda BTAÖ yönteminin uygulamasına ilişkin çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Curriculum Design Instructional Theories, Instructional Technologies |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | September 5, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 10 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.