Dördüncü sanayi devrimi olan Endüstri 4.0’ı temellendirerek ortaya çıkan Toplum 5.0 kavramı, gelişen ve hayatımızda büyük bir yer edinen teknolojilerin insan hayatına nasıl uyarlanabileceği sorusuyla yola çıkmıştır ve yapay zeka sistemleriyle toplumu geliştirmek amaçlanmıştır. Japonya’da ortaya çıkan ve birçok alanda uygulaması olan bu kavram, dünyada henüz çok yaygınlaşmış değildir. Bir bilgiyi insanlara ulaştırmanın en iyi yollarından birisi ise reklam filmleridir. Araştırma çalışmasında; kavramın Türkiye’deki yansımasının incelenmesi bakımından, Japonya’ya ait araba markalarının Türkiye’deki reklam filmlerinin içerik analizi yapılarak Toplum 5.0’ı temellendiren kategoriler kapsamında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, Türkiye’de henüz Toplum 5.0 kavramının olmadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Technology and Digital Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2023 |
Submission Date | October 27, 2023 |
Acceptance Date | December 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 1 Issue: 1 |
Eurasian Journal of Media Communication and Culture Studies by İzmir Katip Çelebi University is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi tarafından yayımlanan Eurasian Journal of Media Communication and Culture Studies Attribution-NonCommercial 4.0 International ile lisanlanmıştır.