Research Article
BibTex RIS Cite

Sevgi Eğitimi Dersi Alan Öğrencilerin Sevgi ve Sevgi Eğitimi Dersine Dair Görüşleri

Year 2019, Volume: 7 Issue: 1, 176 - 197, 31.01.2019

Abstract

Bu araştırma ile; seçmeli Sevgi Eğitimi dersi alan öğrencilerin ders sonrasında sevgi ve sevgi dersine dair görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden “fenomenoloji” deseni kapsamında yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılı güz döneminde bir devlet üniversitesinde seçmeli Sevgi Eğitimi dersi alan 3. sınıf lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri doküman incelemesi yöntemi ile toplanmıştır. Bu çalışmada analiz edilen dokümanlar öğrencilerin değerlendirme yazılarıdır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin ders sonrasında yaptıkları öz değerlendirmelerle ilgili ortaya çıkan sonuçlar, öğrencilerin çoğunun sevgi kavramı ile ilgili görüşlerini sorgulamaya başladıklarını, sevgi tanımlamalarının ve sevgi kavramına bakışlarının değiştiğini göstermektedir. Öğrencilerin genel olarak dersten memnun kaldıkları, dersin faydalı olduğunu düşündükleri, sevgi ile ilgili farkındalık yaşadıkları, dersin onlara sevgi konusunda farklı bakış açıları kazandırdığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları doğrultusunda okul öncesinden başlayarak öğrencilerde doğru sevgi anlayışı oluşturulması, sevgi dersi lisans ve ön lisans düzeyinde seçmeli ders olarak öğretim programlarında yer alması gibi öneriler geliştirilmiştir.

References

  • Adana, F., Arslantaş, H. ve Şahbaz, M. (2012). Lise öğrencilerinin benlik kavramlarını algılama biçimleri ve ilişkili faktörler. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 3(1), 22-29.
  • Akyol, A. (2012). Ahlâk-ı Nâsırî’de ahlâk ve siyaset ilişkisi: Sevgi erdemi merkezli bir okuma. Değerler Eğitimi Dergisi, 10(24), 7-29.
  • Araz, R. (2007). Yunus’da gördüğümüz insan sevgisi ve hoşgörü yaklaşımları. Mürekkep Kültür, Sanat Edebiyat Serisi, 3-6.
  • Ateş, A. O. (2002). İlahi dinlerin ortak değerleri. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2(2), 1-26.
  • Aydın, M. Z. ve Gürler, Ş. (2012). Okulda değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bilgiz, M. (2006). Çocuk eğitiminde sevgi. İstanbul: Beyan Yayınları.
  • Bilici, M. (2007). İncil’de ve Kur’an’da insan sevgisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Bozdağ, M. (2008). Sevgi zekası. İstanbul: MB Yayınları.
  • Brinkmann, S. (2013). Qualitative interviewing: Understanding qualitative research. New York: Oxford University Press.
  • Buscaglia, L. (1984). Yaşamak, sevmek ve öğrenmek (Çeviri: N. Kasap). İstanbul: İnkılap ve Aka Kitapevleri.
  • Corbin, J., & Straus, A. (2008). Basics of qualitative research: Technique and procedure for developing grounded theory. USA: Sage.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approach. USA: Sage.
  • Demirkol, M. (2015). Barışın inşasında sevgi ve adaletin gücü. International Journal of Science Culture and Sport, Special Issue(4), 416-424.
  • Ergen, G. (2013). Eleştirel-bilinçli sevgi eğitimi. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 144-152.
  • Ergün, M. (1993). İnsan ve eğitimi-Mevlana üzerine bir deneme (Mevlana’nın eğitim Görüşleri). Ankara: Ocak Yayınları.
  • Ersoy, E. (2009). Cinsiyet kültürü içerisinde kadın ve erkek kimliği (Malatya örneği). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 209-230.
  • Fehr, B., Sprecher, S., & Underwood, L. G. (2009). The science of compassionate love Theory, research, and application. USA: Wiley-Blackwell Publication.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2000). How to design and evaluate research in education. Boston: McGraw-Hill.
  • Fromm, E. (2011). Sevme sanatı (Çeviri: Ö. S. Karadana). İzmir: İlya Yayınları.
  • Gasset, J. O. (1995). Sevgi üstüne çeşitli yaklaşımlar. (1. Baskı), Yapı Kredi Yayınları.
  • Jampolsky, (1995). Sevgi korkudan özgürleşmektir (Çeviri: S. Serin). İstanbul: Pegasus Ajans.
  • Kayadibi, F. (2002). Sevgi faktörünün eğitim verimliliği üzerine etkisi. İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5, 33-50.
  • Kolaç, E. (2010). Hacı Bektaş Veli, Mevlana ve Yunus felsefesiyle Türkçe derslerinde değerler ve hoşgörü eğitimi. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, 55, 193-208.
  • Küçükkaya, M. A. (2016). Hoca Ahmed Yesevi’de insan sevgisi. Diyanet İlmi Dergi, 52(4), 113-128.
  • Ladner, L. (2003). The lost art of compassion: Discovering the practice of happiness in the meeting of buddhism and psychology. New York City: Harper Collins.
  • Oman, D. (2011). Compassionate love: Accomplishments and challenges in an emerging scientific/spiritual research field. Mental Health, Religion & Culture, 9, 1-37.
  • Özden, H. Ö. (2004). Türk Vakıf Kurumunun duygusal ve felsefî temelleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 339-349.
  • Özen, Y. Ve Gülaçtı, F. (2010). Duyuşsal alan öğrenilerinden sevgi ve sevgi kuramları (sevgiye dair söylenceler). ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(2), 135-149.
  • Özmen, F. (1999). Etkili eğitimin gerçekleştirilmesinde duyuşsal alanın önemi: Sevgi eğitimi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 193-198.
  • Post, S. G. (2010). Humanism, posthumanism, and compassionate love. Technology in Society, 32, 35–39.
  • Reis, H. T., Maniaci, M. R., & Rogge, R. D. (2014). The expression of compassionate love in everyday compassionate acts. Journal of Social and Personal Relationships, 31(5), 651-676.
  • Sayar, K. ve Dinç, M. (2009). Psikolojiye giriş. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Sönmez, V. (1987). Eğitim ortamında sevgi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 65-77.
  • Sprecher, S., & Fehr, B. (2005). Compassionate love for close others and humanity. Journal of Social and Personal Relationships, 22(5), 629–651.
  • Taggart, G. (2016). Compassionate pedagogy: The ethics of care in early childhood professionalism. European Early Childhood Education Research Journal, 24(2), 173-185.
  • Tarhan, N. (2012). Kendinizle barışık olmak. (17. Baskı), İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Taşan, Z. (2014). İbn Miskeveyh ve Nasîruddin Tûsî’nin siyaset felsefelerinde adalet-sevgi ilişkisi. Bildiriler Kitabı-2, 101.
  • Toyotome, M. (1961). 3 kinds of love. USA: Intervarsity Press.
  • Türk, İ. (2009). Değerler eğitiminde saygı. (yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Türkoğlu, M. E., Cansoy, R. ve Tofur, S. (2012). Sevginin eğitimdeki gücü. IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi Kitabı (ss. 2254-2263). İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Underwood, J. P. (2002). The human experience of compassionate love: Conceptual mapping and data from selected studies. In Altruism and Altruistic Love: Science, Philosophy, and Religion in Dialogue, (Ed. S. G. Post, L. G. Underwood, J. P. Schloss, & W. B. Hurlbut), 72–88. New York: Oxford University Press.
  • Usta, M. (1995) .Mevlana’nın eğitim görüşü. İstanbul: M.Ü. İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Watkins, R., Meiers, M. W., & Visser, Y. L. (2012). A guide to assessing needs. Washington DC: International Bank for Reconstruction and Development.
  • Yalçın, S. B. (2010). Üniversite öğrencilerinin duygularını ifade edebilmelerinin aleksitimi ve psikolojik ihtiyaçlarına göre incelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yazar, T. ve Erkuş, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 196-211.

The Views of Students Related to Compassionate Love and Compassionate Love Education Course after Taking Compassionate Love Education Course

Year 2019, Volume: 7 Issue: 1, 176 - 197, 31.01.2019

Abstract

The aim of this study is to investigate the views of students about compassionate love and Compassionate Love Education after the elective course of Compassionate Love Education. The research was carried out within the scope of the “phenomenology” of qualitative research patterns. The study group consists of third year undergraduate students who take selective Compassionate Love Education course at a state university during the fall semester of the 2017-2018 academic year. Document review was used as data collection method. The documents are the evaluation articles of the students. In the analysis of the data, content analysis method was used. The results of the self-evaluation of the students after the lesson show that most of the students started to question their opinions about the concept of compassionate love and that their definition of compassionate love and their approach to the concept of compassionate love changed. After course, students generally stated that they were satisfied with course, that they thought it was beneficial, that it gave their life the awareness about compassionate love, and that it gave them different perspectives on compassionate love. In line with the results of the research various suggestions have been developed such that the right understanding of compassionate love for the students starting from pre-school should be created and course of Compassionate Love Education should be included in curriculums at the associate and undergraduate level as an elective course.

References

  • Adana, F., Arslantaş, H. ve Şahbaz, M. (2012). Lise öğrencilerinin benlik kavramlarını algılama biçimleri ve ilişkili faktörler. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 3(1), 22-29.
  • Akyol, A. (2012). Ahlâk-ı Nâsırî’de ahlâk ve siyaset ilişkisi: Sevgi erdemi merkezli bir okuma. Değerler Eğitimi Dergisi, 10(24), 7-29.
  • Araz, R. (2007). Yunus’da gördüğümüz insan sevgisi ve hoşgörü yaklaşımları. Mürekkep Kültür, Sanat Edebiyat Serisi, 3-6.
  • Ateş, A. O. (2002). İlahi dinlerin ortak değerleri. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2(2), 1-26.
  • Aydın, M. Z. ve Gürler, Ş. (2012). Okulda değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bilgiz, M. (2006). Çocuk eğitiminde sevgi. İstanbul: Beyan Yayınları.
  • Bilici, M. (2007). İncil’de ve Kur’an’da insan sevgisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Bozdağ, M. (2008). Sevgi zekası. İstanbul: MB Yayınları.
  • Brinkmann, S. (2013). Qualitative interviewing: Understanding qualitative research. New York: Oxford University Press.
  • Buscaglia, L. (1984). Yaşamak, sevmek ve öğrenmek (Çeviri: N. Kasap). İstanbul: İnkılap ve Aka Kitapevleri.
  • Corbin, J., & Straus, A. (2008). Basics of qualitative research: Technique and procedure for developing grounded theory. USA: Sage.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approach. USA: Sage.
  • Demirkol, M. (2015). Barışın inşasında sevgi ve adaletin gücü. International Journal of Science Culture and Sport, Special Issue(4), 416-424.
  • Ergen, G. (2013). Eleştirel-bilinçli sevgi eğitimi. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 144-152.
  • Ergün, M. (1993). İnsan ve eğitimi-Mevlana üzerine bir deneme (Mevlana’nın eğitim Görüşleri). Ankara: Ocak Yayınları.
  • Ersoy, E. (2009). Cinsiyet kültürü içerisinde kadın ve erkek kimliği (Malatya örneği). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 209-230.
  • Fehr, B., Sprecher, S., & Underwood, L. G. (2009). The science of compassionate love Theory, research, and application. USA: Wiley-Blackwell Publication.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2000). How to design and evaluate research in education. Boston: McGraw-Hill.
  • Fromm, E. (2011). Sevme sanatı (Çeviri: Ö. S. Karadana). İzmir: İlya Yayınları.
  • Gasset, J. O. (1995). Sevgi üstüne çeşitli yaklaşımlar. (1. Baskı), Yapı Kredi Yayınları.
  • Jampolsky, (1995). Sevgi korkudan özgürleşmektir (Çeviri: S. Serin). İstanbul: Pegasus Ajans.
  • Kayadibi, F. (2002). Sevgi faktörünün eğitim verimliliği üzerine etkisi. İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 5, 33-50.
  • Kolaç, E. (2010). Hacı Bektaş Veli, Mevlana ve Yunus felsefesiyle Türkçe derslerinde değerler ve hoşgörü eğitimi. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, 55, 193-208.
  • Küçükkaya, M. A. (2016). Hoca Ahmed Yesevi’de insan sevgisi. Diyanet İlmi Dergi, 52(4), 113-128.
  • Ladner, L. (2003). The lost art of compassion: Discovering the practice of happiness in the meeting of buddhism and psychology. New York City: Harper Collins.
  • Oman, D. (2011). Compassionate love: Accomplishments and challenges in an emerging scientific/spiritual research field. Mental Health, Religion & Culture, 9, 1-37.
  • Özden, H. Ö. (2004). Türk Vakıf Kurumunun duygusal ve felsefî temelleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 339-349.
  • Özen, Y. Ve Gülaçtı, F. (2010). Duyuşsal alan öğrenilerinden sevgi ve sevgi kuramları (sevgiye dair söylenceler). ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(2), 135-149.
  • Özmen, F. (1999). Etkili eğitimin gerçekleştirilmesinde duyuşsal alanın önemi: Sevgi eğitimi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 193-198.
  • Post, S. G. (2010). Humanism, posthumanism, and compassionate love. Technology in Society, 32, 35–39.
  • Reis, H. T., Maniaci, M. R., & Rogge, R. D. (2014). The expression of compassionate love in everyday compassionate acts. Journal of Social and Personal Relationships, 31(5), 651-676.
  • Sayar, K. ve Dinç, M. (2009). Psikolojiye giriş. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Sönmez, V. (1987). Eğitim ortamında sevgi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 65-77.
  • Sprecher, S., & Fehr, B. (2005). Compassionate love for close others and humanity. Journal of Social and Personal Relationships, 22(5), 629–651.
  • Taggart, G. (2016). Compassionate pedagogy: The ethics of care in early childhood professionalism. European Early Childhood Education Research Journal, 24(2), 173-185.
  • Tarhan, N. (2012). Kendinizle barışık olmak. (17. Baskı), İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Taşan, Z. (2014). İbn Miskeveyh ve Nasîruddin Tûsî’nin siyaset felsefelerinde adalet-sevgi ilişkisi. Bildiriler Kitabı-2, 101.
  • Toyotome, M. (1961). 3 kinds of love. USA: Intervarsity Press.
  • Türk, İ. (2009). Değerler eğitiminde saygı. (yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Türkoğlu, M. E., Cansoy, R. ve Tofur, S. (2012). Sevginin eğitimdeki gücü. IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi Kitabı (ss. 2254-2263). İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Underwood, J. P. (2002). The human experience of compassionate love: Conceptual mapping and data from selected studies. In Altruism and Altruistic Love: Science, Philosophy, and Religion in Dialogue, (Ed. S. G. Post, L. G. Underwood, J. P. Schloss, & W. B. Hurlbut), 72–88. New York: Oxford University Press.
  • Usta, M. (1995) .Mevlana’nın eğitim görüşü. İstanbul: M.Ü. İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Watkins, R., Meiers, M. W., & Visser, Y. L. (2012). A guide to assessing needs. Washington DC: International Bank for Reconstruction and Development.
  • Yalçın, S. B. (2010). Üniversite öğrencilerinin duygularını ifade edebilmelerinin aleksitimi ve psikolojik ihtiyaçlarına göre incelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yazar, T. ve Erkuş, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 196-211.
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Şeyma Şahin 0000-0003-1727-4772

Burcu Ökmen 0000-0002-0296-0078

Abdurrahman Kılıç 0000-0002-2704-2951

Publication Date January 31, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Şahin, Ş., Ökmen, B., & Kılıç, A. (2019). Sevgi Eğitimi Dersi Alan Öğrencilerin Sevgi ve Sevgi Eğitimi Dersine Dair Görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(1), 176-197.
AMA Şahin Ş, Ökmen B, Kılıç A. Sevgi Eğitimi Dersi Alan Öğrencilerin Sevgi ve Sevgi Eğitimi Dersine Dair Görüşleri. Derginin Amacı ve Kapsamı. January 2019;7(1):176-197.
Chicago Şahin, Şeyma, Burcu Ökmen, and Abdurrahman Kılıç. “Sevgi Eğitimi Dersi Alan Öğrencilerin Sevgi Ve Sevgi Eğitimi Dersine Dair Görüşleri”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 7, no. 1 (January 2019): 176-97.
EndNote Şahin Ş, Ökmen B, Kılıç A (January 1, 2019) Sevgi Eğitimi Dersi Alan Öğrencilerin Sevgi ve Sevgi Eğitimi Dersine Dair Görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 7 1 176–197.
IEEE Ş. Şahin, B. Ökmen, and A. Kılıç, “Sevgi Eğitimi Dersi Alan Öğrencilerin Sevgi ve Sevgi Eğitimi Dersine Dair Görüşleri”, Derginin Amacı ve Kapsamı, vol. 7, no. 1, pp. 176–197, 2019.
ISNAD Şahin, Şeyma et al. “Sevgi Eğitimi Dersi Alan Öğrencilerin Sevgi Ve Sevgi Eğitimi Dersine Dair Görüşleri”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 7/1 (January 2019), 176-197.
JAMA Şahin Ş, Ökmen B, Kılıç A. Sevgi Eğitimi Dersi Alan Öğrencilerin Sevgi ve Sevgi Eğitimi Dersine Dair Görüşleri. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2019;7:176–197.
MLA Şahin, Şeyma et al. “Sevgi Eğitimi Dersi Alan Öğrencilerin Sevgi Ve Sevgi Eğitimi Dersine Dair Görüşleri”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, vol. 7, no. 1, 2019, pp. 176-97.
Vancouver Şahin Ş, Ökmen B, Kılıç A. Sevgi Eğitimi Dersi Alan Öğrencilerin Sevgi ve Sevgi Eğitimi Dersine Dair Görüşleri. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2019;7(1):176-97.