Egalia bir ile altı yaş arasındaki çocuklara hizmet veren İsveç’te bir devlet
anaokuludur. Egalia’yı diğer anaokullarından ayıran uyguladığı yansız toplumsal cinsiyet
pedagojisidir. Bu araştırmanın amacı da Egalia Okulu’nda uygulanan yansız toplumsal
cinsiyet pedagojisinin boyutlarının ve dayandığı ilkelerin incelenmesidir. Araştırma
doküman incelemesi yoluyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamına on altı doküman
alınmış ve dokümanların çözümlenmesi içerik analizi yoluyla yapılmıştır. Araştırma
sonuçları, okulun amaçları, felsefesi, felsefi ilkeleri, eğitim ilkeleri, uygulanan program
yaklaşımı, toplumsal cinsiyet pedagojisi ve bu pedagojinin etkinliklere, duygulara,
karakter özelliklerine, kullanılan dile, eğitim materyallerine ve kıyafetlere yansıması,
toplumsal cinsiyet pedagogu uygulaması, okulun personel politikası, öğretmenlerin rolleri
ve eğitimleri ve okul ebeveyn ilişkileri başlıklarında sunulmuştur. Araştırma
sonuçlarından hareketle yansız toplumsal cinsiyet pedagojisi uygulamasına yönelik bir
model önerilmiştir.
Egalia is a state-funded pre-school that provides education to 1-6-year-old
children in Sweden. What separates Egalia from other schools is the gender-neutral
pedagogy practiced in the school. The aim of this study was to investigate the dimensions
of the gender-neutral pedagogy practiced in the school and the principles it is based on. A
document analysis approach was followed in the present investigation. A total of 16
documents have been gathered and content analysis was administered. The results have
been grouped under the following themes: school’s objectives; philosophy; philosophical
principles; educational principles; curriculum approach; gender-neutral pedagogy and the
effects of this particular pedagogy on school activities, emotions, character traits, and the
language and materials used in the school; recruitment of gender pedagogues, school’s
recruitment policy, teachers’ roles and school-parent relationship. A gender-neutral
pedagogy model has been presented based on the results.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 4 |