Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 10 , 30 - 34, 12.09.2018

Abstract

References

  • Akerlind, G. S. (2002). Principles and practice in phenomenographic research. Çalışma International Symposium on Current Issues in Phenomenography sempozyumunda bildiri olarak sunulmuştur, Australia. Akerlind, G. S. (2005). Variation and commonality in phenomenographic research methods. Higher Education Research & Development, 24(4), 321–334. Arıkan, S. (2002), Girişimcilik. Ankara: Siyasal Kitabevi. Arslan, K. (2002). Üniversiteli Gençlerde Mesleki Tercihler ve Girişimcilik Eğilimleri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2002/6, 1-11. Ballı, E., & Ballı, A. İ. K. (2014). Üniversite öğrencilerinin bireysel değerleri ve girişimcilik eğilimleri. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 101-121. Bozkurt, R. (1996). Girişimci Profili Üzerine Değerlendirmeleri, Dünya Gazetesi, (14 Kasım 1996). Emsen, Ö. (2001). Genç Nesilde Mesleki Eğilimler ve Girişimcilik: Ampirik Bir Çalışma, MPM Verimlilik Dergisi, Sayı 2001/1, 153-176. Entwistle, N. (1997). Introduction: Phenomenography in higher education. Higher Educ. Res. Dev. 16, 127. Erkan, H. (1993). Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Hacat, S. O. (2018a). Assessment of the Basic Law Lesson Consistent with the Opinions of Social Studies Pre-Service Teachers. International Journal of Higher Education, 7(1), 103-110. Hisrich, R. D., & Peters, M. P. (1998). Entrepreneurship. New York: Irwin Mc Graw Hill. Kalın, Ö. U. (2017). Analysis of 7 th Grade Social Studies Course Book According to Different Readability Formulas. International Online Journal of Educational Sciences, 9(4). Koçoğlu, E. (2014). Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarının Kültürel Yaşam Üzerindeki Etkilerine İlişkin Öğretmen Algıları. Mediterranean Journal of Humanities (mjh. akdeniz. edu. tr) IV/2, 191-204. Koçoğlu, E. (2015). Social Studies Teachers' Perspective of Religion Education in Turkey. International Online Journal of Educational Sciences, 7(1). Kutanis R. Ö. (2006). Girişimci kadınlar. Sakarya: Değişim Yayınevi. Marton, F. (1981). Phenomenography - describing conceptions of the world around us. Instructional Science, 10, 177–200. Müftüoğlu, M. T., Ürper Y., Başar M., Tosunoğlu T. (2004). Girişimcilik. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Praag, C. M. V. (1999). Some classical views on entrepreneurship. De Economist, 147(3), 311-335. Prosser, M. & Trigwell, K. (1999). Understanding Learning and Teaching. The Experience in Higher Education, Buckingham, U.K Şenocak, B. (1992). 2000’li Yılların Girişimcilik Modeli, 3. İzmir İktisat Kongresi, 92 içinde, (181-186), İzmir. Titiz, T. (1999). Genç Girişimcilere Öneriler, İstanbul: İnkılâp Kitabevi. Tosunoğlu T. (2003). Girişimcilik ve Türkiye’nin Ekonomik Gelişme Sürecinde Girişimciliğin Yeri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Wihlborg, M. (2004). Student nurses’ conceptions of internationalism in general and as an essential part of Swedish nurses’ education. Higher Educ. Res. Dev. 23, 433. Yılmaz, E., & Sünbül, A. M. (2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 195-203.

An Investigation of the Effect of Entrepreneurship Course on Social Studies Teacher Candidates

Year 2018, Volume: 10 , 30 - 34, 12.09.2018

Abstract

The purpose of this research is to determine the reflections
of the social studies teacher candidates’ perceptions of entrepreneurship
course integrated with the social studies curriculum in terms of understanding
and application. For this purpose, it has been tried to determine the
perceptions of entrepreneurship perceptions, outof-school reflections,
proficiency perceptions and entrepreneurship perceptions of the prospective
teachers. Within this scope, candidate teachers who have trained in
entrepreneurship course have benefited from the lessons they have taken over a
period of time. This research is designed according to the phenomenological
research design. Participants of the study were 18 (8 female-10 male)
prospective teachers. Analyzes of the data were obtained by semi-structured
interview form conducted with the teacher candidates at the end of the
semester. The data were analyzed by content analysis. As a result, it is seen
that the social studies teacher candidates reflect positively on the
perceptions of entrepreneurship. There were also positive changes in classroom
out-of-class educational perceptions. It has also been found that
entrepreneurship is perceived as being brave, taking risks, earning money and
being determined. Depending on these results, it can be said that the
entrepreneurship lesson should be taught in different sections without
interruption.

References

  • Akerlind, G. S. (2002). Principles and practice in phenomenographic research. Çalışma International Symposium on Current Issues in Phenomenography sempozyumunda bildiri olarak sunulmuştur, Australia. Akerlind, G. S. (2005). Variation and commonality in phenomenographic research methods. Higher Education Research & Development, 24(4), 321–334. Arıkan, S. (2002), Girişimcilik. Ankara: Siyasal Kitabevi. Arslan, K. (2002). Üniversiteli Gençlerde Mesleki Tercihler ve Girişimcilik Eğilimleri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2002/6, 1-11. Ballı, E., & Ballı, A. İ. K. (2014). Üniversite öğrencilerinin bireysel değerleri ve girişimcilik eğilimleri. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 101-121. Bozkurt, R. (1996). Girişimci Profili Üzerine Değerlendirmeleri, Dünya Gazetesi, (14 Kasım 1996). Emsen, Ö. (2001). Genç Nesilde Mesleki Eğilimler ve Girişimcilik: Ampirik Bir Çalışma, MPM Verimlilik Dergisi, Sayı 2001/1, 153-176. Entwistle, N. (1997). Introduction: Phenomenography in higher education. Higher Educ. Res. Dev. 16, 127. Erkan, H. (1993). Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Hacat, S. O. (2018a). Assessment of the Basic Law Lesson Consistent with the Opinions of Social Studies Pre-Service Teachers. International Journal of Higher Education, 7(1), 103-110. Hisrich, R. D., & Peters, M. P. (1998). Entrepreneurship. New York: Irwin Mc Graw Hill. Kalın, Ö. U. (2017). Analysis of 7 th Grade Social Studies Course Book According to Different Readability Formulas. International Online Journal of Educational Sciences, 9(4). Koçoğlu, E. (2014). Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarının Kültürel Yaşam Üzerindeki Etkilerine İlişkin Öğretmen Algıları. Mediterranean Journal of Humanities (mjh. akdeniz. edu. tr) IV/2, 191-204. Koçoğlu, E. (2015). Social Studies Teachers' Perspective of Religion Education in Turkey. International Online Journal of Educational Sciences, 7(1). Kutanis R. Ö. (2006). Girişimci kadınlar. Sakarya: Değişim Yayınevi. Marton, F. (1981). Phenomenography - describing conceptions of the world around us. Instructional Science, 10, 177–200. Müftüoğlu, M. T., Ürper Y., Başar M., Tosunoğlu T. (2004). Girişimcilik. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Praag, C. M. V. (1999). Some classical views on entrepreneurship. De Economist, 147(3), 311-335. Prosser, M. & Trigwell, K. (1999). Understanding Learning and Teaching. The Experience in Higher Education, Buckingham, U.K Şenocak, B. (1992). 2000’li Yılların Girişimcilik Modeli, 3. İzmir İktisat Kongresi, 92 içinde, (181-186), İzmir. Titiz, T. (1999). Genç Girişimcilere Öneriler, İstanbul: İnkılâp Kitabevi. Tosunoğlu T. (2003). Girişimcilik ve Türkiye’nin Ekonomik Gelişme Sürecinde Girişimciliğin Yeri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Wihlborg, M. (2004). Student nurses’ conceptions of internationalism in general and as an essential part of Swedish nurses’ education. Higher Educ. Res. Dev. 23, 433. Yılmaz, E., & Sünbül, A. M. (2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 195-203.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Ozkan Akman This is me

Publication Date September 12, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 10

Cite

APA Akman, O. (2018). An Investigation of the Effect of Entrepreneurship Course on Social Studies Teacher Candidates. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 10, 30-34.