Hizmet sektörünün turizm büroları, seyahat acentaları, bilet gişeleri veya süpermarketler gibi birçok alanında günlük çalışma saatleri, mal üreten işletmelerde bilinen sabit vardiya sisteminden oldukça farklıdır. Ayrıca, günün belirli saatlerinde ve haftanın belirli günlerinde veya yılın belirli aylarında müşteri sayısı farklılık gösterebilir. Sabit vardiya sistemi ile müşterilere kaliteli ve müşteri memnuniyetini esas alan hizmeti vermek mümkün değildir. Bu nedenle, son yıllarda esnek çalışma modellerinin kullanılması önem kazanmıştır.
hizmet sektöründe esnek vardiya sayısal esneklik ücret esnekliği fonksiyonel esneklik uzaklaştırma stratejileri sürede esneklik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Sayı: 17 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.