Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BAYİLİKLERİN PAZARLAMA İÇERİSİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ

Yıl 1985, Sayı: 7, 153 - 159, 01.01.1985

Öz

This article emphasizes franchising’s role in marketing and tries to show that franchising is a more rational way of distributing goods than free channcl system which manufacturers have no control on it. In fact, franchising is one of the ways of establishing an organized vertical marketing system and involves a contractual arrangement between origianiting supp-liers (producers) and/or merchant middlcmcn. Franchising can help moving goods more rapidly from producers to consumers at every step in a distribution channel.

Reflection of this theme at macro level is that improving wholesaling and retailing Systems structure in a country will be possible by using such a distribution systems extensively.

Kaynakça

  • Emir Erden
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emir Erden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1985
Yayımlandığı Sayı Yıl 1985 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Erden, E. (1985). BAYİLİKLERİN PAZARLAMA İÇERİSİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(7), 153-159.

TRDizinlogo_live-e1586763957746.pnggoogle-scholar.jpgopen-access-logo-1024x416.pngdownload.jpgqMV-nsBH.pngDRJI-500x190.jpgsobiad_2_0.pnglogo.pnglogo.png  arastirmax_logo.gif17442EBSCOhost_Flat.png?itok=f5l7Nsj83734-logo-erih-plus.jpgproquest-300x114.jpg

ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr

Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

 88x31.png