BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgi Teknolojilerinin Benimsenmesi İle Örgütsel Atiklik Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2006, Sayı: 26, 1 - 17, 01.03.2006

Öz

Bu çalışmanın amacı örgütsel atiklik kavramını açıklayarak, çalışanların bilgi teknolojilerini benimseme derecelerinin örgütsel atikliğe ilişkin algıları üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. “Bilgi teknolojileri” ifadesiyle bilgisayarlar ve bilgisayar sayesinde yararlanılan internet gibi çeşitli teknolojiler kastedilmektedir. Anket çalışmasına dayalı olarak yapılan araştırma sonucunda; algılanan kullanım kolaylığı, algılanan kullanışlılık, kullanıcı ilgisi, kullanmaya yönelik tutum ve gerçek kullanım ile örgütsel atiklik arasında olumlu bir ilişkinin olduğu gözlenmiştir. Ayrıca kontrol değişkenleri olarak ele alınan yaş, kullanıcının deneyimi, örgütteki kıdemi ve eğitim düzeyinin de örgütsel atiklik algısını etkilediği belirlenmiştir

Kaynakça

  • BREU, K., C. J. HEMINGWAY, M. STRATHERN and D. BRIDGER (2001), “Workforce Agility: the New Employee Strategy for the Knowledge Economy”, Journal of Information Technology, 17, pp. 21-31.
  • BULLINGER, H. J. (1999), “Turbulent Times Require Creative Thinking: New European Concept in Production Management”, International Journal of Production Economies, 60-61, pp. 9-27.
  • BUSTAMANTE, G.P. (1999), “Knowledge Management in Agile Innovative Organizations”, Journal of Knowledge Management, 3 (1), pp. 6-17.
  • CLEGG, C., N. CAREY, G. DEAN, P. HORNBY and R. BOLDEN (1997), “Users’ Reactions to Information Technology: Some Multivariate Models and Their Implications”, Journal of Information Technology, 12, pp.15- 32.
  • DAVIS, F. D., R. P. BAGOZZI and P. R. WARSHAW (1989), “User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models”, Management Science, 35(8), pp. 982-1003.
  • DOVE, R. (1999), “Agility: Knowledge Management and Response Ability”, Automotive Manufacturing and Production, March, pp. 16-18.
  • HONG, C. and C.L. KUO (1999), “Knowledge Management in The Learning Organization”, Leadership and Organization Development Journal, 20(4), pp. 207-215.
  • HUANG, C.Y. and S. Y. NOF (1999), “Enterprise Agility: A View from the PRISM Lab.”, International Journal of Agile Management Systems, 1(1), pp.51-59.
  • İŞCAN, Ö. ve A. NAKTİYOK (2005), Dijital Çağ Örgütleri, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • KASSIM, N. M. and M. ZAIN (2004), “Assessing The Measurement of Organizational Agility,” Journal of American Academy of Business, 4, pp. 174-177.
  • KURTULUŞ, K. (2004), Pazarlama Araştırmaları, Genişletilmiş 7. Basım, Literatür Yayınları, İstanbul.
  • MCCANN, J. (2004), “Organizational Effectiveness: Changing Concepts for Changing Environments”, Human Resource Planning, 27 (1), pp. 42-50.
  • MCCHARTY, I. and C. TSINOPOULOS (2003), “Strategies for Agility: An Evolutionary and Configurational Approach,” Integrated Manufacturing Systems, 14 (2), pp. 103-113.
  • MISCHE, M. A. (2001), Strategic Renewal: Becoming a High Performance Organization, Prentice Hall, New Jersey.
  • ÖZDAMAR, K. (1999), Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi 1, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • SAUNDERS, M., P. LEWIS and A. THORNHILL (2003), Research Methods for Business Students, Third Edition, Prentice Hall, Harlow.
  • VENKATESH, V., M. G. MORRIS, G. B. DAVIS and F. D. DAVIS (2003), “User Acceptence of Information Technology: Toward a Unified View,” MIS Quarterly, 27(3), pp. 425-478.
  • WILLIAMS, C. (2002), Effective Management; A Multi Media Approach, South Western Inc., USA.
  • ZAIN, M., N. M. KASSIM and E. MOKTHAR (2003), “Use of Information Technology and Information Systems for Organizational Agility in Malaysian Firms”, Singapore Management Review, 25(1), pp. 69-83.
  • ZAIN, M., R. C. ROSE, I. ABDULLAH and M. MASROM (2005), “The Relationship Organizational Agility in Malaysia”, Information and Management, 42, pp. 829-839. Information Technology Acceptance and
Yıl 2006, Sayı: 26, 1 - 17, 01.03.2006

Öz

Kaynakça

  • BREU, K., C. J. HEMINGWAY, M. STRATHERN and D. BRIDGER (2001), “Workforce Agility: the New Employee Strategy for the Knowledge Economy”, Journal of Information Technology, 17, pp. 21-31.
  • BULLINGER, H. J. (1999), “Turbulent Times Require Creative Thinking: New European Concept in Production Management”, International Journal of Production Economies, 60-61, pp. 9-27.
  • BUSTAMANTE, G.P. (1999), “Knowledge Management in Agile Innovative Organizations”, Journal of Knowledge Management, 3 (1), pp. 6-17.
  • CLEGG, C., N. CAREY, G. DEAN, P. HORNBY and R. BOLDEN (1997), “Users’ Reactions to Information Technology: Some Multivariate Models and Their Implications”, Journal of Information Technology, 12, pp.15- 32.
  • DAVIS, F. D., R. P. BAGOZZI and P. R. WARSHAW (1989), “User Acceptance of Computer Technology: A Comparison of Two Theoretical Models”, Management Science, 35(8), pp. 982-1003.
  • DOVE, R. (1999), “Agility: Knowledge Management and Response Ability”, Automotive Manufacturing and Production, March, pp. 16-18.
  • HONG, C. and C.L. KUO (1999), “Knowledge Management in The Learning Organization”, Leadership and Organization Development Journal, 20(4), pp. 207-215.
  • HUANG, C.Y. and S. Y. NOF (1999), “Enterprise Agility: A View from the PRISM Lab.”, International Journal of Agile Management Systems, 1(1), pp.51-59.
  • İŞCAN, Ö. ve A. NAKTİYOK (2005), Dijital Çağ Örgütleri, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • KASSIM, N. M. and M. ZAIN (2004), “Assessing The Measurement of Organizational Agility,” Journal of American Academy of Business, 4, pp. 174-177.
  • KURTULUŞ, K. (2004), Pazarlama Araştırmaları, Genişletilmiş 7. Basım, Literatür Yayınları, İstanbul.
  • MCCANN, J. (2004), “Organizational Effectiveness: Changing Concepts for Changing Environments”, Human Resource Planning, 27 (1), pp. 42-50.
  • MCCHARTY, I. and C. TSINOPOULOS (2003), “Strategies for Agility: An Evolutionary and Configurational Approach,” Integrated Manufacturing Systems, 14 (2), pp. 103-113.
  • MISCHE, M. A. (2001), Strategic Renewal: Becoming a High Performance Organization, Prentice Hall, New Jersey.
  • ÖZDAMAR, K. (1999), Paket Programlarla İstatistiksel Veri Analizi 1, Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • SAUNDERS, M., P. LEWIS and A. THORNHILL (2003), Research Methods for Business Students, Third Edition, Prentice Hall, Harlow.
  • VENKATESH, V., M. G. MORRIS, G. B. DAVIS and F. D. DAVIS (2003), “User Acceptence of Information Technology: Toward a Unified View,” MIS Quarterly, 27(3), pp. 425-478.
  • WILLIAMS, C. (2002), Effective Management; A Multi Media Approach, South Western Inc., USA.
  • ZAIN, M., N. M. KASSIM and E. MOKTHAR (2003), “Use of Information Technology and Information Systems for Organizational Agility in Malaysian Firms”, Singapore Management Review, 25(1), pp. 69-83.
  • ZAIN, M., R. C. ROSE, I. ABDULLAH and M. MASROM (2005), “The Relationship Organizational Agility in Malaysia”, Information and Management, 42, pp. 829-839. Information Technology Acceptance and
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Ömer Faruk İşcan Bu kişi benim

Arş. Gör. Canan Nur Karabey Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA İşcan, Y. . D. . D. . . . . . . . . . Ö. F., & Karabey, A. G. . C. N. (2006). Bilgi Teknolojilerinin Benimsenmesi İle Örgütsel Atiklik Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(26), 1-17.

TRDizinlogo_live-e1586763957746.pnggoogle-scholar.jpgopen-access-logo-1024x416.pngdownload.jpgqMV-nsBH.pngDRJI-500x190.jpgsobiad_2_0.pnglogo.pnglogo.png  arastirmax_logo.gif17442EBSCOhost_Flat.png?itok=f5l7Nsj83734-logo-erih-plus.jpgproquest-300x114.jpg

ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr

Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

 88x31.png