BibTex RIS Cite

İÇSEL PAZARLAMA VE HİZMET KALİTESİ ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNDE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK VE İŞ TATMİNİNİN ARACILIK ETKİSİ

Year 2009, Issue: 34, 241 - 263, 18.05.2015
https://doi.org/10.18070/euiibfd.89236

Abstract

Bu çalışma, içsel pazarlama ile algılanan hizmet kalitesi arasındaki ilişki üzerinde örgütsel bağlılığın ve iş tatmininin aracılık etkilerini incelemektedir. Özel öğretim kurumlarında çalışan 125 öğretmen üzerinde gerçekleştirilen çalışma, öğretmenlerin içsel pazarlama algılamaları ile hizmet kalitesi algılamaları arasında doğrudan ve pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, iki değişken arasındaki ilişkide, örgütsel bağlılığın aracılık etkisi yokken, iş tatmininin tam bir aracılık etkisi vardır. Bu sonuçlara göre, özel öğretim kurumlarının, hizmet kalitesini geliştirebilmeleri için öğretmenlerin içsel pazarlama algılamalarını ve iş tatminini yükseltecek uygulamalara ağırlık vermeleri gerekir.

Year 2009, Issue: 34, 241 - 263, 18.05.2015
https://doi.org/10.18070/euiibfd.89236

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Resul Usta This is me

Publication Date May 18, 2015
Published in Issue Year 2009 Issue: 34

Cite

APA Usta, R. (2015). İÇSEL PAZARLAMA VE HİZMET KALİTESİ ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNDE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK VE İŞ TATMİNİNİN ARACILIK ETKİSİ. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(34), 241-263. https://doi.org/10.18070/euiibfd.89236

TRDizinlogo_live-e1586763957746.pnggoogle-scholar.jpgopen-access-logo-1024x416.pngdownload.jpgqMV-nsBH.pngDRJI-500x190.jpgsobiad_2_0.pnglogo.pnglogo.png  arastirmax_logo.gif17442EBSCOhost_Flat.png?itok=f5l7Nsj83734-logo-erih-plus.jpgproquest-300x114.jpg

ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr

Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

 88x31.png